пʼятниця, 29 травня 2015 р.

Липнязька ЗШ І-ІІІ ступенів №1


Виступи


    В даний час в сучасній школі ми спостерігаємо, що традиційні форми і методи навчання не задовольняють цілям, поставленим перед освітою. І як наслідок цього, в середній школі активно йде розробка різних варіантів змісту освіти, з'являються нові педагогічні технології, у тому числі й інформаційні. Застосування інформаційних технологій дозволяє реалізувати диференційований підхід до учнів з різним рівнем готовності до навчання. Інтерактивні навчальні програми, засновані на гіпертекстовій структурі і мультимедіа, дають можливість організувати одночасне навчання школярів, що володіють різними здібностями і можливостями, створити адаптивну систему навчання. Адаптивна система навчання з використанням інформаційних технологій має ряд переваг: 
  • вона дозволяє зменшити непродуктивні витрати живої праці вчителя; 
  • дає учням широкі можливості вільного вибору власної траєкторії навчання; 
  • передбачає диференційний підхід до учнів; 
  • підвищує оперативність і об'єктивність контролю та оцінки результатів навчання; 
  • гарантує безперервний зв'язок у відносинах "учитель - учень"; 
  • сприяє індивідуалізації навчальної діяльності (диференціація темпу навчання, труднощі навчальних завдань і т.п.); 
  • підвищує мотивацію навчання; 
  • розвиває в учнів продуктивні, творчі функції мислення, інтелектуальні здібності, формує операційний стиль мислення. 
Форми і методи проведення уроків економіки, з використанням інформаційних технологій. 
1. Методика роботи з Інтернет-технологіями (подорож по мережі Інтернет, відвідування економічних сайтів, пошук економічної літератури та необхідної інформації); 
2. Методика використання методу проектів на уроках економіки із застосуванням засобів Microsoft Office (створення баз даних, електронних таблиць). 
3. Методика використання творчих завдань на уроках економіки із застосуванням засобів Microsoft Office (створення рекламних проспектів, бізнес-планів і т. д.) 
4. Методика організації комп'ютерного практикуму на уроках економіки (ділові ігри, складання кросвордів, тестові завдання). 
5. Методика використання навчально-контролюючих програм на уроках економіки (електронний посібник "Економіка» та ін.) 
6. Методика проведення мережевих конференцій на уроках економіки (по локальній мережі або через мережу Інтернет). 
Форми організації навчальних занять: лекція, семінар, лекційно-практичне заняття, самостійні роботи, дискусії, комп'ютерні практикуми, творчі завдання, проекти, ділові ігри і т. д. 
Форми контролю на уроках економіки: 
  • письмові або усні роботи, приурочені до теми занять, диктанти, тестові 
  • завдання, заліки, контрольні роботи, фронтальний опитування, вікторини, 
  • самоконтроль, лабораторні роботи. 

