Виступи
Матеріал для інтернет - педради підготовлено вчителем англійської мови
Сазіною Оксаною Анатоліївною
Використання ІКТ на уроках англійської мови в початкових класах
Сучасний урок зараз годі й уявити без комп’ютера чи якогось іншого «технічного помічника». Використовуючи ІКТ, маємо можливість відразу реалізовувати дві мети: учителеві легше будувати і проводити урок, а учням же набагато цікавіше на такому уроці, а, це означає, що і запам’ятають вони з уроку більше. Застосування ІКТ на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.
Використання інформаційних технологій розширює можливості у виборі матеріалів і форм навчальної діяльності, робить уроки сучасними, яскравими і цікавими, інформаційно та емоційно насиченими, урізноманітнює процес передачі знань від педагога до дітей.
Своєрідним планом уроку, його структурою може стати презентація. Недарма в мудрих англійців є прислів’я “I heard and forgot, I saw and remembered” («Я почув — і забув, я побачив — і запам’ятав»). Використання мультимедійних презентацій — це спосіб приєднання учнів до освітньої діяльності. Вона дає можливість учителю проявити творчість, уникнути формального підходу до проведення уроків. Основою будь-якої презентації є полегшення процесу сприйняття і запам’ятовування за допомогою яскравих образів. У презентації можуть бути показані найважливіші моменти теми, підбір таблиць, завдань, ілюстрації. На екрані можуть з’являтися визначення, які учні записують у зошити. Використання презентацій дозволяє досягти оптимального темпу роботи учнів, підвищити рівень наочності в ході навчання, вивчити більшу кількість матеріалу, підвищити пізнавальний інтерес, пожвавити навчальний процес, досягти ефекту швидкого зворотного зв’язку. Як писав великий педагог К. Д. Ушинський: «Якщо ви входите в клас, від якого важко добитися хоч слова, почніть показувати малюнки, і клас заговорить, а головне — заговорить вільно…».
Без сумніву, мультимедійні презентації активно ввійшли в сучасний процес навчання. На уроці англійської мови вчителі можуть використовувати презентації, виготовлені самостійно або цікаві, знайдені в мережі Інтернет, але додатково перероблені під контингент учнів своєї школи. Зараз можна провести урок іноземної мови в комп’ютерному класі, підготувавши для цього мультимедійну презентацію з яскравими ілюстраціями, відеокліпами, звуком. Ця презентація може бути використана під час проведення різних уроків чи позакласних заходів або як мультимедійний посібник для самостійної роботи учнів.
Використання мультимедійних технологій на уроках іноземної мови — це один з найважливіших аспектів удосконалення навчального процесу, розширення методичних засобів та прийомів, які дозволяють зробити урок цікавим.
Використання презентацій на уроках, безперечно, ефективне. Фотографії, схеми, таблиці посилюють ефект впливу, концентрацію уваги, збільшується швидкість і якість засвоєння теми.
На жаль, ще далеко не в усіх школах є вільний комп’ютерний клас, який би працював у режимі лінгафонного кабінету. Та «той, хто шукає, знаходить можливості».
Певно, що в кожній школі, в кожному навчальному закладі винахідливі вчителі намагаються максимально використати наявні комп’ютерні ресурси. Під час підготовки мультимедійного матеріалу для розвитку комунікативної компетенції широко використовуються ресурси Інтернету , які дають можливість доступу до різноманітних джерел англомовної інформації.
Інформаційні технології дозволяють досягти максимальної активності учнів на уроках. Інформаційно-комунікаційні технології актуальні як в урочній, так і в позакласній діяльності. Широке використання ІКТ відкриває для вчителя нові можливості у викладанні іноземної мови. Учитель на уроці виконує швидше організаторську функцію. Він — помічник, який спрямовує роботу учнів у правильне русло. Учні ж при цьому стають більш активними, розкутими, співпраця між учителем та учнем стає тіснішою, вчитель перестає грати домінуючу роль в процесі навчання. Хоча, звичайно, вчитель і тільки вчитель своїми особистісними якостями та високим професіоналізмом зможе створити на уроці комфортну робочу атмосферу. І використання мультимедійної продукції не є заміною живого спілкування на уроці, тим більше на уроці мови, але воно обов’язково є поштовхом до плідної роботи. Комп’ютер ніколи не замінить живого спілкування з учителем та, враховуючи інтерес дітей до Інтернету, підвищує зацікавленість у вивченні іноземної мови. Головною фігурою на уроці залишається вчитель, і впровадження комп’ютерних технологій слід розглядати як один з ефективних способів організації навчального процесу. Та використовувати надбання сучасних технологій у справі навчання обов’язково потрібно, бо це осучаснює урок, робить його цікавим, динамічним, захопливим. І тільки вдале поєднання традиційних, перевірених часом і досвідом освітніх технологій та новітніх цікавих педагогічних ідей дасть той результат, який має на меті кожен учитель — пробудження інтересу учня до процесу навчання.
Сучасний урок враховує компетентісний підхід у викладанні іноземної мови зі збереженням накопиченої бази стандартного мінімуму. Він є особистісно-орієнтованим. Сьогодні, в епоху розвитку інформаційних технологій, учитель забезпечений широким спектром засобів і способів удосконалення своєї педагогічної діяльності і можливостями досягти високих результатів під час навчання школярів іноземної мови відповідно до потреб сучасності. Дуже складно уявити сучасний урок без використання новітніх технологій. Та його ефективність залежить від багатьох факторів: від рівня підготовки класу, гармонійного поєднання інновацій із традиційним підходом до навчання, доречності використання ІКТ на уроці тощо.
Головне, щоб використання ІКТ у викладанні іноземної мови сприяло досягненню головної мети — забезпечення сучасної якості освіти на основі збереження її фундаментальності і відповідності актуальним і перспективним потребам особистості, суспільства, держави.
Якщо ж говорити про викладання англійської мови в початкових класах, то воно має свою специфіку. Необхідно, щоб на кожному уроці діти якомога раніше відчули результат своїх зусиль. Для створення таких умов необхідно постійно підтримувати високу активність кожної дитини.
Практика показує, що зробити навчання іноземній мові в початкових класах ефективним, маючи навантаження 1-2 години в тиждень, використовуючи традиційний метод, досить складно. У вирішенні цієї проблеми якраз може допомогти використання інформаційних комп’ютерних технологій (ІКТ).
