вівторок, 5 травня 2015 р.

Червонополянський НВК

Виступ


Підготовлено вчителем хімії 
Червонополянського НВК                                                                                                                 Свид С.В.


Використання ІКТ на уроках хімії

   Відповідно до національної доктрини розвитку освіти України, пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно – комунікаційних технологій, що забезпечують подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти , підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Це досягається шляхом забезпечення поступової інформатизації системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх, інформаційних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу, а також шляхом впровадження інтегрованих електронних комплексів.
   Освіта має орієнтуватись на діяльнісні, розвиваючі технології, які формують у учнів уміння вчитися, оперувати і управляти інформацією, швидко приймати рішення, пристосовуватись до потреб ринку праці (формувати основні життєві компетенції). Світовий процес переходу до інформаційного суспільства, а також економічні, політичні і соціальні зміни, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення реформування системи освіти.
   Людство має нагальну потребу обробки інформації. Необхідність пошуку нових організаційних форм і методик навчання зумовлена тим, що виникла потреба в розробці методики, яка відповідає адаптації школи до комп’ютерної епохи. Школа має стати найважливішим фактором формування нових сучасних життєвих установок особистості. Це завдання під силу лише тим учителям, які здатні не тільки "завантажувати" пам’ять учнів, а й формувати їх компетентності.
   Сучасному суспільству потрібна компетентна особистість, здатна брати активну участь у розвитку економіки, науки, культури. Тому сьогодні у шкільній освіті на перший план висувається завдання створення сприятливих умов для виявлення і розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів та потреб, розвитку навчально-пізнавальної активності та творчої самостійності.
   Кожний шкільний предмет здатний суттєво вплинути на менталітет людини, яка формує себе як особистість, на методи вирішення не тільки шкільних завдань, а й навколишнього середовища. Сучасний випускник школи повинен мати компетенцію використання інформаційних технологій, тобто технологій, що проектуються сучасною індустрією як в освіті, так і в повсякденному житті. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.
   Використання комп’ютерних технологій на уроках хімії, на мою думку, має ряд переваг:
• досягти якісного рівня наочності, здійснити демонстрацію об’єктів і явищ;
• за короткий час можна дослідити процеси, які в реальних умовах проходять уздовж місяців, років і навіть століть;
• дає змогу вчителю перевірити засвоєння хімічної номенклатури в усіх учнів одночас-но, допомагає в перевірці знань, умінь, навичок;
• підвищення мотивації до навчання, інтересу учасників навчального процесу до уроків ;
• можливість учневі обирати свій темп роботи;
• сприяє розвитку самостійності роботи учня;
• сприяє економії часу.
   Процес організації навчання школярів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє:
зробити цей процес цікавим, з одного боку, за рахунок новизни і незвичності такої форми роботи для учнів, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим, різноманітним за формою за рахунок використання мультимедійних можливостей сучасних комп'ютерів;
ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширити можливості візуалізації навчального матеріалу, роблячи його більш зрозумілим і доступним для учнів вільно здійснювати пошук необхідного школярам навчального матеріалу у віддалених базах даних завдяки використанню засобів телекомунікації, що надалі буде сприяти формуванню в учнів потреби в пошукових діях;
індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань, самостійно працювати з навчальним матеріалом, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в учнів позитивні емоції та формує позитивні навчальні мотиви;
самостійно аналізувати і виправляти допущені помилки, коригувати свою діяльність завдяки наявності зворотного зв'язку, в результаті чого удосконалюються навички самоконтролю;