    За умови систематичного використання інформаційних технологій у навчальному процесі в поєднанні з традиційними методами навчання можна значно підвищити ефективність навчання. 
    Засоби Microsoft Office, як інструмент підготовки та проведення уроків економіки. 
Використання типових програм пакету Microsoft Office: Word, Excel, Power Point, Access, Publisher в роботі вчителя дає багаті можливості для підготовки до уроків і їх проведення. Текстовий редактор Word представляє великі можливості для створення професійно виконаних документів, художнього оформлення текстів: нестандартне розташування тексту на сторінці, надання враження об'ємності тексту, зображення тіні від написаного тексту, зафарбовування букв візерунком довільного тексту, робота з таблицями, діаграмами, малюнками. 
    Використання презентаційної графіки (Power Point) дозволяє доповнити текстуальні частині роботи візуальним рядом: малюнком, фотографіями, картинками, ефекти анімації. Пошуки послідовності у побудові візуального ряду є, безумовно, творчими компонентами комп'ютерного викладу матеріалу. Програма Power Point дозволяє підготувати виступ з використанням слайдів, які можна надрукувати, продемонструвати на комп'ютерах індивідуально або за допомогою відеопроектора, а також включити в конспект доповіді або в комплект матеріалів для роздачі учням. 
    Програма Excel дозволяє впроваджувати в текстуальному частину роботи: таблиці, чисельну інформацію, формули, діаграми і графіки; є однією з найбільш зручних методів вирішення економіко-математичних задач. 
    Використання баз даних (Access) надає можливості розміщення в роботі потрібної довідкової інформації, відібраної за певними критеріями, є засобом збереження великих обсягів інформації. 
Інформаційні технології на різних етапах уроку.
1. Організаційний етап. У вступній частині уроку учням пояснюються мета і зміст подальшої роботи. На даному етапі доцільно показати слайд із зазначенням теми та переліку питань для вивчення. Відображення цієї інформації на екрані прискорює конспектування. 
2. Мотиваційно-пізнавальна діяльність. Мотиваційно-пізнавальна діяльність учителя формує зацікавленість учня в сприйнятті інформації, яка буде розказана на уроці або віддається на самостійне вивчення. 
Формування зацікавленості може відбуватися різними шляхами: 
  • роз'яснення значення інформації для майбутньої професійної діяльності, 
  • демонстрація завдань науки, які можуть бути вирішені за допомогою цієї інформації; 
  • розповідь про виробничі проблеми, які були вирішені за допомогою цієї інформації. 
   Ефект від застосування будь-якої інформації може демонструватися у вигляді графіків або діаграм, що показують прибутковість, економічний чи інший ефект від її застосування. 
    Зображення на екрані є рівнозначним словами вчителя. У цьому випадку вчитель пояснює те, що показано на екрані. 
    Зображення на екрані доповнює слова вчителя. При вивченні загальних понять явищ, законів, процесів основним джерелом знань є слова вчителя, і зображення на екрані дозволяє продемонструвати їх умовну схему 
  Перевірка засвоєння попереднього матеріалу. За допомогою контролю може бути встановлена ступінь засвоєння матеріалу: запам'ятовування прочитаного в підручнику, почутого на уроці, довідатися з самостійної роботи, на практичному занятті і відтворення знань при тестуванні. 
   Навчальна та освітня функція полягає в тому, що учень не просто відповідає на запитання тесту, але й, отримуючи зворотний зв'язок з приводу даних відповідей, вносить до них необхідні корективи. 
    Виховна функція перевірки та оцінки знань при роботі з комп'ютерними тестами обумовлена самим контролем, а ще більше - самоконтролем. Комп'ютер як би "виховує" користувачів, привчає працювати, підвищує їх відповідальність, "змушуючи" самостійно приймати рішення про власну готовність до відповіді, реально оцінювати свої навчальні можливості. Інформаційна функція комп'ютера дозволяє вчителю отримати цінні відомості про ефективність роботи баз даних, доступності схем і таблиць, адекватності ілюстративного матеріалу тексті, якому навчають, цілісності уявлень про предмет "Економіка". 
    Ще більш значуща функція контролю - фіксація рівня засвоєння матеріалу: уміння творчо застосовувати отримані знання, давати адекватну характеристику явищ, навіть коли вони знаходяться поза звичного контексту, відслідковувати їх взаємозв'язку, взаємозумовленість при написанні творчих робіт, есе і т.п. 
      Вивчення нового матеріалу. При вивченні нового матеріалу наочне зображення є зорової опорою, яка допомагає найбільш повно засвоїти що подається матеріал. Співвідношення між словами вчителя та інформацією на екрані може бути різним, і це визначає пояснення, які дає вчитель. 
   Зображення на екрані виступає основним джерелом інформації. Наприклад, реальне зображення кривої попиту. У цьому випадку вчитель повинен назвати складові частини графіка, установити взаємозв'язок між ними, причини зсуву кривої і т.д. В міру зростання підготовки учнів варто залучати їх до обговорення і скорочувати коментарі вчителя. 
       Систематизація і закріплення матеріалу. Систематизація і закріплення матеріалу необхідні для кращого запам'ятовування і чіткого структурування. З цією метою наприкінці уроку вчитель робить огляд вивченого матеріалу, підкреслюючи основні положення та їх взаємозв'язок. При цьому повторення матеріалу відбувається не тільки усно, але і з демонстрацією найбільш важливих наочних посібників на слайдах, виконання тестів на комп'ютері. У літературі, присвяченій тестуванню та організації контролю, за формою виділяють дві основні групи завдань: з пов'язаними відповідями (альтернативні питання, питання з множинним вибором) і з вільними відповідями (самостійний відповідь без будь-яких обмежень та підказок). Завдання з пов'язаними відповідями містять підказку, що підвищує їх навчальну функцію, але знижує об'єктивність контролю. Що стосується завдань "з вільними відповідями", то вони передбачають самостійний відповідь учнів без будь-яких обмежень та підказок. Це широко відомі традиційні питання, що застосовуються при усному і письмовому опитуванні. Вони дозволяють перевірити будь-які рівні знань, але їх важко оцінити однозначно. Таким чином, ці їх використання в комп'ютерному тестуванні практично неможливо. 
     Плануючи урок із застосуванням нових інформаційних технологій, учитель повинен дотримуватися дидактичні вимоги, відповідно до яких: 
  • чітко визначати педагогічну мета застосування інформаційних технологій у навчальному процесі; 
  • уточнювати, де і коли він буде використовувати інформаційні технології на уроці в контексті логіки розкриття навчального матеріалу і своєчасності пред'явлення конкретної навчальної інформації; 
  • погоджувати вбрання засіб інформаційної технології з іншими технічними засобами навчання; 
  • враховувати специфіку навчального матеріалу, особливості класу, характер пояснення нової інформації; 
  • аналізувати і обговорювати з класом фундаментальні, вузлові питання досліджуваного матеріалу.
 Підготувала вчитель економіки  Тарануха А.І.


   Інноваційні технології швидко увійшли в усі галузі нашого життя. Вивчення окремих дисциплін чи окремих тем з використанням інноваційних технологій, комп'ютерної техніки та найсвіжішої інформації, взятої з мережі Internet, - один із способів оптимізації та урізноманітнення навчально-виховального процесу. Використання персонального комп'ютера в навчальному процесі є новою технологією в навчанні, нововведенням в учбовому процесі.
     Використання ІКТ в навчально-виховному процесі дає можливість учням отримувати велику кількість інформації та сприяє підвищенню інтересу до навчання. Комп’ютерні технології дають змогу учителю музики здійснювати художньо-творчий розвиток особистості учня завдяки впровадженню в систему музичної освіти комп’ютерних технологій, що передбачає довільний вибір варіантів навчальних програм й забезпечення ефективного педагогічного керівництва в процесі комунікативної взаємодії щодо формування системи музично-художніх знань у школярів .
   Інформаційні технології дозволяють по новому, комплексно використовувати на уроках музики текстову, звукову, графічну й відеоінформацію – створюється новий мультимедійний контент.
   На уроках музики гармонійно поєднуються знання комп’ютерної грамоти з музикою, образотворчим мистецтвом, літературою, і, як результат цього поєднання, створюється нова якість сучасного уроку. Використання комп’ютера на уроці дозволяє зробити процесс навчання диференційованим, індивідуальним.
    Комп’ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі. При цьому комп’ютер виконує такі функції:
1. Функції вчителя:
  • джерелонавчальної інформації;
  • наочнийпосібник;
  • тренажер;
  • засібдіагностики і контролю.
2. Функції робочого інструменту:
  • засіб підготовки текстів, їх зберігання;
  • графічний редактор;
  • засіб підготовки виступів.
Проведення уроків музичного мистецтва з використанням ІКТ дає можливість:
  • використовувати ППЗ (Педагогічний програмний засіб «Музичне мистецтво»)
  • використовувати наочність (можливість знайти в мережі Інтернету будь-яку інформацію та зображення до уроків:твори живопису, портрети композиторів ; створення презентацій, фотогалерей, віртуальних подорожей до музеїв, тощо)
  • формувати та поповнювати фонотеку
  • прослуховувати музичні твори різних форматів,
  • власноруч створювати фонограми (регулювати швидкість та тональність пісні)
  • демонструвати фрагменти відеофільмів
  • використовувати ігрові види діяльності ( «Караоке у класі». «Вгадай мелодію»)
  • оцінювати знання учнів, використовуючи тестери для створення тестових завдань. 
    Створювати тести та кросворди за допомогою офісних прикладних програм.
  Великий інтерес учнів викликають яскраві малюнки до теми, відеокліпи та голосовий супровід, що сприяє більш активному веденню дискусії під час обговорення теми. Учень комфортніше і розкутіше почуває себе під час проведення нетрадиційного уроку. Використання комп’ютерної техніки сприяє більш вираженому індивідуальному підходу до кожного учня.
    Використання ІКТ на уроках музичного мистецтва дає можливість для досягнення наступних педагогічних цілей: проведення групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу; створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання; підвищення пізнавального інтересу учнів; забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмету; структуризація змісту навчання та активізації опорних знань.
  Послідовне й систематичне використання на уроках музики комп’ютерних технологій є важливим кроком до виховання гармонійної, всебічно розвиненої особистості ХХІ століття.