Поставивши собі питання, як зробити урок іноземної мови (ІМ) цікавим, емоційним і в той же час максимально ефективним, я зрозуміла, що успіх залежить не лише від знання учителем предмета і від загальної ерудиції педагога, але, і більшою мірою, від здатності на сучасному етапі викладання ІМ мислити по-новому, впроваджувати нові інформаційні технології, мультимедійні проекти, Інтернет, медіа ресурси, що забезпечують високий рівень подання і контролю навчального матеріалу.
Мультимедійні можливості дозволяють прослуховувати мовний матеріал мовою, яка вивчається, відпрацьовувати вимову, здавати тест з вивчення граматичних і лексичних тем.
Під час вивчення ІМ в початковій школі принцип наочності є одним з провідних. Він багато в чому компенсує відсутність мовного середовища, заповнюючи потребу дітей в чуттєвому сприйнятті окремих одиниць мови.
Ось чому застосуванню ІКТ в початковій школі я надаю особливого значення. Намагаюсь знайти будь-яку можливість для використання на уроках:
- Мультимедійних презентацій;
- Аудіо- та відео- матеріалів (в тому числі мультфільмів);
-Комплект ЦНД (цифрового навчального додатку до підручників);
- Навчальних комп'ютерних програм (за можливості проведення уроків в кабінеті інформатики);
-Аудіододатки (CD MP3);
-CD - ROM з комп'ютерними іграми і вправами (маю можливість в основному лише під час гурткової роботи та за умов проведення заняття в кабінеті інформатики).
Будь-який етап уроку можна оживити впровадженням ІКТ:
-підготовка до вивчення нового матеріалу;
-засвоєння нових знань;
-закріплення нових знань;
-підведення підсумків уроку.
Використання ІКТ в початковій школі дозволяє не лише підвищити ефективність викладання, але раціональніше та економніше використати час та зусилля вчителя. Застосування ІКТ на уроках посилює позитивну мотивацію та активізує пізнавальну діяльність учнів. Таким чином, праця, витрачена на управління пізнавальною діяльністю за допомогою засобів ІКТ, виправдовує себе в усіх відношеннях:
- просуває дитину в загальному розвитку;
- допомагає здолати труднощі;
- вносить радість в життя дитини;
- дозволяє вести навчання в зоні найближчого розвитку;
- створює найкращі умови для найкращого взаєморозуміння учителя та учнів і їх співпраці в навчальному процесі.
Використання ІКТ дозволяє проводити уроки:
- на високому естетичному та емоційному рівні (анімація, музика іт.д.);
- забезпечує якісне унаочнення;
- притягає велику кількість дидактичного матеріалу;
- підвищує об’єм виконуваної роботи на уроці в 1,5 -2 рази;
- забезпечує високу міру диференціації навчання(надає можливості індивідуально підійти до кожного учня, застосовуючи різнорівневі завдання).
Наявність мультимедійного проектора в школі надає можливість проводити навчальні заняття відповідно до сучасних вимог до уроку. Але, зрозуміло, що 2 проектори на школу, що містить найбільшу кількість учнів та, відповідно, класів в районі – це катастрофічно мало. Тому намагаюсь здійснювати процес використання ІКТ на базі власного ноутбуку, що звичайно, не може повною мірою замінити повноцінний мультимедійний проектор чи інтерактивну дошку, які забезпечують ефективне та якісне збільшення зображення мультимедійного матеріалу, і дають можливість всім учням в класі однаково гарно та чітко побачити все, що підготував вчитель для уроку.
Тому моєю блакитною вчительською мрією є мультимедійна дошка та сучасний лінгафонний кабінет, оснащений комп’ютерами для учнів, які дадуть можливість на постійній основі використовувати навчальні програми з:
а) Вивчення лексики. При введенні і відпрацьовуванні тематичної лексики, наприклад покупки, продукти харчування, одяг і т.д., можна використовувати комп’ютерні програми “Triple play plus in English”, “English on holidays”, “English Gold’ і інші. Етапи роботи з комп’ютерними програмами наступні: демонстрація, закріплення, контроль.
б) Відпрацьовування вимови. Багато навчальних програм передбачають режим роботи з мікрофоном. Після прослуховування слова чи фрази учень повторює за диктором і на екрані з’являється графічне зображення звуку диктора й учня, при порівнянні яких видно всі неточності. Учень прагне домогтися графічного зображення вимовленого звуку максимально наближеного до зразка.
в) Навчання діалогічної мови. Приклад роботи з діалогами комп’ютерної програми „Triple play plus in English”. З запропонованих 12 діалогів, вибирається один, наприклад „У кафе”. На екрані з’являються кілька картинок - сцен даного діалогу.
г) Навчання письму. Цей вид роботи вирішує відразу дві задачі: правильне написання англійських слів і освоєння клавіатури. Комп’ютерна навчальна програма „Bridge to English” допомагає вирішити ці задачі. Майже кожне завдання передбачає друкування на клавіатурі англійських слів і речень.
д) Відпрацьовування граматичних явищ. Усі навчальні комп’ютерні програми так чи інакше передбачають відпрацьовування визначених граматичних структур. У програмі „Bridge to English” 20 уроків, і в кожнім уроці відпрацьовуються свої граматичні явища: стверджувальні, негативні і питальні речення, ступені порівняння прикметників, дієприкметник, займенники sоме, any, структури there is / there are, прийменники і т.д. Усі види роботи одного уроку спрямовані на відпрацьовування визначеного граматичного явища.
Використання комп’ютера під час складання тестів з граматики допомагає учням краще освоїти граматичний матеріал. А старшокласники вчаться розробляюти свої комп’ютерні програми на перевірку лексичних і граматичних знань учнів.
А поки що, маю можливість використовувати ІКТ на уроках в основному завдячуючи власному ноутбукові, та, за можливості, використовую шкільне мультимедійне технічне забезпечення.
На своїх уроках в основному використовую різноманітні пісні, відеоролики та мультфільми взяті з https://www.youtube.com , також використовую такі освітні інтернет-ресурси: www.starfall.com, www.englishforkids.ru, www.freeclassicaudiobooks.com, www.mes-english.com, www.oup.ru, www.onestopenglish.ru, www.elscafe.com, www.englisgtips.org, www.babyland.ru.
Ще однією із форм моєї співпраці з учнями та їх батьками стало створення персонального сайту http://oksana-sazina.kr.sch.in.ua/ , де я маю змогу надавати інформацію щодо матеріалів, які використовуються на моїх уроках, та ресурсів, які стануть у нагоді батькам, що бажають допомогти своїм дітям, але не мають для цього достатньо знань. Дуже часто у батьків виникають труднощі з правильною вимовою. На своєму сайті я даю посилання http://wooordhunt.ru/word/welcome на один з ресурсів, що містить не просто словник з перекладом слів але і можливість для прослуховування вимови.Всі відео та аудіо матеріали, що використовую на уроках, по мірі вивчення викладаю на сайті. Це дає можливість батькам та учням переглядати матеріали за бажанням не один раз, що сприяє кращому засвоєнню мовного матеріалу.
