вівторок, 2 червня 2015 р.

Перчунівська ЗШ І-ІІІ ступенів

Виступ


Виступ підготував
керівник ШМО вчителів 
природничо-математичного циклу
Перчунівської ЗШ І-ІІІ ступенів
Калашнік Олександр Васильович


    Одним з викликів часу є соціалізація учня, тобто завдання педагогів полягає в тому, щоб випускник був пристосованим до вимог суспільства, що змінюється, умів зберегти свою індивідуальність та протистояти негативним явищам дійсності. Сфера інформаційних технологій змінила суспільство. На перший план вийшли засоби інформаційно-комунікаційних технологій, за допомогою яких людина отримує інформацію та знання на якісно вищому рівні.
   У сучасних умовах доступності джерел інформації особливого значення набуває самостійність, активність, можливість дати власну оцінку отриманій або знайденій інформації. Нині перспективною є інтерактивна взаємодія з учнями шляхом інформаційних комунікацій, з яких масово виділяється середовище інтернет- користувачів.
Використання інформаційних технологій зумовлене такими аспектами: 
  • Умови розвитку суспільства змусили шукати нових засобів організації навчально-виховного процесу;
  • Стрімке збільшення потоку наукової інформації в період технічного прогресу людства потребує своєчасного відображення її в навчальному процесі;
  • Відбувається зниження рівня мотивації і пізнавальної активності учнів під час вивчення навчальних предметів, що вказує на необхідність вдосконалення методики навчання, модернізації форм і прийомів роботи вчителя.
   Сучасні мультимедійні комп'ютерні програми і телекомунікаційні технології відкривають доступ до нетрадиційних джерел інформації – електронних гіпертекстових підручників, освітніх сайтів, систем дистанційного навчання. У даний час настала необхідна спеціальна підготовка викладача до використання нових інформаційних і телекомунікаційних технологій на уроках предметів природничого циклу. Вчителям надається можливість відходу від традиційного освітнього процесу (класно-урочна система) при застосуванні інформаційно-телекомунікаційних технологій у навчанні. Використання їх пропонує принципово новий рівень організації навчального процесу.
     У сучасних умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій виникає необхідність у створенні іншого сучасного освітнього середовища. До сучасних інформаційних технологій, які використовують у навчальному процесі, відносять електронні бібліотеки, електронні посібники, довідково-пошукові системи Інтернет та інше.
    Як правило, у даний час бурхливого розвитку комп'ютерних технологій електронні навчальні чи довідково-пошукові системи розробляються з використанням гіпертекстових і мультимедійних технологій. В даний час актуальним є питання використання програмно-педагогічних і телекомунікаційних засобів у навчальному процесі взагалі, і зокрема при навчанні фізиці та астрономії, географії, біології.
   Розвиток мережі Інтернет відбувається винятково інтенсивно, дозволяючи забезпечувати доступ до інформації, до будь-якого джерела в будь-якому географічному місці, без обмеження обсягу інформації. Телекомунікації – область інформаційних технологій, темп розвитку яких набагато випереджає темп створення методик їхнього використання в навчальному процесі, а існуючі педагогічні дослідження не встигають проаналізувати нові методи, форми і засоби навчання фізиці.
     Сучасні мультимедійні комп'ютерні програми і телекомунікаційні технології відкривають доступ до нетрадиційних джерел інформації – електронних гіпертекстових підручників, освітніх сайтів,систем дистанційного навчання.
    Насамперед, телекомунікаційні технології забезпечують можливість проведення дистанційних уроків, показу відеоматеріалів і анімаційних матеріалів, що знаходяться на різних освітніх серверах, роботи над навчальними телекомунікаційними проектами, організації дистанційних олімпіад з фізики. Телекомунікаційні технології забезпечують доступ до баз даних з різних галузей
     Отже, нам учителям, часто здається, що ми володіємо ключами від знань і що саме ми маємо передати їх дітям, вдало і старанно пояснивши. Але життя змінилося так, що школа більше не є монополістом знань, тому необхідно, використовуючи сучасні інформаційні технології, іти в ногу з життям, щоб не бути викинутим на узбіччя.
   У даний час настала необхідна спеціальна підготовка викладача до використання нових інформаційних і телекомунікаційних технологій на уроках, і тому можна запропонувати таку структуру ознайомлення викладачів з сучасними технологіями:
1.Ознайомлення із системою пошуку інформації в Інтернеті.
2. Ознайомлення з освітніми сайтами і порталами.
3. Ознайомлення з прикладами дистанційних уроків.
4. Ознайомлення з прикладами телекомунікаційних учнівських проектів.
    Сучасні інформаційні технології навчання дозволяють забезпечувати навчальний процес у п'ятьох основних блоках:
  • Система дистанційного навчання;
  • Робота над телекомунікаційним проектами;
  • Пошук інформації в Інтернет;
  • Система дистанційного підвищення кваліфікації викладачів;
  • Електронні підручники.