Підготувала вчитель музики Мосінс С.Ю.

    Духовне оновлення нашої держави, процес демократизації суспільства передбачають створення сприятливих умов для утвердження атмосфери творчості, багатогранного розвитку особистості, її обдарованості. Завдання щодо виховання людей із високим творчим потенціалом постає не лише як актуальна проблема сучасної педагогічної науки та практики, але і як соціальна необхідність.
   Важлива роль у формуванні соціально орієнтованої особистості та становленні її громадянської активності належить школі і вчителю. Тільки вчитель повною мірою може керувати навчально-пізнавальною діяльністю учнів, залишаючись центральною фігурою навчально-виховного процесу. Упровадження інноваційних методів і прийомів у навчально-виховний процес будується на основі творчої взаємодії вчителя й учнів, котра максимально спрямована на самостійний пошук учнями нових знань, нових пізнавальних орієнтирів високого рівня складності, вироблення загальнолюдських норм і цінностей, оволодіння мистецтвом рефлексії.
     Використання інноваційних технологій у процесі навчання різних предметів дає змогу:
  • покращити зміст навчання;
  • активізувати навчання;
  • вдосконалити форми і методи;
  • індивідуалізувати навчання.
Використання інноваційних технологій дає можливість:
  • самостійно розібрати матеріал, використовуючи підказки;
  • проводити контроль учнів;
  • скласти індивідуальну програму навчання для кожного учня;
  • навчити володіти ефективними готовими програмами, що дозволяють вирішувати різні задачі.
   Викладання історії в школі вимагає від вчителя творчого підходу, особливо у виборі методичних прийомів і засобів, наочного матеріалу та використання аудіовізуальних засобів. При цьому одним з найбільш вагомих пріоритетів стає формування творчого і критичного мислення учнів, орієнтування не стільки на знання, скільки на засвоєння учнями досвіду самостійної роботи.
    Діяльність на уроках історії спрямовується на розвиток пізнавальної активності школярів, та розвиток їх творчих здібностей. Підбір методів навчання забезпечує реалізацію цілей історичної освіти, допомагає розвивати творчу особистість учня, формувати його життєві і соціальні компетенції , займати активну громадянську позицію. Адже формування активної життєвої позиції учнів засобами впровадження інноваційних технологій та і є найактуальнішою темою , що сприяє реалізації завдань сьогодення.
   Сучасна методика нагромадила багатий арсенал прийомів інтерактивного навчання від найпростіших («Робота в парах», «Ротаційні (змінні) трійки», «Карусель», «Мікрофон») до складних («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Аналіз ситуації»), а також імітаційні ігри, дискусії, дебати. Використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках різних типів – таких як комбінований, урок-лекція, урок-семінар і особливо на нестандартних уроках (інтегрований, рольова гра, урок-КВК, урок “Брейн-ринг”, “Що? Де? Коли?, “Щасливий випадок” та інші) і виховних заходах дають можливість вчителю найбільш повно врахувати особливості, інтереси, нахили, здібності кожного учня. Використання інтерактивних технологій в роботі – це не самоціль, а засіб створення атмосфери доброзичливості й порозуміння, спосіб зробити дитину розкутою, активувати її впевненість у своїх силах, налаштувати її на успіх,розвивати її здібності.
   При використанні аудіовізуальних та мультимедійних засобів вчитель орієнтуваться на особистість учня, на можливість кожного учня окремо зрозуміти, осмислити і пояснити певну проблему, яка висувається вчителем за допомогою відеофільму, аудіозапису чи історичного документу.
    Безумовно в кожному нестандартному уроці є елементи традиційних уроків – сприймання нового матеріалу, його засвоєння, осмислення, узагальнення, застосування, але в незвичайних формах.
  Ознайомлення учнів з новими документальними і художніми фільмами, робота з персональним комп’ютером, використання інших аудіовізуальних засобів надає можливість вчителю зробити свої уроки більш цікавими, насиченими і продуктивними. Демонстрування відеоматеріалів викликає інтерес учнів, виникає досить стійка мимовільна увага, що обумовлена яскравістю, динамічністю, розмірами та контрастністю зображення, звуковим супроводом тощо. Саме цим пояснюється міцне запам’ятовування учнями окремих, найбільш яскравих, емоційно насичених кадрів. Утворюються передумови до формування чітких уявлень, свідомого та глибокого засвоєння знань. Необхідність використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках історії України та всесвітньої історії є очевидною, і кожен творчий вчитель повинен застосовувати цю технологію.

Документальні матеріали

  Фільми, які використовуються на уроках, розподілені за темами, для кожного уроку вибираються окремі фрагменти, які допомагають вчителю і учням у процесі проведення уроку. Кожен документальний фільм має автора з своїми поглядами, тому вчитель відбирає відеоматеріал так, щоб учень міг самостійно робити висновки. З всесвітньої історії фільми каналу “Діскавері” мають найбільш ефективну побудову, особливо фільми по стародавньому світу ( 6 клас). Такі серіали як “Загублені скарби стародавніх цивілізацій” вміщують короткі нариси по окремих країнах стародавнього світу -–Єгипту, Греції, Китаю, Індії, Межиріччю, Риму і т.д. Для учнів 6 класу в цих фільмах досить цікаво і змістовно розповідається про певні події, які відбувались в історії людства. Після таких фільмів учні більш яскраво уявляють собі, про що буде говоритись на уроках в подальшому. В 6-х класах показується такий фільм повністю перед вивченням певної теми, а потім в процесі навчання використовуються уривки з фільму на різних етапах уроку.
  Переглядаючи певний відеоматеріал, учень може перевірити його за історичними документами, архівними дослідженнями і зробити самостійно висновки.
     Найбільш доцільним на уроках історії України в 5-11 класах є використання 15-хвилинних фільмів з серії “Невідома Україна” та “Золота підкова”.