Планую і в подальшому активно використовувати ІКТ на своїх уроках, так як переконана, що вони відіграють ключову роль у вдосконаленні навчального процесу.
Маю надію на державну владу у підтримці вчителя і школи вцілому у прагненні здійснювати навчальний процес згідно до вимог сучасності.
Використані джерела:
1. Бученко І.В. Комп'ютеризація навчання — свідчення професійної майстерності педагога. Інститут післядипломної педагогічної освіти. — К., 2007.
2. Маркус Н.В. Особливості застосування інформаційних технологій як засобу гуманізації навчання молодших школярів // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: 36. наук. пр. / Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — Вип. 23. - С. 171—173.
3. Пометун О.І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. / За ред. О. І. Пометун. — К.: Видавництво. А.С.К., 2004 — 192 с.
4.Перегінчук Н.Д. Особливості використання комп’ютерних технологій для навчання учнів іншомовного читання./Англійська мова та література, № 30 (436), 2014
5. Береза З.О. To use, or not to use? Чи ще раз про використання ІКТ./Англійська мова та література , № 30 (436), 2014
6. Плахотя В. В., Самойлова Э. Ю.Роль проектного метода в повышении эффективности обучения с использованием компьютерных технологий./Англійська мова та література | № 7 (449),2015
7. Плахотя В. В., Самойлова Э. Ю. Презентация – Роль проектного метода в повышении эффективности обучения иностранному языку с использованием компьютерных технологий/Англійська мова та література, № 8 (450),2015
8.Інтернет-ресурси:
http://gymnasium116.edu.kh.ua/informatizaciya_zakladu/vprovadzhennya_ikt_v_navchaljno-vihovnij_proces/http://ua-referat.com/ Використання інформаційних технологій в навчальному процесі.
Матеріал для інтернет - педради підготовлено вчителем історії Гамзатовою О.М.
Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти зазначає: «Метою освітньої галузі “Суспільствознавство” є особистісний розвиток учня, формування його соціальної і громадянської компетентностей шляхом засвоєння різних видів соціального досвіду, що складається із загальнолюдських, загальнокультурних та національних цінностей, соціальних норм, громадянської активності, прийнятої в суспільстві поведінки, толерантного ставлення до відмінностей культур, традицій і різних думок.
Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань: виховання гуманної, соціально активної особистості, яка усвідомлює свою належність до етносоціального та соціально-культурного середовища, здатна розуміти значення життя як найвищої цінності;
оволодіння способами діяльності та моделями поведінки, які відповідають загальноприйнятим нормам моралі та права».
Як зазначено в Держстандарті, метою навчання історії є «формування в учнів ідентичності та почуття особистої гідності в результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу».
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів історії України, всесвітньої історії (5–11 класів) має конкретизувати завдання, визначені Державним стандартом.
Результатом навчання стають набуті учнями вміння та навички, досвід різних видів діяльності, знання, ціннісні орієнтири, у своїй сукупності вони складають набір компетентностей. У сучасній історичній освіті серед інших компетентностей приорітетною є інформаційно-комунікативна компетентність. Змінюється весь характер життя, надзвичайно зростає роль інформаційної діяльності, а всередині неї - активної, самостійної обробки інформації людиною.
Однією з причин використання нових інформаційних технологій в освітньому процесі є те, що викладачі змушені постійно вирішувати дилему - як "укласти" зростаючий обсяг навчального матеріалу в невелике число годин, яке має тенденцію до скорочення.
Комп'ютер реально стає сьогодні незамінним помічником вчителя та учня в опануванні інформаційними потоками, допомагає моделювати та ілюструвати процеси, явища, об'єкти та події. Важливим є те, що, сучасні комп'ютерні технології в поєднанні з новітніми освітніми технологіями стають ефективними для підготовки учнів з визначеним набором освітніх компетенцій, які мають підготувати молодь до майбутнього життя в сучасному інформаційному суспільстві.
Одним із шляхів такої роботи є створення навчальних презентацій, які на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій є одним з найефективніших методів представлення та вивчення будь-якого матеріалу. Мультимедійні презентації дозволяють підійти до процесу навчання творчо, урізноманітнити способи подачі матеріалу, поєднувати різні організаційні форми проведення занять з метою отримання високого результату, при мінімальних витратах часу на навчання.
Інформативність електронних презентацій набагато вище традиційних за рахунок мультимедійності – наявності не лише тексту і графіки, але й анімації, відео та звуку. Мультимедійні презентації надають можливості здійснювати віртуальну взаємодію користувача з об'єктами або процесами пізнання, які знаходять своє відображення на екрані. Іншими словами, використання мультимедіа-презентацій дозволяє створювати інформаційний і візуальний образ об'єкту, який досліджується.
Використання презентацій дозволяє вчителеві візуалізувати статичну й динамічну інформацію, самостійно готувати завдання, підбирати навчальний матеріал, що відповідає змісту конкретної теми з будь-якої базової дисципліни, і з історії зокрема. У традиційному навчанні підготовка уроку викликає низку труднощів, які пов’язані з необхідністю продемонструвати учням статичні та динамічні елементи. З цього приводу слід відзначити, що підготовані і методично продумані слайдові презентації – це найкращий вид унаочнення (карти, таблиці, схеми, фото, документи, завдання, шаблони виконання завдань), який не потребує матеріальних затрат (звичайно потрібен проектор) та може швидко змінюватися за бажанням вчителя.
Для підготовки мультимедіа-презентації вчитель може скористатися як добре відомим програмним засобом – Microsoft PowerPoint, так і спеціалізованими редакторами: Macromedia Flash, Picasa, Photodex ProShow та ін. Зокрема, програма Picasa (Google, Inc.), дозволяє легко виокремлювати статичні й динамічні зображення з Інтернету; зручно, швидко проектувати як слайд-шоу, так і навчальні фільми; додавати до проекту текстові й звукові коментарі; створювати колажі із статичних зображень тощо.
Звичайно, найефективніший вплив на людину здійснює та інформація, яка діє на кілька органів чуття, і запам’ятовується вона тим краще й міцніше, чим більше каналів сприймання було активовано. Звідси й та роль, яка відводиться мультимедійним засобам навчання, що виникли з появою потужних багатофункціональних комп’ютерів, якісних навчальних програм, розвинутих комп’ютерних систем навчання.
