Виступ
Матеріал підготувавСорока О.А.,вчитель фізики та математикиЛюбомирського НВК
Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.
Більш вдалим терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є комп'ютерна технологія. Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, кого навчають, засобом здійснення яких є комп'ютер.
При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це урок, а значить складає план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.
Уроки з комп’ютерною підтримкою викликають велику зацікавленість учнів. Уроки в комп’ютерному класі дозволяють урізноманітнити види діяльності учнів. Крім того, комп’ютерні уроки дають можливість ефективно використовувати диференційований підхід у навчальному процесі.
Використання комп’ютерних програм на уроках математики розвиває інтерес до вивчення предмета, підвищує ефективність їхньої самостійної роботи, індивідуалізації процесу навчання шляхом покращення наочності навчання та сприяння формуванню абстрактних уявлень про математичні моделі, поглиблення самостійності вивчення курсу, створення комфортних умов проведення різних форм контролю знань, що допомагає в розробці індивідуальних заходів для корекції знань учнів у межах досягнення визначених цілей навчання.
Комп’ютер допомагає розвивати розумові здібності: швидкість мислення, пам’ять, уміння переключати увагу. Використання комп’ютерних технологій: комп’ютерні презентації, комп’ютерне тестування. Програмні засоби використовуються у трьох напрямах: ілюстративному, схематичному та інтерактивному. Схематичний метод дозволяє скористатися можливостями комп’ютерних програм для побудови структурно – логічних схем та опорних конспектів. Після комп’ютерної обробки опорні конспекти стають більш наочними, цікавими. Цьому допомагає прикладна програма Power Point.
Мультимедійні засоби навчання допомагають посилити мотивацію навчання, урізноманітнити форми подання інформації, посилити співтворчість учителя та учня на уроці, розширити самостійність учня.
Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє:
- Активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- Візуалізувати навчальний матеріал ;
- Індивідуалізувати процес навчання;
- Здійснювати моніторингові відстеження результативності навчання
- Створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, організувати самоконтроль;
- Забезпечити розвиток творчої активності школярів;
- Створити бібліотеку навчального електронного приладдя;
-Використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернет та локальну шкільну мережу;
-Реалізувати входження учня у реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням комп'ютерних технологій.
При плануванні уроків математики з використанням ІКТ треба враховувати:
• наявний набір комп’ютерного та мультимедійного обладнання,
• наявність програмно-методичного комплексу до підручника, що відповідає діючій програмі,
• наявність інструментальних середовищ,
• наявність програм-тренажерів,
• готовність учнів до роботи з використанням комп'ютера,
• можливості учня використовувати комп'ютерні технології поза класом.
Комп’ютерні презентації, виконані в різних програмних середовищах, органічно вписуються в будь-який урок, ефективно допомагають учителю за мінімальний час самостійно виготовити мультимедійний посібник до уроку, що унаочнює навчальний матеріал, дає можливість провести математичний диктант і його перевірку, продемонструвати способи розв’язання завдань тощо. Причому достатньо одного лише комп’ютера та проектора для використання презентацій на уроці математики.
Формати використання ІКТ при вивченні математики:
• самостійне навчання учнів;
• використання тренінгових (тренувальних) програм;
• використання діагностичних і контролюючих матеріалів;
• виконання домашніх самостійних і творчих завдань;
• використання комп'ютера для обчислень, побудови графіків;
• використання програм, що імітують досліди, лабораторні роботи, застосування теорії у практичній діяльності людини;
• використання ігрових і цікавих програм;
• використання інформаційно-довідкових програм.
Критерії оцінок уроку з використанням ІКТ:
1. Особистий внесок учителя в розробку уроку з використанням ІКТ;
2. Форма використання програмного забезпечення;
3. Організація діяльності учнів на уроці;
4. Рівень методичної підготовки вчителя в області використання засобів ІКТ;
5. Дотримання санітарно - гігієнічних вимог;
6. Вплив інформаційних технологій на результативність;
7. Індивідуалізація навчання за рахунок використання засобів ІКТ.
1. Антипова О., Паламарчук В. У пошуках нестандартного уроку // Рад. школа. – 1991. - № 1. –С. 65-69.
2. Овечкіна О. І. Прийоми активізації пізнавальної діяльності // Математика в школі. - 1993. - №
Немає коментарів:
Дописати коментар