Діафільми і слайди

     Основним засобом активізації учня при роботі з діафільмами і слайдами є постановка питань і завдань, які потрібно зв’язати з конкретним образотворчим рядом діафільму. На уроках часто використовуються такі діафільми: « Завоювання Олександра Македонського», «Принципат Октавіана Августа» ( 6 клас); «Столітня війна», « Середньовічне місто» (7 клас); «Війна Білої і Червоної Троянд» (8 клас); На жаль, на сучасному етапі нових учбових діафільмів майже не випускається, а ті, що є, вже застаріли як якісно, так і змістовно.
Аудіоматеріали
   Використання аудіоматеріалів є необхідним і досить цікавим, особливо при вивченні тем з культури. Вчитель складає і записує матеріал за темами. Наприклад, музика Відродження, музика народів Сходу та ін. Аудіоматеріал допомагає вчителю, учням, доповнює учбовий процес.

Комп’ютерна мультимедія

    На сьогоднішній день, є велика кількість навчальних компакт-дисків з історії (“Стародавня Греція”, “Стародавній Єгипет”, “Римська імперія у війнах”, “Світ у війнах” та інші), які доцільно використовувати на уроках. За даними соціологічного дослідження для 68% підлітків комп'ютер є робочим інструментом, 12% використовують ПК для розваг, для 18% - це можливість спілкуватися з друзями, а для 2 % - можливість відключитися від дійсності. Так, як учні в більшості володіють комп’ютером, то вчитель проводить інтегровані уроки в комп’ютерному класі. Наприклад, при вивченні теми “Промисловий розвиток України в 70-80 роках” був проведений інтегрований історія України – хімія. По історії учні вивчали досягнення і недоліки в розвитку промисловості України в той час, поєднали з вивченням історії будівництва та роботи 11 Кіровоградського цукрового заводу (селище Липняжка), а вчитель хімії розповіла про хімічний склад цукру та процес його виготовлення. Вчитель використовує комп’ютер при залікових та підсумкових атестаціях за наявністю учбових програм-тестів або тестів, складених вчителем.

Робота з текстом

    Використання аудіовізуальних засобів на уроках історії дає кращий результат ефективніше, коли вчитель застосовує роботу з історичним текстом. Учасники навчального процесу, учень та вчитель, виступають як рівні. А навчання -– то їх спільна діяльність, результатом якої є створення учнями власної версії історичної події. Навчання за цією технологією складається із завершених циклів – тем. Кожній темі відповідає комплекс проблем, які вирішують учні під час її вивчення.
   Наприклад, вивчаючи тему “Столітня війна” ( 7 клас), учням пропонуються тексти з хрестоматії та уривки фільму “Жанна д’Арк”, які відповідають тексту. Учні, ознайомившись з текстом і відеоматеріалом, обговорюють їх, висловлюють власне бачення, роблять певні висновки. Але не кожну тему можна вивчити за хрестоматійними та архівними текстами, і не кожен учень може аналізувати історичні тексти і робити самостійні висновки.

Навчальні презентації


Комп'ютерна мультимедійна навчальна програма, яка використовується на уроці, дозволяє:
  • за мінімум часу на уроці донести до учнів більший об'єм учбового матеріалу, ніж під час роботи з підручником,
  • своєчасно поповняти теоретичні відомості новими фактами та подіями.
    Великий інтерес учнів викликають яскраві малюнки до теми, відеокліпи та голосовий супровід, що сприяє більш активному веденню дискусії під час обговорення теми. Учень комфортніше і розкутіше почуває себе під час проведення нетрадиційного уроку. Використання комп’ютерної техніки сприяє більш вираженому індивідуальному підходу до кожного учня, особливо до того, у якого неповністю сформовані навчальні навички, тому що він тоді має змогу включитися в загальну дискусію. Завдяки використанню комп’ютерної техніки на уроках в учнів відпрацьовується логіка мислення, формується вміння самостійно виражати думки, підвищується емоційний рівень уроку, новий розвиток одержують стосунки учень - учень та учень – вчитель, враховуються індивідуальні особливості учнів, підвищується ефективність уроку.
     Вчитель широко використовує в процесі навчання презентації, які готує як сам, так і учні.
     Типи і види навчальних презентацій самі різноманітні, залежно від мети, яку ставить вчитель перед собою при підготовці до уроку.