здійснювати самостійну навчально-дослідну діяльність (моделювання, метод проектів, розробка презентацій, публікацій тощо), розвиваючи тим самим у школярів творчу активність.
   Сучасних учнів якнайкраще характеризує давнє китайське прислів’я : «Почую – забуду, побачу – запам’ятаю, зроблю сам – зрозумію» І саме використання комп’ютерних технологій на уроках дає можливість не тільки почути, щоб забути, а й побачити, щоб запам’ятати.
   Хочу звернути увагу на те, що в кожному навчальному закладі є певна категорія учнів, для якої застосування на уроках комп’ютерних навчальних програм є більш привабливим способом здобування знань. Це стосується учнів , які досить сором’язливі , невпевнені в собі, і, навіть знаючи правильну відповідь, ніколи не висловлюють її в голос , побоюючись негативної реакції з боку своїх однолітків. Відпрацьовуючи матеріал уроку із застосуванням комп’ютерних навчальних програм, такий учень розкривається, оскільки процес навчання здійснюється в доброзичливій формі, один на один з комп’ютерною програмою, яка ніколи жодною реплікою не образить хід думок учня. І як показують спостереження, рівень знань у таких учнів стає значно вищим під час застосування комп’ютерних технологій, ніж за традиційної системи навчання. Але наголошую, що комп’ютер не замінює вчителя, а лише змінює його функції в процесі навчання. Педагог не може навчитися один раз і на все життя, тому сьогодення вимагає від нього постійного вдосконалення своєї педагогічної діяльності і майстерності.
   Можливості використання комп’ютера величезні. Охарактеризуємо деякі з напрямів роботи.
   Перший напрям – демонстрація матеріалів. На теоретичному етапі уроку вивчення нового матеріалу використовую бібліотеку електронних наочностей за рубриками:
- хімічні виробництва;
- лабораторне обладнання;
- портрети та біографічні довідки;
- історичні довідки;
- найважливіші лабораторні операції;
- таблиці;
- колекції (металів та неметалів);
- інтерактивні моделі;
- застосування найважливіших речовин;
- правила поводження з речовинами.
   Це дозволяє спрямувати увагу школярів на найважливіші моменти теоретичного матеріалу, допомагає учням краще запам’ятати матеріал, більш глибоко проникнути в суть досліджуваного питання.
   Другий напрям – показ хімічних реакцій.
   На уроках хімії я використовую відео демонстрації тих хімічних дослідів які не можу провести на уроці через нестачу реактивів, відсутність певного хімічного обладнання, або небезпечність самих дослідів. Такі демонстрації в учнів викликають зацікавленість та підвищують інтерес до предмету.
   Третій напрям - практичні роботи.
   Чудовим помічником при проведенні уроків хімії є ППЗ «Віртуальна лабораторія. Хімія 8 -11 клас «Електронний ресурс».
   Даний засіб дає можливість учням самостійно відпрацьовувати всі компоненти робіт - ознайомлення з метою, необхідними реактивами та обладнанням, технікою безпеки та порядком виконання роботи в віртуальній лабораторії. Вони також можуть виконувати інтерактивні експерименти, лабораторні та практичні роботи у віртуальному середовищі.
   Четвертий напрям – перевірка знань.
   П’ятий напрям - використання програми Роwer Point для презентацій.
   За допомогою графічної програми Роwer Point можна створити слайди для показу діаграм, малюнків, схем, фотографій, тексту, відео- і звукових записів. Презентації зручні тим, що відбирається саме той матеріал, котрий необхідний для конкретного уроку, й у потрібній послідовності.
   Шостий напрям – використання Інтернету.
   Сьомий напрям – підготовка до олімпіад.
   Висновок.
   Таким чином, використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання є умовою підвищення якості сучасної освіти. Адже воно враховує індивідуальні особливості розвитку особистості, значно активізує пізнавальну діяльність школярів, сприяє розвитку творчих здібностей, забезпечує здійснення контролю за зворотним зв’язком з об’єктивною діагностикою та оцінкою результатів. Застосування ІКТ комплексне розв’язує проблему постійного оновлення змісту шкільних курсів хімії та використання різноманітних форм і методів. При цьому змінюється роль та функції вчителя в навчально – виховному процесі – у педагога вивільняється час для реалізації творчих задумів і проектів.