Використання презентаційних матеріалів на уроках допомагає:
• раціоналізувати форми подачі інформації (економія часу на уроці);
• підвищити ступінь наочності;
• отримати швидкий зворотний зв'язок;
• відповідати науковим і культурним інтересам і запитам учнів;
• створити емоційне ставлення до навчальної інформації;
• активізувати пізнавальну діяльність учнів;
• реалізувати принципи індивідуалізації та диференціації навчального процесу;
• підвищити ефективність засвоєння навчального матеріалу учнями;
• проводити уроки на сучасному рівні, високотехнологічно;
• готувати конкурентоспроможну особистість;
• скоротити терміни освоєння предмета.
• раціоналізувати форми подачі інформації (економія часу на уроці);
• підвищити ступінь наочності;
• отримати швидкий зворотний зв'язок;
• відповідати науковим і культурним інтересам і запитам учнів;
• створити емоційне ставлення до навчальної інформації;
• активізувати пізнавальну діяльність учнів;
• реалізувати принципи індивідуалізації та диференціації навчального процесу;
• підвищити ефективність засвоєння навчального матеріалу учнями;
• проводити уроки на сучасному рівні, високотехнологічно;
• готувати конкурентоспроможну особистість;
• скоротити терміни освоєння предмета.
За способом використання презентації в основному розділяють на дві групи: презентації для супроводу доповіді (лекції) і індивідуальні проекти. Перша органічно вписується в структуру уроку, супроводжуючи розповідь учителя. Друга є однією з провідних форм особистісно-орієнтованого навчання.
Дуже допомагає презентація при узагальненні матеріалу, коли в темі є наскрізні поняття, і потрібно наприклад скласти узагальнюючу схему чи таблицю. Наприкладд, у темі «Провідні держави світу в 20-30-х рр..ХХ ст..» це поняття демократія й тоталітаризм, диктатори, світова економічна криза та ін.
Особливо цікавими є презентації-загадки, коли отримуючи певну інформацію на початкових слайдах, учні відгадують відповідь на запитання. Така форма дозволяє проводити різні види роботи – фронтальну, групову, індивідуальну. Ефективним прийомом аналізу і узагальнення навчального матеріалу є створення таких завдань самими учнями, або завдання поставити запитання до вже готових презентацій( у цьому випадку учні дуже активні якщо робота проводиться в групах – одна група ставить запитання по темі, друга створює презентації з елементами відповіді).
Дуже психологічними є безтекстові презентації, що супроводжуються музикою та несуть емоційне навантаження – наприклад «Голодомор», «Війна», та інші емоційні аспекти.
І нарешті, слід зауважити, що найбільш незамінними презентації стають при викладенні тем по історії культури та економіки. Щодо учнівських презентацій то незамінними вони є у позаурочній діяльності – для різного роду проектів, виховних заходів.
Загалом форми і місце використання презентації (або навіть окремого її слайда) залежать, звичайно, від змісту уроку, виховного заходу, цілей заняття, які ставить перед собою і учнями учитель. Вони можуть використовуватися на наступних етапах (з відповідною метою і наповненням):
1. При вивченні нового матеріалу. Дозволяє подавати дидактичний і навчальний матеріал різноманітними наочними засобами. Застосування особливо вигідно в тих випадках, коли необхідно показати динаміку розвитку будь-якого процесу.2. При закріпленні навчального матеріалу. Для учня – це засіб самоперевірки, стимул до навчання. Для вчителя – засіб якісного контролю засвоєних знань.
3. При перевірці і проведенні самостійних та контрольних робіт. Поряд з усним - забезпечує і візуальний контроль результатів (тестування).
4. При вирішенні завдань навчального характеру. Допомагає виконати малюнок, скласти план рішення і контролювати проміжні і остаточний результати самостійної роботи за цим планом.
5. Для поглиблення знань. Використовується як джерело додаткового матеріалу до уроку.
6. Для виготовлення дидактичного матеріалу. Використовується при обмеженні матеріальних носіїв інформації.
Уміле використання програми PowerPoint для виконання мультимедійних презентацій дає величезні можливості для розвитку учнів, формуючи важливі у сучасних умовах життя навички:
- критичне осмислення інформації;
- виділення головного в інформаційному повідомленні;
- систематизація та узагальнення матеріалу;
- грамотне представлення поданої інформації.
- розробка дизайна;
- підготовка медіа фрагментів (тексти, ілюстрації, відео, аудіо фрагменти);
- підготовка звукового супроводу;
- тестування.
- критичне осмислення інформації;
- виділення головного в інформаційному повідомленні;
- систематизація та узагальнення матеріалу;
- грамотне представлення поданої інформації.
Робота над презентацією, її публічне представлення, захист позитивно впливає на розвиток у дітей навичок спілкування з допомогою інформаційно-комп’ютерних технологій, дає додаткову мотивацію до вивчення історії, сприяє підвищенню рівня сприйняття інформації, виробленню в учнів власної точки зору, вміння її аргументувати і відстоювати, а отже сприяє і підвищенню успішності учня. І не тільки з історії, а й з інших дисциплін та поза навчальним закладом.
Розробники мультимедійних презентацій виділяють наступні етапи підготовки мультимедійної презентації:
- написання сценарію;- розробка дизайна;
- підготовка медіа фрагментів (тексти, ілюстрації, відео, аудіо фрагменти);
- підготовка звукового супроводу;
- тестування.
Але в основному є загальні рекомендації, виконання яких приведе вас до створення ефективної презентації.
Головний принцип створення ефективної презентації – потрібно вміти вмістити максимум інформації у мінімум слів, привернути і утримувати увагу учнів, зважаючи на психологічні особливості сприймання інформації.
Майстерно зроблена презентація може привернути увагу учнів та пробудити інтерес до навчання. Необхідно знайти такий баланс між матеріалом, який подається, та ефектами, які його супроводжують, щоб учні буквально «сиділи на краєчку стільця».
Отже, урок і виховні заходи при застосуванні комп'ютера будуть ефективніші у того вчителя, який зберігає людські пріоритети в навчанні та одночас має добре, довірливе ставлення до машини та її педагогічних та дидактичних можливостей.Таким чином, інформаційно-комунікативна компетентність вчителя є необхідною умовою формування компетентного, успішного та конкурентоспроможного учня.