Наприклад:
  • Конспект уроку: ілюстративний матеріал відіграє другорядну роль, хоч урок містить традиційні складові.
  • Слайд – шоу: текст відсутній, акцент робиться на яскравих великих зображеннях, щоб створити певний емоційний настрій, але не використовується протягом всього уроку.
  • «Тільки текст»: із використанням різних варіантів підкреслень у тексті.
  • Анімовані схеми: найбільш ефективні на повторювально – узагальнюючих уроках.
  • Заповнювання таблиць: заповнюємо тематичні, синхронні, хронологічні таблиці після обговорення в класі.
  • Тестування: часто проводиться на узагальнюючих уроках.
      Отже, використання аудіовізуальних засобів та мультимедійних засобів є необхідною ланкою у роботі творчого вчителя тому що арсенал дидактичних можливостей аудіовізуальних та мультимедійних засобів навчання дуже великий.
Стисло його можна визначити так:
  • урізноманітнення форм подання інформації;
  • урізноманітнення навчальних завдань;
  • забезпечення зворотного зв’язку, широкі можливості діалогізації навчального процесу;
  • широка індивідуалізація процесу навчання, розширення поля самостійності;
  • широке застосування ігрових прийомів;
  • активізація навчальної роботи учнів, посилення їх ролі як суб’єкта учбової діяльності;
  • посилення мотивації навчання.
      Отже, інноваційні технології дають учням унікальну можливість самим у процесі навчання, незалежно від викладача, довідатися про нове поняття, помітити закономірність, висунути власну гіпотезу, відчути, як виникають питання. Учні вчаться планувати свою роботу, раціонально її виконувати, критично співвідносити початковий план роботи з реальним процесом її виконання, що потім допомагає їм на уроках. Усі перераховані вище уміння і навички в значній мірі впливають на ефективність і якість навчання.
Методичні поради щодо використання ІКТ:
Використання персонального комп’ютера є стрижнем інформаційних технологій навчання
Знання й уміння ХХІ століття сприяють формуванню в учнів самостійності й розвитку в них громадянських, професійних і лідерських якостей.
При підготовці вчителя до використання ІКТ необхідно проводити поступове, практичне навчання з демонстрацією можливостей технічних засобів та програмних засобів електронного призначення.
  • Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: • при підготовці уроку, в процесі навчання: – при поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, – повторенні, – контролі.
  • Уроки з використанням ІКТ підвищують навчальну мотивацію, а, отже, і інтерес до предмету.
  • При активному використанні ІКТ успішніше досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну і письмову мову, відкривати щось нове , робити вибір і приймати рішення.
  • Вчитель за короткий час отримує об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, краще оцінює здібності і знання дитини; перекладає частину своєї роботи на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним.
Проте,
Існують недоліки та проблеми застосування ІКТ:
  • Відсутність комп'ютера в домашньому користуванні;
  • У вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери;
  • Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя;
  • Складно інтегрувати комп'ютер у поурочні структуру занять;
  • Не вистачає комп'ютерного часу на всіх;
  • У навчальних програмах не передбачено час для використання Інтернету на уроках;
  • При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику.
Пропозиції щодо модернізації освіти з питань ІКТ:
  • ініціювати та розробити нормативну базу для впровадження ІКТ, зокрема, методичні рекомендації з дистанційного навчання;
  • створити базу розроблених та апробованих моделей впровадження ІКТ в окремо взятому навчальному закладі;
  • інтегрувати ІКТ до змісту шкільних навчальних програм;
  • створити банк навчальних програм щодо навчання вчителів в галузі ІКТ, створити систему заходів з роз'яснювальною роботою для керівників ЗНЗ;
  • активізувати регіональні заходи для вчителів (діючі спільноти, фахові конкурси).
                                                              

                                                                      Підготувала заступник директора з НВР Мар’янова В.І.