Використані джерела:
1. Бобрик Н.В. Використання комп’ютерних технологій на уроках хімії.Х:Вид. група «Основа» // Хімія – 2009, № 5
2. Бученко І.В. Комп'ютеризація навчання — свідчення професійної майстерності педагога. нститут післядипломної педагогічної освіти. — К., 2007.
3. Калакайло Я.К. Використання інформаційних технологій на уроках хімії. Х: Вид. група «Основа» // Хімія. – 2013.- №3.
4. Чистякова Н.Б. Інформаційні освітні технології. Х: Вид. група «Основа» // Хімія. – 2005.- №5.



Підготувала вчитель біології     Олексієвець Катерина Сергіївна


   Основним завданням сучасної освіти є розвиток особистості учнів, а не тільки передача знань. Гуманізація навчання передбачає ціннісне відношення до особистісних проявів учнів. Знання стали не метою, а способом розвитку особистості. В той же час спостерігається зниження зацікавленості учнів до вивчення природничих наук, що не може не турбувати вчителів, оскільки саме ці науки формують наукове сприйняття оточуючого світу та сприяють формуванню особистості. Однією з причин означеної проблеми є те, що наочні посібники, які збереглися в кабінетах біології застаріли, а значення наочності під час викладання біології загальновизнана. Наочність – один з основних принципів дидактики. Необхідність конкретно-чуттєвої опори була обґрунтована ще Я.Каменським та розвинута К.Д.Ушинським, який підкреслював значення наочності для розвитку спостережливості, уваги, мови та мислення учнів. Другою причиною є стрімка інформатизація суспільства. Можна впевнено говорити про те, що інформатизація охопила всі сфери діяльності людства, в тому числі освіту. Сучасні діти все менше звертаються за інформацією до книг, а намагаються її отримати з комп’ютера. Розв’язати ці проблеми в значній мірі дозволяє використання інформаційних технологій. 
   Сучасні педагогічні програмові засоби дозволяють донести до учнів великий потік інформації, акцентувати їх увагу на важливих об’єктах за рахунок фрагментарної подачі матеріалу. При цьому використовується всі переваги ІКТ, які полягають у взаємозв’язку декількох компонентів: тексту, малюнка, анімації, звукового супроводу та ін. 
   До найбільш ефективних форм представлення навчального матеріалу на уроках слід віднести мультимедійні презентації. Метою такого представлення інформації є формування у школярів системи мислеобразів, скорочення часу на пояснення, попередження фізичної та психологічної втоми.
   Мультимедіа (muti – багато, media – способи, можливості) – це представлення об’єктів та процесів не традиційним текстовим описом, а за допомогою фото, відео, графіки, анімації, звуку, тобто з використанням всіх відомих на сьогодні форм.

Презентація дає можливість вчителю проявити творчість, індивідуальність, попередити формальний підхід до проведення уроку. Вона дозволяє представити навчальний матеріал як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною структурованою інформацією в алгоритмічній послідовності. Під час використання презентацій задіяні різні канали сприйняття учнів, що дозволяє закласти інформацію не тільки у фактографічному, а й в асоціативному вигляді в пам'ять учнів.
   Крім зазначених переваг, використання презентацій на уроці дає можливість:
- використати повноекранне відео, яке несе великий обсяг інформації, та й всі ми знаємо, що краще один раз побачити, ніж сто раз почути;
- використати значну кількість таблиць, малюнків, діаграм, портретів вчених, фотографій, карт, схем;