Доповідь підготувала
вчитель української мови і літератури
Зубко Вікторія Валеріївна
Процес інформатизації суспільства безперечно зумовлює процес інформатизації освіти: відбувається забезпечення сфери освіти теорією і практикою розробки та використання сучасних нових інформаційних технологій орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічної мети навчання і виховання. Змінюються завдання освітньої галузі в інформаційному просторі, особистісно орієнтована система навчання поступово приходить на зміну традиційній, класичній, а класичні методи конкурують з інноваційними, набуває актуальності технологічний підхід у навчанні. Серед педагогічних технологій (формування творчого учня, дослідницька, проектна тощо) інформаційні технології, до складу яких входять комп’ютерні (зокрема, мультімедійні), посідають особливе місце в сучасній системі освіти.
Вже доведено, що можливості сучасного уроку й системи освіти значно розширюються завдяки використанню мультимедійних, інтерактивних технологій.
Інформаційні технології мають такі основні можливості:
миттєвий зворотний зв’язок між користувачем та інформаційними й комунікаційними технологіями.
комп’ютерна візуалізація навчальної інформації про об’єкти або закономірності явищ як таких, що реально відбуваються, так і «віртуальних».
Вони дозволяють здійснювати інтерактивний діалог; керувати реальними та віртуальними об’єктами, явищами, процесами.
Урок — найважливіша організаційна форма процесу пізнання світу учнями. Надзвичайно важлива виховна мета уроку полягає в тому, щоб запалити в учнів жадобу пізнання. Ще Я.А. Коменський наполягав на тому, «щоб усе, що викладається юнацтву не змушувало його робити будь-що супроти волі і внаслідок примусу, а навпаки, давало змогу, наскільки це можливо, все робити добровільно й самостійно з певним захопленням». Якими засобами повинен оперувати вчитель, щоб його робота не перетворилася на рутинну, щоб учні не втратили інтересу пізнання? Треба уважно ставитися до кожного уроку, намагатися зробити його неповторним, несхожим на інші. Учитель має перебувати в постійному пошуку, спиратися на найновіші досягнення науки і техніки, формувати власним прикладом в учнів компетентність у вивчені рідної мови за допомогою використання ІКТ, виховання бажання бути інформаційно освіченим. У багатьох дослідженнях (М.І. Жалдак, О.І. Пометун, О.І. Шувалова, І.А. Зимня, А.В. Хуторський та ін.) проблема взаємодії особистості з інформаційним середовищем розглядається як проблема інформаційної культури, яка є однією з головних критеріїв, що безпосередньо впливає на професійний рівень учителя.
Тому мета уроків української мови полягає не в тому, щоб наздогнати такий мінливий медіасвіт, а в тому, щоб виховати в учнів інформаційну культуру, забезпечити той рівень комп’ютерної і мовної грамотності, з яким їм буде легко рухатися вперед, обираючи напрямок відповідно до свого виду діяльності.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови та літератури залежить від певних чинників: потреби конкретного уроку, освітньої мети, рівня володіння різними програмами.
У своїй практиці ІКТ використовую для:
· пояснення нового матеріалу;
· контролю знань учнів;
· організації самостійної роботи учнів на уроці та вдома;
· організації пізнавального дозвілля учнів;
· розвитку творчої активності учнів, їх навичок роботи з програмним забезпеченням та публічного представлення результатів своєї діяльності.
У практику сучасної школи впевнено входить урок у електронному вигляді, невід’ємними частинами якого є демонстрація підібраного матеріалу: ілюстрацій, таблиць, схем, музичний супровід, проведення бліц-опитувань, використання тестових завдань, відео- і аудіо фрагментів. Дослідницька діяльність учнів передбачає використання таких методів: визначення проблеми і завдань дослідження; визначення експериментальних, статичних і гіпотетичних способів дослідження; збирання, систематизація та аналіз одержаних результатів, підведення підсумків; звернення до нових проблем.
Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, - яку вони здійснюють упродовж певного часу. Так, під час вивчення теми «Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Правопис прислівників» доречно мати домашнє завдання, під час виконання якого учні створюють презентацію на тему «Прислівник», використовуючи образне мислення, презентацію зі своїми творчими роботами, поетичні твори з використанням прислівників. Такі завдання сприяють розвитку в учнів навичок мислення високого рівня: вміння аналізувати, протиставляти, розподіляти за категоріями, компонувати, конструювати, порівнювати, класифікувати, встановлювати порядок, відтворювати ідею, передбачати результат, робити висновки.
У ході спостереження за навчальною діяльністю учнів дев’ятих класів було виявлено, що труднощі становлять такі теми, як «Складнопідрядні речення, їх різновиди», «Безсполучникове складне речення. Розділові знаки між простими реченнями у БСР». Вчителю необхідно створювати ситуації успіху, в яких підлітки переборюють страх помилятися і з радістю беруть участь в обговоренні проблемних ситуацій, виконанні практичних вправ, творчих завдань. Цьому сприяє групова робота, що потребує інтегрованих знань, дослідницького пошуку з метою розв’язання проблеми. Вдалим прикладом є розробка проекту, посібника із зазначених тем, яка передбачає варіативність аналітико-синтетичної роботи. Школярі на слайдах створюють опорні схеми до навчальної теми, розташовують таблиці, добирають завдання, приклади. У текстовому редакторі MS Word можна виконувати синтаксичний розбір речень, роботу з деформованим текстом, вправи на переміщення слів, редагування синтаксичних конструкцій, за допомогою стрілочок поєднувати теоретичні відомості і приклади.
Важливо, щоб вчитель виконував лише корегуючу роль, а генераторами ідей були учні. Діти, створюючи певну презентацію, не тільки приносять користь вчителеві, а й краще запам’ятовують навчальний матеріал. Працюючи в режимі постійних шукань та новизни, школярі з радістю ідуть на уроки, а інтерес до знань спонукає до самостійно знаходити джерела інформації.
Реалізація принципу нової стратегії навчання досягається шляхом застосування комп’ютера, як тренажера, репетитора, асистента, помічника, засобу корекції, контролю і оцінки діяльності школярів, її активізації і стимулювання.
Отже, метод проектів припускає можливість з одного боку - вирішення деякої проблеми, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого - інтегрування знань, умінь з різних галузей науки і мистецтва.
Створення мультимедійних комп’ютерних презентацій
Для вчителя – словесника одним із дидактичних засобів навчання є створення мультимедійних комп’ютерних презентацій. Демонстрація презентації супроводжує лекційну частину заняття, сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Екран дисплея і слово вчителя – дієві засоби розвитку мовлення на уроках літератури. Учні навчаються слухати мову, дивитись та усвідомлювати екранний образ, що поглиблює розуміння лекції. Крім того, це дає змогу «оживити» урок, пов’язати вивчення матеріалу з враженнями, спостереженнями учнів.