     Відомо, що освіта - один з головних інститутів соціалізації особистості. Головна мета освіти - формування вільної, відповідальної, гуманної особистості, здатної до подальшого саморозвитку. Освічена людина, що легко орієнтується в суспільстві, що змінюється, що швидко освоює нові сфери діяльності, що володіє високим рівнем толерантності, здатний проаналізувати будь-яку ситуацію, оцінити її і прийняти відповідне рішення - це громадянин відкритого суспільства.
   Використання нових педагогічних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє вчителям реалізувати свої педагогічні ідеї, представити їх увазі колег і одержати оперативний відгук, а учням дає можливість самостійно вибирати освітню траєкторію - послідовність і темп вивчення тем, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти - вироблення в суб'єктів освітнього процесу індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їхній особистісний розвиток.
1. Основні напрямки використання інформаційних технологій у процесі навчання хімії
    Перехід сучасного суспільства до інформаційної епохи свого розвитку висуває в якості однієї з основних задач, що стоять перед системою шкільної освіти, задачу формування основ інформаційної культури майбутнього фахівця. Реалізація цієї задачі неможлива без включення інформаційного компонента в систему профільної хімічної освіти.
  У сучасних умовах потрібно підготувати школяра до швидкого сприйняття й обробки інформації, яка надходить, успішно її відображати і використовувати. Кінцевим результатом впровадження інформаційних технологій у процесі навчання хімії, є оволодіння учнями комп'ютером як засіб пізнання процесів і явищ, що відбуваються в природі і застосовуються у практичній діяльності.
    Педагогічна доцільність використання комп'ютера в навчальному процесі визначається педагогічними цілями, досягнення яких можливо тільки за допомогою комп'ютера, тобто завдяки його можливостям. При навчанні хімії, найбільш природним є використання комп'ютера, виходячи з особливостей хімії як науки. Наприклад, для моделювання хімічних процесів і явищ, лабораторного використання комп'ютера в режимі інтерфейсу, комп'ютерної підтримки процесу викладу навчального матеріалу і контролю його засвоєння. Моделювання хімічних явищ і процесів на комп'ютері - необхідно, насамперед, для вивчення явищ і експериментів, що практично неможливо показати в шкільній лабораторії, але вони можуть бути показані за допомогою комп'ютера.
    Використання комп'ютерних моделей дозволяє розкрити істотні зв'язки досліджуваного об'єкта, глибше виявити його закономірності, що, у кінцевому рахунку, веде до кращого засвоєння матеріалу. Учень може досліджувати явище, змінюючи параметри, порівнювати отримані результати, аналізувати їх, робити висновки. Наприклад, задаючи різні значення концентрації реагуючих речовин (у програмі, що моделює залежність швидкості хімічної реакції від різних факторів), учень може простежити за зміною обсягу газу, що виділяється, і т.д. Другий напрямок використання комп'ютера в навчанні хімії — контроль і обробка даних хімічного експерименту. Компанія ІВМ розробила «Персональну наукову лабораторію» (ПНЛ) — комплект комп'ютерів і програм для них, різних датчиків і лабораторного устаткування, що дозволяє проводити різні експерименти хімічного, хіміко-фізичного і хіміко-біологічного напрямку. Таке використання комп'ютера корисно тим, що прищеплює учнем навички дослідницької діяльності, формує пізнавальний інтерес, підвищує мотивацію, розвиває наукове мислення. Третій напрямок використання ИКТ у процесі навчання хімії - програмна підтримка курсу. Зміст програмних засобів навчального призначення, застосовуваних при навчанні хімії, визначається цілями уроку, змістом і послідовністю подачі навчального матеріалу. У зв'язку з цим, усі програмні засоби використовувані для комп'ютерної підтримки процесу вивчення хімії,
можна розділити на програми:
  • довідкові посібники по конкретних темах;
  • рішення розрахункових і експериментальних задач;
  • організація і проведення лабораторних робіт;
  • контроль і оцінка знань.
    На кожнім конкретному уроці можуть бути використані визначені програми, виходячи з цілей уроку, при цьому функції вчителя і комп'ютера різні. Програмні засоби для ефективного застосування в навчальному процесі повинні відповідати курсу хімії профільного навчання, мати високий ступінь наочності, простоту використання, сприяти формуванню загальних навчальних і експериментальних умінь, узагальненню і поглибленню знань і т.д.
     2. Комп'ютерні технології у викладанні хімії в школі: стан справ і перспективи.
Стосовно до навчання хімії поряд з підвищенням мотивації навчання за рахунок використання комп'ютера на уроці, підвищення рівня індивідуалізації навчання і можливості організації оперативного контролю за засвоєнням знань комп'ютерні технології можуть бути ефективно використані для формування основних понять, необхідних для розуміння мікросвіту (будівля атома, молекул), таких найважливіших хімічних понять як "хімічний зв'язок", при вивченні високотемпературних процесів (кольорова і чорна металургія), реакцій з отруйними речовинами (галогени), тривалих за часом хімічних досвідів (гідроліз нуклеїнових кислот) і т.д. Відомо, однак, що, на даному етапі комп'ютерні технології у викладанні хімії в школі використовуються дуже рідко. Томові є причини як об'єктивного, так і суб'єктивного характеру. Серед першого типу причин, безумовно, головними є недостатня забезпеченість загальноосвітніх шкіл сучасними комп'ютерами і явно недостатня кількість відповідних комп'ютерних програм. Проте, процес комп'ютеризації шкіл хоча і повільно, але йде. Як причину суб'єктивного характеру модно згадувати так називану "компьютерофобію", що приписують вчителям-предметникам. 
   Цей фактор представляється надуманим. В учителів-предметників є значний інтерес до використання комп'ютерних технологій, причому незалежно від віку і стажу роботи. Більш важливим є те, що сучасні освітні стандарти дають учителю визначену волю у виборі тим і розміщенню акцентів при викладанні дисципліни. Досвід застосування комп'ютерних технологій у навчанні хімії в школі дозволяє укласти, що для одержання високого навчального ефекту важливо їхнє систематичне використання, як на стадії вивчення матеріалу, так і на стадії оперативного контролю за засвоєнням знань, а для цього також необхідний різноманітний асортимент педагогічних програмних засобів (ГШЗ). Нові можливості, виявлені в результаті аналізу педагогічної практики використання (ГШЗ) дозволяють значно поліпшити навчально-виховний процес. Особливо це стосується предметів природно-наукового циклу, у тому числі хімії, вивчення якої зв'язане з процесами, схованими від безпосереднього спостереження і тому важко сприйманими дітьми. ППЗ дозволяють візуалізувати такі процеси, надаючи одночасно з цим можливість багаторазового повторення і просування в навчанні зі швидкістю, сприятливої для кожної дитини в досягненні розуміння того чи іншого навчального матеріалу .Педагогічні програмні засоби, будучи частиною програмних засобів навчального призначення, забезпечують також можливість прилучення до сучасних методів роботи з інформацією, інтелектуалізацію навчальної діяльності. У результаті проведеного серед викладачів анкетування, складеного по концепціях, узятим з монографії Т.Роберт "Сучасні інформаційні технології в утворенні", використання даних педагогічних програмних засобів у навчанні хімії дає можливість:
  • індивідуалізувати і диференціювати процес навчання за рахунок можливості вивчення з індивідуальною швидкістю засвоєння матеріалу;
  • здійснювати контроль зі зворотним зв'язком, з діагностикою помилок і оцінкою результатів навчальної діяльності;
  • здійснювати самоконтроль і самокорекцію;
  • здійснювати тренування в процесі засвоєння навчального матеріалу і самопідготовку учнів;
  • візуалізувати навчальну інформацію за допомогою наочного представлення на екрані ЕОМ даного процесу, у тому числі схованого в реальному світі;
  • проводити лабораторні роботи в умовах імітації в комп'ютерній програмі реального чи досвіду експерименту;
  • формувати культуру навчальної діяльності того, якого навчають, і навчального.
     Перераховані вище можливості змінюють структуру традиційної суб'єкт-об'єктної педагогіки, у якій, що учиться як до суб'єкта навчальної діяльності, як до особистості, що прагне до самореалізації. А віртуалізація деяких процесів з використанням анімації служить формуванню в наочно-образного мислення, що учиться, і більш ефективному засвоєнню навчального матеріалу.
  Таким чином, проведені експерименти по використанню програм, що навчають та контролюють, у процесі навчання хімії, показали доцільність застосування таких засобів у навчальному процесі і необхідність продовження роботи з їхнього впровадження.
     Ще один важливий висновок - важливі не тільки ГШЗ, але і методики їхнього використання, тобто рекомендації з організації уроків. Як правило, для досвідченого вчителя не складає праці на основі комп'ютерної програми розробити відповідний урок. Молодим же вчителям для цього необхідна допомога у виді планів-конспектів, методичних рекомендацій з використання ГШЗ на різних етапах уроку й у класах з різним рівнем підготовки учнів. Таким чином, найбільш насущною задачею, рішення якої дозволить зрушити з "мертвої крапки" упровадження комп'ютерних технологій у навчання предметів природничо-наукового циклу, є розробка ГШЗ і методик їхнього використання. Було б дуже корисно об'єднати зусилля зацікавлених учителів хімії з різних регіонів країни. Обмін досвідом, безумовно, прискорить комп'ютеризацію шкільного освітнього процесу
     Застосування комп'ютерних моделей у навчанні хімії
   Серед різних типів педагогічних програмних засобів особливо виділяються ті, у яких використовуються комп'ютерні моделі. Застосування комп'ютерних моделей дозволяє не тільки підвищити наочність процесу навчання й інтенсифікувати його, але і кардинально змінити цей процес. Моделі можуть використовувати для рішення різних задач. Р.Ю. Шенон виділяє п'ять типів моделей по функціональному призначенню: засобу осмислення дійсності, засобу спілкування, інструменти прогнозування, засобу постановки експериментів, засобу навчання і тренажу. Останній тип моделей також називають навчальними комп'ютерними моделями (НКМ). У вивченні шкільного курсу хімії виділяють кілька основних напрямків, де виправдане використання НКМ:
  • наочне представлення об 'єктів і явищ мікросвіту;
  • вивчення виробництв хімічних продуктів;
  • моделювання хімічного експерименту і хімічних реакцій.
   Усі моделі, використовувані у викладанні хімії, можна розділити за рівнем об'єктів, що представляються, на двох груп: моделі мікросвіту і моделі макросвіту. Моделі мікросвіту відбивають будівля об'єктів і зміни, що відбуваються в них, на рівні їхнього атомно-молекулярного представлення. Моделі макросвіту відбивають зовнішні властивості модельованих об'єктів і їхня зміна. Моделі таких об'єктів, як хімічні речовини, хімічні реакції і фізико-хімічні процеси, можуть бути створені на рівні мікросвіту, так і на рівні макросвіту.
    При вивченні хімії учні зіштовхуються з об'єктами мікросвіту буквально з перших уроків, і звичайно ж НКМ, що моделюють такі об'єкти, можуть стати неоціненними помічниками, наприклад, при вивченні будівлі атомів, типів хімічного зв'язку, будівлі речовини, теорії електролітичний дисоціації, механізмів хімічної реакції, стереохімічних уявлень і т.д. Усі ці перераховані моделі реалізовані в програмах "1С: Репетитор. Хімія", ChemLand, "Хімія для всіх", CS Chem3D Pro, Crystal Designer, "Збери молекулу", "Organic Reaction Animations" і ін.
  Моделі хімічних реакцій, лабораторних робіт, хімічних виробництв, хімічних приладів (комп'ютерні моделі макросвіту) реалізовані в наступних програмах: "Хімія для усіх - 2000", "Хімкласс", ChemLab, IR and Similator і ін. Подібні моделі використовуються в тих випадках, коли немає можливості за якимись причинами здійснити лабораторні роботи в реальних умовах і немає можливості в реальності познайомитися з досліджуваними технологічними процесами.
  Використання перерахованих вище програмних засобів на уроках хімії мають наступні достоїнства:
  • значний обсяг матеріалу, що охоплює різні розділи курсу шкільної хімії;
  • поліпшується наочність подачі матеріалу за рахунок кольору, звуку і руху;
  • наявність демонстрацій тих хімічних досвідів, що небезпечні для здоров'я дітей (наприклад, досвіди з отруйними речовинами);
  • прискорення на 10-15% темпу уроку за рахунок посилення емоційної складової;
  • учнями виявляють цікавість до предмета і легко засвоюють матеріал (підвищується якість знань учнів).
    Однак деякі програмні продукти не вільні від недоліків. Наприклад, одним з головних недоліків програми "1С: Репетитор. Хімія" є відсутність діалогу учня з комп'ютером при засвоєнні їм навчального матеріалу і виконанні розрахункових задач. Це утрудняє й обмежує використання вчителем даного комп'ютерного продукту в навчальному процесі в школі. Тільки органічне співробітництво вчителя інформатики і вчителя хімії буде сприяти поліпшенню процесу навчання хімії. На уроках інформатики учні вивчають різні інформаційні технології, представлені в пакеті Microsoft Office. Наприклад, учні, вивчаючи програму PowerPoint, можуть уже самі створити презентацію (міні-підручника у вигляді слайдів) по окремому матеріалі підручника хімії. А для реалізації можливості навчання, тестування і контролю знань учнів використовується убудований у Microsoft; Office мова програмування Visual Basic for Applications (VBA), що дозволяє розміщати на слайдах форми й елементи керування для ведення діалогу (інтерактивні майстри-шаблони).