- активізувати сприйняття учнів за рахунок звукових та зорових демонстрацій;
- виділити головний зміст;
- під час пояснення не витрачається час на запис на дошці;
- під час пояснення вчитель не повертається до дошки, таким чином не втрачається контакт з класом;
- учням легше відповідати, коли вони спираються на відображений на екрані план відповіді.
   В практичній діяльності я широко використовую презентації створені у форматі Microsoft PowerPoint власноручно або за допомогою учнів. Маючи колекцію презентацій, виходячи з теми уроку, мети та завдань, можна легко вносити корективи до матеріалу. Застосовуючи на уроках біології мультимедійні технології, я демонструю мікросвіт клітини, ріст і розвиток організмів, еволюцію живих систем, розвиток життя на Землі, тобто за короткий час можу демонструвати процеси, які проходять впродовж місяців, років і навіть століть, знайомити з явищами що мають звукове відображення, проводити практичні та лабораторні роботи.
   Використання презентацій виправдане на будь-якому етапі вивчення теми та на будь-кому етапі уроку: 
  Актуалізації знань: завдань з пошуку правильного твердження, заповнення пропусків в реченнях. 
   Мотивації навчальної діяльності: демонстрація об’єктів або явищ, які будуть вивчатися на уроці з метою створення проблемної ситуації . 
   Вивчення нового матеріалу: демонстрація наочного матеріалу підчас розповіді вчителя, робота з таблицями, пояснення схемами в ході фронтальної бесіди, пошук відповіді на запитання, складання опорного конспекту на основі текстового матеріалу, теоретичне обґрунтування процесу або явища, виконання лабораторної або практичної роботи за допомогою віртуальної лабораторії.
   Закріплення знань: пояснення учнями явищ при повторному показі без звуку, прийом «знайди зайве», прийом «розташуй у послідовності», термінологічний диктант, навчальне тестування. 
  Домашнє завдання: використання додаткової інформації, структурування інформації, створення учнівських презентацій.
  Виступ учнів з підготовленою ними презентацією особливо доцільний на уроках узагальнення та систематизації. Робота над створенням презентації учні отримують навички дослідницького пошуку: від визначення проблеми, формулювання гіпотези, пошуку інформації, що її підтверджує. Діти із задоволенням працюють з презентацією, виконують завдання, які даються перед її показом, особливо, якщо презентація супроводжується анімацією. Презентації зручні ще й тим, що дають можливість підбирати наочний матеріал в необхідному обсязі.
  Створюючи презентацію учні розвивають мову, мислення, пам'ять, сприяють формування навичок конкретизувати, виділяти головне, встановлювати логічні взаємозв’язки.
  Отже, на сучасному етапі розвитку шкільної освіти проблема застосування комп’ютерних технологій на уроках біології набуває дуже великого значення. Все це дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень, підвищувати статус вчителя, розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку, використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку, ефективно організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів. Використання сучасних ІКТ технологій у поєднанні з традиційними та інноваційними технологіями навчання сприяє формуванню компетентної особистості, здатної навчатися протягом всього життя, ефективно використовувати безмежні потоки інформації; підвищує її інтелектуальний ресурс, формує особистість, конкурентоздатну в умовах інформаційного суспільства. 