Кожна сторінка презентації містить текстову, графічну та анімаційну інформацію. Це справляє сильний емоційний вплив на учнів, а також стимулює їх творчі здібності. Таким чином, комп’ютер виступає як технічний засіб навчання. Застосовуючи можливості локальної мережі кабінету інформатики, діти мають змогу спостерігати зображення на своїх моніторах. Учні, які слухають текст, одночасно можуть бачити демонстраційний матеріал.
Крім того, комп’ютерні технології надають широкі можливості для виявлення індивідуальних здібностей учнів та їхніх потреб у творчій самореалізації. Адже використання презентацій передбачає активну взаємодію учителя і учнів. Діти залучаються до навчального процесу як активні учасники.
Створювати презентацію уроку-лекції теж допомагають учні: одна група підбирає демонстраційний матеріал і створює слайди, готує текстову інформацію до них, друга займається оформленням презентації, дизайном, анімацією.
Доцільно використовувати презентації на семінарських заняттях, уроках узагальнення і систематизації знань. Учні отримують велике задоволення від літературних екскурсій.
Підготовка вчителя до уроку здійснюється поетапно.
1-й етап – учитель визначає тему, навчальні завдання, час проведення.
2-й етап – учитель вивчає теоретичний матеріал з теми, складає план уроку, підбирає літературу.
3-й етап – учні здійснюють розподіл завдань між собою за два тижні до уроку. Для цього клас ділиться на кілька груп, враховуючи психологічну сумісність. Повідомляється тема, призначається в кожній групі консультант (спікер) із числа сильніших учнів для надання допомоги вчителю у підготовці і проведенні уроку.
4-й етап – вчитель разом з консультантом, що працює зі своєю групою, проводить 2-3 індивідуальні консультації з учнями, допомагаючи відібрати необхідний теоретичний матеріал, визначити обсяг виступу, скласти конспект, підібрати демонстраційний матеріал, оформити свою сторінку презентації.
Підготовка до уроку з використанням комп’ютерних технологій сприяє перш за все встановленню міжпредметних зв’язків, що викликає інтерес не тільки до літератури, а й до інших предметів. Крім того, готуючись до такого уроку, діти вчаться виступати перед аудиторією, стисло формулювати свою думку, конспектувати повідомлення однокласників. У процесі такого навчання вони набувають навичок міжособистісного спілкування, оволодівають сучасними технологічними засобами, які вони, безумовно, будуть використовувати у подальшому навчанні, повсякденному житті.
Види навчальних презентацій
1. Конспект уроку. Обов'язкова наявність основних візуальних складових традиційного уроку: тема, мета, план, ключові поняття, закріплення, домашнє завдання і т.д. Ілюстративний ряд грає, в даному випадку, явно допоміжну і незначну роль. Досить часто подібні уроки в змістовній (а іноді, і в ілюстративній частині) орієнтовані на базовий підручник. Дана форма презентації, як правило, частіше називають традиційними мультимедійним супроводом уроку.
2. Слайд-шоу. Повна відсутність тексту і акцент на яскраві, великі зображення або колажі (Може демонструватися на початку, в кінці, або всередині уроку, ставлячи за мету створення певного емоційного настрою. Як правило, супроводжується музичними фрагментами). Демонстрація слайд-шоу впродовж всього уроку представляється малоефективною.
3. «Тільки текст». Варіант, протилежний по своїй суті тому, що пропонувалося в попередньому пункті. Дидактичний ефект досягається за рахунок зміни типів шрифтів, що використовують, розміру шрифту і колірної гами. Також активно використовуються різні варіанти підкреслень.
4. Анімовані схеми. У цьому варіанті презентації особливий акцент зроблено на різних графіках і схемах. Образотворчий ряд – мінімальний. Основна сфера застосування – заняття повторювально-узагальнюючого характеру.
5. «Опорні сигнали». Фактично даний підхід ІКТ – є розвитком ідей В.Шаталова. Природно, що в даному випадку передбачається робота в офісних програмах і, можливо в графічних редакторах (малювання).
6. Заповнюємо таблицю. Варіант презентації рекомендований при проведенні уроків закріплення, систематизації навчального матеріалу. Це можуть бути тематичні, синхронні, хронологічні та інші види таблиць. Використовуючи як фоновий малюнок зображення, характерне для теми, що вивчається, вчитель послідовно виводить на слайд незаповнену таблицю або частково заповнену таблицю (поетапно), а учні завершують роботу. «Заповнення» таблиці відбувається після відповідного обговорення в класі або навпаки.
7. Аналіз картини. Презентація, змістом якої є одна картина, плакат, зображення (наприклад, обговорення картини відомого художника). На уроці вчитель виділяє та обговорює з учнями фрагменти цього зображення, акцентуючи увагу на деталі, організовує роботу навколо змісту і характеристики цього зображення, історії створення.
8. Тренажер. Закріплення умінь, навичок учнів через виконання, і можливістю виправлення помилкових кроків.
9. Тестування. Варіант, який також може бути рекомендований при проведенні повторювально-узагальнюючого уроку. За допомогою відповідних гіперпосилань, відповідь учнів супроводжується певною реакцією програми.
10. Робочий зошит. «Екранний варіант» робочого зошита на друкованій основі. «Заповнення» зошита відбувається після відповідного обговорення в класі або самостійно вдома. Передбачається середовище для активного моделювання різних об'єктів і ситуацій, творчість учня.
Звичайно, що всі перераховані вище види мультимедійних супроводів уроків можуть використовуватися як окремо, так і в поєднанні. Все залежить від творчості вчителя, його бачення уроку.
Мультимедійна презентація може виступати як підготовлена вчителем розробка із заданою навчальною метою і завданнями, орієнтована на цілком конкретні результати навчання, де демонстраційний матеріал носить лише ілюстративний характрер або учень є активний учасник процесу, виконує інтерактивні завдання, втручається в процеси, активно взаємодіє з комп`ютером. Вона надає можливість обирати серед достатнього набору інформаційних ресурсів, дидактичних інструментаріїв та здійснювати принципи особистісно-орієнтованого навчання. На такому уроці істотно змінюється роль вчителя, який в даному випадку є, перш за все, організатором, координатором пізнавальної діяльності учнів.