Можливості Інтернет для особистісного розвитку в процесі навчання.

    Великі можливості для особистісного розвитку надає використання Інтернет у навчально-виховному процесі середніх навчальних закладів. Досвід роботи показує, що в умовах інноваційної освітньої установи, що розташовує відповідного матеріальною базою застосування ІпіегпеїЛшегпеІ-технологій відкриває принципово нові можливості для пізнавальної і творчої самореалізації всіх суб'єктів освітнього процесу.
   Саморозвитку вчителів різних предметів сприяє самостійне освоєння роботи в Інтернет, використання інформації, розміщеної в ньому, на уроках і в позаурочній роботі.
   Учні з високим рівнем пізнавальної активності, використовуючи Інтернет, одержують розширений доступ до цікавлячого їх інформації. Вони самостійно розшукують повідомлення про проведення конкурсів, олімпіад, конференцій, тестування і т.д.
    Робота в Інтернет дозволяє навчальному закладу і кожному учаснику освітнього процесу успішно включитися в єдиний освітній простір. В даний час реалізується багатопредметний проект по дистанційному навчанню "Інтернет-школа". Важливим виховним аспектом такої мережної діяльності є усвідомлення почуття відповідальності за свою роботу, адже результат її можуть оцінити мільйони користувачів мережі Інтернет. 

Висновок

Таким чином можна стверджувати, що методика використання інноваційних технологій у вивченні хімії можна застосувати для покращання викладання будь-якого предмету. Тим більше, що в наш час знаходять поширення програмні продукти для персональних комп'ютерів майже для всіх предметів середньої школи

  Підготувала вчитель економіки  Тарануха А.І.


     Використання інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні математичних  дисциплін