Використані джерела
1. Бученко І.В. Комп'ютеризація навчання — свідчення професійної майстерності педагога. Інститут післядипломної педагогічної освіти. — К., 2007.
2. Пометун О.І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. / За ред. О. І. Пометун. — К.: Видавництво. А.С.К., 2004 — 192 3. Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2004. - №8. – с. 13 -14. Гуржій А.М., Жук О.Ю., Волинський В.П. Засоби навчання: Навчальний посібник. – К., ІЗМН, 1997 4.Інформатизація середньої освіти: програмні засоби, технології, досвід, перспективи / Н.В. Вовковінська, Ю.О. Дорошенко, Л.М. Забродська, Л.М. Калініна, В.С.Коваль та ін.; За ред.. В.М. Мадзігона, Ю.О. Дорошенка. – К.: Педагогічна думка, 2003. – 272 с. Корнєв В.П. 5. Проектуємо комп’ютерний урок // Відкритий урок. – 2006. - № 3-4. – с. 19 -25 Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології та педагогіки: Посібник. – К.: Академвидав, 2003. – 504с. (Альма – матер).                                                                      

     Сучасне життя вносить свої корективи до методики викладання української мови та літератури. Аби урок був цікавий учням, учителеві доводиться освоювати нові методи викладу матеріалу. До нашого життя міцно увійшло таке поняття, як комп'ютер .Без процесу інформатизації освіти вже неможливо уявити сучасну школу.
   Проте, деякі викладачі гуманітарних дисциплін сумніваються в доцільності вживання інформаційних технологій. Такий підхід,звичайно, необґрунтований.Адже використання інформаційних і комунікаційних технологій на уроках української мови та літератури дозволяє:
  • розвинути в учнів творчі здібності, навички дослідницької діяльності, уміння приймати оптимальні рішення;
  • розширити можливості обсягу інформації;
  • сформувати в школярів уміння працювати з інформацією, розвинути комунікативні здібності;
  • підсилити мотивацію навчання;
  • активно залучати учнів до навчального процесу;
  • дати дитині максимально можливий для неї обсяг навчального матеріалу;
  • якісно змінити контроль за діяльністю учнів.
     Але досягти цього нелегко, тому що лише системне й доцільне використання інформаційно-комунікаційних засобів навчання в освітньому процесі дозволяє оптимізувати діяльність вчителя на уроці, тобто підвищити якість навчання школярів за рахунок поліпшення якості діяльності вчителя (викладання предмету).
    Для цього ( і це найважливіше !) кабінет повинен бути оснащений необхідною технікою: комп’ютер, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, медіа тека, постійний доступ до Internet. Про це загальноосвітній школі, особливо сільській, поки що залишається тільки мріяти. Як вихід, пропонується складати розклад для проведення уроків у комп’ютерному класі. Проте це дає змогу лише для епізодичного застосування ІКТ. 
      Завдання, що стоять перед учителем - словесником за умови використання ІКТ,різняться від мети й завдань інших учителів-предметників і передбачають роботу з текстом, з художнім словом, з книгою. Учителеві української мови та літератури необхідно сформувати в учнів міцні орфографічні й пунктуаційні уміння та навички, збагатити словниковий запас учнів, навчити їх володіти нормами літературної мови, дати знання лінгвістичних і літературознавчих термінів. Безперечним помічником у вирішенні цих завдань є ІКТ.
      Можливо, хтось заперечить, що не можна урок зводити лише до спілкування з комп'ютером. Але про це й не йдеться. Звичайно, живе, емоційне слово вчителя -словесника ніколи не замінити машині, нехай навіть найрозумнішій. Та й увесь урок недоцільно будувати на роботі з комп'ютером. Спілкування з розумною машиною не повинне займати більше 15 хвилин уроку. Комп’ютер докорінно змінює характер педагогічної діяльності. Уведення ІКТ в навчальний процес розширює можливостівикладача, забезпечує його такими засобами, які дозволяють вирішувати лінгводидактичні проблеми:
1) удосконалення організації викладання, підвищення індивідуалізації навчання (максимум роботи з кожним учнем);
2) ІКТ можуть допомогти в ліквідації прогалин у знаннях, що виникли через пропуск уроків;
3) підвищення продуктивності самопідготовки учнів після уроків;
4) прискорюється тиражування і доступ до всього того, що накопичене в педагогічній практиці;
5) можливість зібрати дані за індивідуальною та колективною динамікою процесу навчання. 
      Інформація буде повною, регулярною й об'єктивною.
   Практика показує, що учні охоче йдуть на заняття з використанням ПК, мультимедійних засобів, у школярів виробляється стійкий інтерес до таких уроків, менше розсіюється увага, оскільки існує зворотний зв'язок вчителя з учнями.
   Дітей зацікавлюють нові умови, невимушеність обстановки, сааме спілкування з комп'ютером. З пасивного сприймання навчання перетворюється на активний процес, і чим більше розумових зусиль докладає учень, тим продуктивнішою стає його діяльність. Усі розумові операції учнів супроводжуються практичними діями.
   Систематичне використання ПК на уроці дає змогу говорити про цілий ряд позитивних моментів: 
  • підвищення рівня використання наочності на уроці;
  • підвищення продуктивності уроку; 
  • відбувається актуалізація пізнавальних інтересів учнів; 