Слід звернути увагу й на хід уроку з мультимедійним супроводом. Як би не був розроблений урок, багато що залежить від того, як вчитель організує пізнавально-дослідницьку роботу учнів. Віртуозне проведення такого заняття складніше, ніж робота шоумена якої-небудь телепередачі. Вчитель повинен не тільки володіти комп'ютером, знати зміст уроку, але й організувати роботу в учнів в різному для кожного темпі, невимушено, постійно акцентуючи увагу на самостійність учнів. Необхідно продумати зміну ритму, урізноманітнити форми навчальної діяльності, подумати, як витримати при необхідності паузу, як підбадьорити невпевнених в собі учнів, як забезпечити позитивний емоційний фон уроку...
Використання комп’ютерних технологій на уроках різних типів
Урок засвоєння нових знань
1. Актуалізація опорних знань: І група (за комп’ютером), інші працюють з учителем за питаннями, картками (5-7 хвилин).
2. Вивчення нового матеріалу: група учнів з високим рівнем знань вивчає матеріал за комп’ютером, інші – слухають пояснення вчителя чи працюють над поставленою проблемою за підручником (10 хвилин).
3. Систематизація знань: учні з високим рівнем виконують самостійне завдання за підручником, слабші працюють з учителем, третя група перевіряє рівень засвоєння матеріалу за допомогою комп’ютера (15 хвилин).
4. Підсумок уроку. Оголошення домашнього завдання.
Комбінований урок
1. Оголошення теми уроку. Для вивчення нового матеріалу необхідно перевірити, як учні засвоїли вивчене раніше. Тож частина учнів працює за комп’ютером над завданнями, а з рештою учнів працює вчитель (фронтальна бесіда, самостійна робота, диктант, перфокарти і т. ін.).
2. Пояснення нового матеріалу. При цьому сильні учні можуть вивчати новий матеріал самостійно за комп’ютером, з рештою – працює учитель.
3. Закріплення вивченого. Група учнів працює за комп’ютером, а з рештою класу працює вчитель. Учні, які працюють за комп’ютерами, виконують завдання, що складені вже за новим, щойно вивченим матеріалом. Якщо в них виникають проблеми, учитель бачить, на що потрібно звернути увагу під час повторення даної теми на наступному уроці. Якщо на етапі закріплення комп’ютер виставить негативну оцінку, її зовсім не обов’язково виставляти в журнал, адже учень, попрацювавши вдома, може на наступному уроці виправити ситуацію.
4. Підсумки уроку. Домашнє завдання.
Урок узагальнення і систематизації знань
- І група – працює 5-7 хвилин самостійно за комп’ютером;
- ІІ група – 5-7 хвилин працює самостійно за картками, виконуючи завдання творчого характеру, завдання для розвитку логічного мислення. Після виконання поставлених завдань учні міняються місцями;
- ІІІ група - працює з учителем, виконує завдання творчого характеру;
І группа - після виконання завдань на комп’ютері працює разом з учителем або одержує індивідуальні завдання.
Позитивний вплив використання ІКТ у навчальному процесі з української мови і літератури підтверджується результатами внутрішнього моніторингу успішності навчання.
Список використаних джерел
1. Інформатизація середньої освіти: програмні засоби, технології, досвід, перспективи / Ред. В.М. Мадзігон та Ю.О.Дорошенко. – К.: Наукова думка, 2003.
2. Освітні технології: Навчально-методичний посібник / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська та ін.; за заг. ред. О.М.Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001.
3. Сороко Н.В. Реалізація діяльнісного підходу при комп’ютерному навчанні в умовах оновлення мовної освіти в Україні // Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: Зб. наук. праць / За ред. В.Ю. Бикова, Ю.О.Жука. – К.: Атіка, 2004.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання – одна з умов підвищення якості сучасної освіти
Доповідь підготувала вчитель світової літератури,
заступник директора з НВР Колос А.А.
В останні роки в педагогічних колах всього світу активно обговорюється питання: що таке школа ХХІ століття? Як організувати безперервне навчання учителів, щоб їх знання відповідали вимогам сучасності? Як сучасні технології можуть допомогти у трансформації навчання?
Сучасним учням потрібен зовсім інший набір цінностей, ніж їхнім попередникам. Тому виникло поняття «навички ХХІ століття», що охоплює також деякі якості особистості, зокрема:
- Креативність і інтелектуальна допитливість – здатність до оригінальності та інновацій;
- Критичне та системне мислення - мислення, що дає змогу людині формулювати вірогідні судження для окреслення, аналізу та розв’язання проблем;
- Комунікативні навички – використання різних видів спілкування;
- Навички особистісної та групової взаємодії – здатність співпрацювати з іншими;
- ІКТ-обізнаність – використання інформації та медіа;
- Здатність до самоосвіти і здатність адаптуватися до умов навчання в інших культурах та суспільствах.
Переглядаючи цей перелік, уявляємо собі допитливого учня із жагою до знань, який використовує всі навколишні ресурси для навчання, може визначити проблеми, креативно їх розв’язувати, застосовувати свої знання для розв’язання реальних життєвих ситуацій, активно діє, зазнає невдач, навчається на помилках, пробує знову і домагається свого.
Однак, слід зазначити, що нині, на жаль, не всі учні мають розвинені навички і готовність до самостійного життя. Це є свіченням того, що необхідно модернізувати традиційний підхід до навчання, зробити його таким, що відповідає вимогам сучасності.
Одним із інструментів впровадження інноваційних підходів у навчальний процес є застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Учитель, який володіє ІКТ, може не лише навчати учнів згідно з сучасними вимогами, а й постійно вдосконалюватися.
Вдале поєднання традиційних методів навчання з інформаційно-комукаційними технологіями може значно підвищити продуктивність навчання з будь-якого предмета. Ілюструючи події, процеси та явища, які є об’єктами вивчення, за допомогою ІКТ, учитель урізноманітнює урок, робить його інтенсивним, інтерактивним. Крім того, слід зазначити, що учням на таких уроках більш цікаво.
Використовуючи Інтернет як джерело інформації, учителі школи можуть використовувати інформаційні ресурси Інтернет за наступними напрямками:
1. Підготовка конспектів і дидактичних матеріалів. Підготовка атестаційних матеріалів.
2. Самоосвіта, тобто вивчення досвіду колег з інших міст України та інших країн. Обмін своїм досвідом з колегами.
3. Позакласна робота, індивідуальні завдання (реферати, доповіді, повідомлення, індивідуальні творчі завдань та ін.)
4. Використання безпосередньо на уроках при самостійній роботі з документами, що вивчаються, довідковими матеріалами, навчальними інтерактивними моделями тощо.