      Якість освіти – питання складне і багатогранне, як багатогранний і сам освітній процес.
    Сьогодні в умовах швидкого розвитку інформаційно-технологічного суспільства, в якому знання стають стратегічним ресурсом, щораз загальніше стоїть питання : «Яким має бути сучасний урок математики?».
  Як досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості? Значною мірою, використовуючи сучасні інноваційні технології, перетворюючи традиційний урок в інтерактивний.
    Стрімкі темпи впровадження інформаційних та комунікативних технологій (ІКТ) у всі ланки системи освіти та оновлення потребують професійної підготовки вчителя – предметника щодо ефективного використання ІКТ у педагогічній діяльності. З огляду на це урок має захоплювати учнів, пробуджувати інтерес та мотивацію, навчити самостійному мисленню та діям.
     Наведу урок з використанням ІКТ технологій в 11 класі.
Урок - презентація з геометрії в 11 класі.
Тема: «Тіла обертання»
Мета: узагальнити вивчений матеріал шляхом презентацій на комп’ютері, розвивати уміння працювати в групі, виховувати естетичний смак.
Обладнання: комп’ютер, таблиці,плакати, моделі тіл обертання, інтерактивна дошка.
Девіз
«Математика – це квітучий сад в якому
кожен може знайти квітку за своїм смаком»
Д.Гілберт.
І. Етап активної розумової діяльності:
1. Повідомлення теми, мети, і девізу уроку.
2. Повторення правил роботи в групі(групи заздалегідь об’єднані), вибір секретаря.
3. Підготовка листів – самоконтролю, та перевірка домашніх завдань в групах (задачі 1,2) і занесення перших результатів в лист.
4. Представлення групи.(назва, вибране тіло обертання).
ІІ. Етап актуалізації опорних знань:
а) Вправа «Мікрофон» (учні формують означення тіл обертання і деякі формули).
б) Вправа «Кросворд» (кожна з 3-х груп готувала кросворд (у 2-х екземплярах), де ключовим словом є тіло обертання, вибране даною групою – конус, циліндр або кіля)
ІІІ. Етап колективної діяльності
а) Комп’ютерна презентація кожної групи, виконана дома.
Вимоги до створення презентації:
1. Означити тіло обертання;
2. Вказати елементи і властивості даного тіла обертання;
3. Назвати основні формули для обчислення площ і об’ємів;
4. Зобразити перерізи тіла обертання з різними площинами;
5. Історичні відомості;
6. Застосування тіл обертання та перерізів в повсякденному житті, науці, техніці та архітектурі;
7. Реклама і , можливо, поетизація даного тіла (вірші, оди і т.д.);
IV. Етап практичного застосування одержаних навиків.
   Кожна група повинна була підготувати по 2 задачі практичного змісту зі своїм тілом обертання для груп – суперників.
   За 10 хв. Ви повинні розв’язати запропоновані задачі і оцінює або розв’язує (в разі невиконання ) група що пропонувала задачі.
V. Етап підведення підсумків діяльності. 
А) Відповісти на питання (хто швидше) які є на слайді.
1). Тіло обертання, у якого є деякі властивості як і в прямої призми, часто зустрічається у повсякденному житті, техніці, архітектурі? (Циліндр).
2). Піфагор вважав це тіло найдосконалішим з усіх геометричних тіл? (Куля).
3). Евклід називав його «шишкою» а як називаємо його ми? (конус)
Б) Обговорення та встановлення балів у команді
В) Заповнення листа самооцінки.
Г) Домашнє завдання. Підготуватись до тестів по даним тілам обертання. (тести на комп’ютерах).
Контрольні запитання усно 1-21., вправа №13, №19.

Підготувала вчитель математики Обжелян Л.О.

 Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізкультури

     Комп'ютерні технології давно знайшли широке використання у освітньому процесі сучасної школи. Але, попри це, існуючі розробки у сфері використання комп'ютерних технологій у фізичному вихованні носять, зазвичай, приватного характеру: створення баз даних школярів, моніторинг їх фізичного розвитку та фізичної підготовленості, проектний метод, не мають поширення у шкільної практиці. Аналіз психолого-педагогічної літератури дозволяє зробити висновок у тому, що напрямами використання комп'ютерних технологій у фізичну культуру загальноосвітнього установи є: статистичний аналіз стану і графічне зображення цифрового матеріалу; навчання й контроль теоретичних знань учнів; контроль фізичного розвитку та підготовленості котрі займаються; підготовка та обробка результатів змагань з різних видів спорту; контроль і оптимізація техніки спортивних рухів створення комп'ютеризованих тренажерних комплексів з урахуванням персональних комп'ютерів. 
    Розробляючи технологію застосування комп'ютера на уроці фізкультури, автори керуються одним принципом: комп'ютер щодо навчання використовуватися повинен лише тоді, коли він забезпечує отримання знань і умінь, які неможливо чи достатньо складно сформувати під час використання традиційних технологій. Нині розроблені і впроваджені в навчальний процес освітніх закладів навчальні системи з гімнастики, лижного спорту, східним єдиноборствам, програми, дозволяють проводити імітаційне моделювання термінових довгострокових адаптаційних процесів, які протікають в організмі учнів. Застосування кольору, графіки, мультиплікації, звуку – всіх сучасних засобів відеотехніки – дозволяє відтворювати реальну обстановку діяльності (наприклад, поставити учня у безвихідь учасника змагань). Особливу увагу звертається на: - подання в зручній формі різних спортивних процесів, що протікають насправді із швидкістю (біг, стрибки та інші рухові дії) і важких для наочної демонстрацію по звичайних уроках; - компенсації за допомогою техніки нестачі наочних посібників на уроці фізичної культури; - використання комп'ютера на формування у школяра правильного уявлення про техніку рухової дії. У результаті всього курсу фізичної культури у середньої школи можна виокремити декілька етапів освоєння учнями спортивно-компьютерних умінь і навиків. I етап – візуальний (5–7-й класи) – передбачає перегляд школярами техніки рухових дій великих спортсменів, збирання пазлу цілісного рухового процесу з елементів. Ці вправи сприяють розвитку абстрактного, образного мислення. 
    Учні отримують унікальну можливість складати цілісні рухові дії із окремих елементів, успішно переносити теоретичні знання з виконання вправ на практику. II етап – технічний (8–9-й класи) – припускає використання відеоапаратури (камер, фотоапаратів, стільникових телефонів) для зйомки рухової дії, та його вивчення і обробку у програмі «Покадровий рух». У школярів розвиваються навички роботи з відеоапаратурою і ПК, аналітичне мислення, хлопці отримують унікальну можливість детально вивчити техніку рухового дії. На III етапі – аналітичний (10–11-й класи) – старшокласники навчаються приймати рішення з урахуванням аналізу даних, перебудовувати рухову дію, в залежності від умов (урок, змагання, рельєф місцевості, активність опору), у них формується адекватна самооцінка. Протягом роботи за проектом у учнів розвиваються навички роботи з цифровою апаратурою й передавання досвіду використання інформаційних технологій, формується аналітичне мислення, хлопці отримують унікальну можливість детально вивчити і аналізувати техніку рухової дії. На уроці учні навчаються аналізувати результати своєї діяльності, приймати рішення з урахуванням аналізу даних, у них формується адекватна самооцінка. Спільна робота вчителя фізичної культури та учня передбачає розвиток і розширення проекту з допомогою інформаційних технологій у світлі формування здорового життя. 

Підготував вчитель фізкультури Ліщенко А.М.

Протокол
??????
Рішення
??????


Немає коментарів:

Дописати коментар