  • учитель, який створює або використовує інформаційні технології, мусить звертати величезну увагу на логіку викладу начального матеріалу, що сприяє підвищенню рівня знань учнів;
    На уроках з ІКТ кожен учень працює в індивідуальному темпі і за індивідуальною програмою, тут можна легко застосовувати принцип диференціації. Слабкий учень може за бажання повторити матеріал стільки разів, скільки необхідно, і робить він це з більшим бажанням, ніж на звичайних уроках. Сильні учні отримують важчі варіанти завдань або консультують слабких.
    ПК - унікальний засіб наочності, адже забезпечує учнів активною взаємодією з динамічними таблицями, опорними схемами і сигналами, алгоритмами, комп'ютер володіє здатністю методично яскраво представити мовну наочність, «матеріалізувати» її за допомогою кольору, графіки, системи підкреслення, динаміки зображення, ефекту мерехтіння, звуку, піктографії, «пожвавлення» ілюстрацій і так далі. Завдяки постійному
зворотному зв'язку інформаційного й контролюючого характеру школярі набувають можливості коректувати свою навчальну діяльність.
  Учні також вчаться редагувати тексти, набирають самі тексти своїх творчих, роблять комп'ютерні малюнки. Старшокласники оформляють свої доповіді, реферати за допомогою комп'ютера, виконують малюнки, схеми, допомагають робити тести, дидактичний матеріал.
  До найбільш ефективних форм представлення матеріалу з літератури слід віднести мультимедійні презентації. Дана форма дозволяє подати навчальний матеріал як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною структурованою інформацією в алгоритмічному порядку. У цьому випадку задіюються різні канали сприйняття, що дозволяє закласти інформацію не лише у фактографічному, але й в асоціативному вигляді в пам'яті учнів.         Виклад навчального матеріалу у вигляді мультимедійної презентації скорочує час навчання, дозволяє поглибити зміст уроку, його результативність і викликати інтерес до матеріалу, що вивчається.
     Практикую комп’ютерні тести під час перевірки засвоєння учнями змісту художнього твору, що дає можливість швидко й об’єктивно оцінити кожну дитину, показати, на що слід звернути увагу чи змусити до повторного читання.
      Надзвичайно ефективним є використання такого виду тестів у ході підготовки учнів 11 класу до ЗНО.
   Активно використовую у своїй роботі інтернет-ресурси. З їх допомогою можна створити портретні галереї і фонотеку: зробити записи виконання творів самими авторами або майстрами художнього слова, підібрати відеофрагменти.
     Робота з програмою Microsoft Publisher дозволяє отримати реальний продукт своєї діяльності у вигляді газети, журналу, буклету і т. ін. 
Вона використовується для: 
  • оформлення результатів групової роботи;
  • випуску газети, інформаційного листка.
      Використання ІКТ є ефективним під час підготовки та проведення вчителем різних форм уроку: мультимедійної шкільної лекції, уроку - спостереження, уроку - семінару, уроку - практикуму, уроку – віртуальної екскурсії. Організація таких екскурсій можлива на природу, до музею, на батьківщину письменника.
      Отже, використання ІКТ на уроках української мови та літератури дозволяє вчителеві:
  • наповнити уроки новим змістом;
  • розвивати творчий підхід до сприйняття навколишнього світу, допитливість учнів;
  • формувати елементи інформаційної культури;
  • прищеплювати навички раціональної роботи з комп'ютерними програмами;
  • підтримувати самостійність в освоєнні комп'ютерних технологій;
  • іти в ногу з часом.
     Сучасний педагог повинен уміти працювати з новими засобами навчання хоча б заради того, аби забезпечити одне з найголовніших прав учня - право на якісну освіту. Використання ІКТ вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета у комп’ютерному класі, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним учнем під час навчально-виховного процесу. У своїй діяльності прагнемо урізноманітнювати уроки, робити вивчення мови і літератури неповторним, пам’ятаючи слова Олеся Гончара, що бути у вічному пошукові – це значить "шукати енергію слова в енергії душі". Вчителю суджено бути пошуковцем, винахідником, а відтак, слід сповна усвідомити сутність змін, які приносить новий час, аби підготувати людину до життя в нинішньому столітті. Від здатності вчителя дати гідну відповідь на виклики ХХІ століття залежатимуть долі мільйонів поки що маленьких українців, та й, власне, майбутнє самої України.
Список використаної літератури
  1. Алборова С.З. Телекоммуникации как средство развития познавательного интереса учащихся: Автореф…дис. канд. пед. наук: 13.00.01 /
  2. Інформатизація середньої освіти: програмні засоби, технології, досвід, перспективи / Ред. В.М. Мадзігон та Ю.О.Дорошенко. – К.: Наукова думка, 2003.
  3. Освітні технології: Навчально-методичний посібник / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська та ін.; за заг. ред. О.М.Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001.
  4. Сороко Н.В. Реалізація діяльнісного підходу при комп’ютерному навчанні в умовах оновлення мовної освіти в Україні // Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: Зб. наук. праць / За ред. В.Ю. Бикова, Ю.О.Жука. – К.: Атіка, 2004.
 
Виступ підготувала 
вчитель української мови та літератури
 Самойленко Л.І.
Протокол
??????
Рішення
??????

Немає коментарів:

Дописати коментар