5. Тестування знань учнів з певних розділів курсу.
Порівняльна характеристика традиційного навчання та навчання з використанням ІКТ на уроках світової літератури
Параметри порівняння
Традиційний урок
Урок з використанням ІКТ
Навчальний текст
Текст може містити ілюстрації, а може бути без ілюстрацій, без інших додаткових джерел.
Мультимедійний текст (відео, аудіо можливості, зв'язок з великою кількістю різноманітних джерел)
Підручники та книги
Не завжди є підручники. Часто немає можливості прочитати твір в повному обсязію
Використовуються електронні підручники, електронні бібліотеки, щоб прочитати твори в повному обсязі.
Мотивація до навчання
Можлива відсутність мотивації і зацікавленості у навчанні.
Висока мотивація і зацікавленість у навчанні.
Інформація
Обмежена кількість інформації, обмежений вибір, часто застарілі дані.
Необмежена кількість свіжої інформації, широкий вибір.
Контроль
Переважає контроль за діяльністю учня з боку вчителя.
Самоконтроль учня і координація навчального процесу вчителем. Учень має можливість самостійно аналізувати і виправляти допущені помилки, коригувати свою діяльність завдяки наявності зворотного зв’язку, в результаті чого удосконалюються навички самоконтролю.
Спілкування
Спілкування з учителем та однокласниками
Можливості спілкування з іншими носіями інформації, з носіями мови, знайомство з культурою їхніх країн.
Наочність
Мало нової наочності. Не завжди вона відповідає запитам школяра. Не завжди вона має естетичний вигляд
Переваги ІКТ полягають у взаємозв’язку декількох компонентів: тексту, малюнка, анімації, звукового супроводу та ін. Можна побачити якесь явище чи подію, будову приладу в динаміці. Можна здійснити віртуальні екскурсії. Виграшне оформлення уроку
Експериментальна та практична робота
Не завжди є необхідні реактиви, пристрої тощо.
Широкі можливості віртуальної лабораторії. Учень має можливість здійснювати самостійну навчально-дослідну діяльність (моделювання, метод проектів, розробка презентацій, публікацій тощо).
Індивідуалізація та диференціація
Не завжди вдається, вимагає великої додаткової підготовки від учителя
Індивідуалізація процесу навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань, можливості самостійно працювати з навчальним матеріалом, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що враховують індивідуальні особливості пам'яті, сприйняття, мислення. Можливість для учня самостійно здобувати знання та інформацію, самостійно вибирати режим навчальної діяльності.
Методи навчання
Покликані засвоїти матеріал, розвивати творчу активність школярів, здійснювати самостійну навчально-дослідну діяльність
Інтенсифікація самостійної роботи учнів, розмаїття цікавих форм і методів роботи.
Технології навчання
Різноманітні.
Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.
Час уроку
Заощадження часу уроку
Висновки:
Використання ІКТ у загальноосвітньому навчальному закладі має значні переваги для всіх учасників навчально-виховного процесу – учителів, учнів, адміністрації, батьків.
Учитель, який уміло використовує ІКТ у своїй роботі, має змогу:
- підвищувати ефективність уроку;
- консультувати батьків та учнів дистанційно;
- оперативно надавати батькам інформацію щодо успішності учнів;
- створювати архів методичних матеріалів;
- розміщувати інформацію на веб-сайті навчального закладу;
- створювати електронні предметні словники;
- вести блог чи мікроблог.
Учні, які вчаться за допомогою ІКТ, без обмежень у часі і просторі можуть отримувати:
- доступ до контенту навчального предмета;
- індивідуальне домашнє завдання;
- тренінг- і тест- завдання;
- оперативну інформацію про результати своєї діяльності.
Батькам застосування ІКТ у школі дає змогу:
- отримати оперативну інформацію про результати навчальної діяльності дітей, перебіг навчально-виховного процесу;
- контролювати виконання дитиною домашніх завдань різного рівня складності.
На уроці з використанням ІКТ в учнів розвивається пізнавальна діяльність, логічне мислення, увага, пам’ять, вони стають більш активними, адже таким способом подачі інформації має ознаки ігрового.
Використання ІКТ на уроці відкриває перед учасниками навчально-виховного процесу нові можливості, зокрема:
- введення, накопичення, зберігання, передавання, оброблення, контроль і виведення інформації у текстовому, графічному, аудіо-, відео- та інших формах;
- пошук необхідної у певний момент уроку інформації;
- закріплення отриманих знань та практиці;
- швидке оцінювання отриманих знань, умінь і навичок;
- організація спілкування на новому рівні.
Протокол
Витяг
з протоколу засідання
педагогічної ради №6 Помічнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів №1 ім. Героя України Березняка
Є.С.
від 21.04.2015 р. Присутні:
всі члени педради
Порядок денний
1. Використання
інформаційно-комунікаційних технологій навчання як умова підвищення якості
сучасної освіти.
Виступили:
Колос А.А., заступник директора з НВР, з доповіддю «Використання
інформаційно-комунікаційних технологій навчання – одна з умов підвищення якості
сучасної освіти».
Зубко В.В., вчитель української
мови та літератури, з доповіддю «Використання ІКТ на уроках української мови та літератури як умова
підвищення якості сучасної освіти»
Гамзатова О.М., вчитель історії, з доповіддю «Використання
інформаційно-комунікаційних технологій навчання на уроках історії як одна з умов підвищення якості сучасної освіти»
Сазіна О.А., вчитель англійської мови, з доповіддю
«Використання ІКТ на уроках англійської мови у початкових класах»
Рішення
Проект рішення
Ухвалили:
1. Створити творчу групу
вчителів з питань напрацювання та
впровадження досвіду роботи щодо використання сучасних технологій навчання.
Постійно,
голови МО
2. Спонукати учнів до використання ІКТ через впровадження їх у навчально-виховний процес (підготовка рефератів, повідомлень,
створення презентацій, буктрейлерів та ін.)
Постійно, учителі-предметники
3. Продовжити роботу по створенню персональних сайтів та блогів
учителів для розміщення особисто напрацьованих
матеріалів з метою популяризації власного педагогічного досвіду.
Постійно, учителі
4. Зосередити увагу вчителів на використання комп'ютерних технологій для організації
поточного, підсумкового контролю знань, умінь і навичок учнів (тестування).
Постійно, учителі
5. Узагальнити і
рекомендувати до вивчення перспективний педагогічний досвід з даної
проблеми.
Адміністрація і голови ШМО
Немає коментарів:
Дописати коментар