     Відомо, що сучасні інноваційні технології викладання навчальних дисциплін існують для того, щоб надати учням глибокі знання, навчити їх самостійно здобувати знання протягом всього життя, творчо використовувати надбані знання. Саме інформаційні технології зараз активно впроваджуються і саме вони торкнулися й системи освіти. Для розвитку пізнавального інтересу учнів і в цілому для формування успішної особистості, навчальна діяльність має бути цікавою, приносити учням задоволення. Це повною мірою стосується і предметів природничо-математичного циклу. Інформаційні технології, які використовують вчителі, дають можливість отримувати, передавати, систематизувати, обробляти інформацію, а також здійснювати комунікацію між колегами та учнями. Всі вчителі нашого ШМО, щоб іти в ногу з часом, володіють в певній мірі основами інформаційних технологій, а саме використовують в своїй діяльності найбільш поширену нині операційну систему Windows, уміють працювати в поширених комп’ютерних програмах, зокрема MicrosoftWord, Excel, PowerPoint та інших програм, пов’язаних з предметною діяльністю вчителя. Всі вчителі користуються Інтернетом. Серед інформаційних технологій чільне місце посідають мультимедійні. В перекладі з англійської – багатовимірне середовище, є новою інформаційною технологією. Це дає можливість поєднати в одному програмному продукті текст, графіку, аудіо- та відеоінформацію, анімацію. Основною перевагою інформаційних технологій є те, що комп’ютерні демонстрації можуть бути органічною складовою будь-якого уроку та можуть бути ефективно допомогти вчителю і учню. Іншою важливою обставиною є те, що на окремих предметах розглядаються процеси і явища, які неможливо спостерігати візуально. Як конкретно використовують інформаційні технології вчителі ШМО для формування впевнених в собі учнів, а значить, таких, що стануть успішними.
     На уроках математики, а саме геометрії, я використовую презентації щодо вивчення перерізів (10 клас), графіків тригонометричних функцій в 11класі з алгебри, адже саме така організація уроку є найбільш ефективною. Учні можуть бачити якісні зображення перерізів, графіків можна по кілька разів повертатися до того чи іншого малюнку. Повідомлення з історії математики найкраще показувати за допомогою презентацій, які готують учні. При проведенні семінару на базі школи теж краще використати елементи інформаційних технологій. Але, я особисто, не дуже часто використовую дану технологію тому, що для міцності знань учень мусить сам написати, розв’язати.
     Надія Олександрівна активно впроваджує комп’ютерне тестування за допомогою програми MYTEST та відеоролики на уроках інформатики, економіки. Адже воно розширює можливості контролю та оцінювання рівня навчальних досягнень і може бути альтернативою традиційним методам перевірки. Такий метод оцінювання швидко, об’єктивно, ефективно діагностує результати діяльності учнів. А ще, учень відразу може отримати загальний бал за тест. Саме таке тестування використала вчителька на районному семінарі вчителів економіки.
   Оксана Дмитрівна, Сергій Анатолійович використовують дуже часто бліц чи експрес-опитування на уроках біології, хімії, ОЗ – стислі письмові відповіді, результати яких перевіряють самостійно на уроці і відразу виставляючи оцінки. Крім того, намагаються використовувати презентації та елементи комп’ютерних технологій як на відкритих уроках так, і звичайних.
  Актуальність проблеми використання інформаційних засобів на уроках природничих предметів полягає в тому, що сучасні досягнення науки вимагають сучасних уроків, які враховують ці досягнення. Інформаційні засоби потрібно використовувати як комп’ютерну підтримку уроку в поєднанні з класичними методами навчання основ природничих наук. Хочеться зауважити, що інформаційні технології це досить потужні механізми, які мають досить багато можливостей. Але вони не заміняють вчителя, а можуть бути тільки інструментом у його руках. Причому таким інструментом, який є потужним у своїх функціях і має дуже великий ресурс використання.
   Інструмент «виконує» завдання того, хто ним керує. Таким чином, і ставитися до цих технологій потрібно лише як до засобу, створеного для полегшення праці, а не як до генератора команд та ідей.
Використані джерела:
1. Гин А. Прыемы педагогической техники / А. Гин. – М.: Вита, 2002;
2. Загвязинский В.И. Теория обучения. Современная интерпретация / В. И. Загвязинский. – М., 2001;
3. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина; под ред. Еолат. – М.: Академия, 2002;
4. Освітні технології: Навчально-методичний посібник / За ред.. О.М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001.

Презентація

Протокол

Витяг з протоколу 

№4 від 16.04.2015 року
педагогічної ради
Перчунівської ЗШ І – ІІІ ступенів
Присутні – всі члени педагогічної ради 

Порядок денний:
1. Формування життєвих компетентностей учнів засобами комунікаційних технологій. 

2. Використання інформаційних технологій на уроках природничо-математичного циклу як засіб формування успішної особистості. 

3. Шляхи вдосконалення роботи колективу з інформаційних комп’ютерних технологій щодо вироблення в учнів умінь практичного і творчого застосування здобутих знань. 

1.Слухали: 

Моклюк Т.М., вчителя світової літератури. 
2.Слухали: 
Калашніка О.В., голову ШМО вчителів природничо-математичного циклу. 
3.Слухали: 
Наумова О.М., вчителя географії 
Ухвалили: 
1. Систематизувати матеріали з використання інформаційно-комунікаційних технологій (до кінця 2014/2015 н. р.) 
А) уроки та заходи з предметів природничо-математичного циклу; 
Б) уроки та презентаційний матеріал ШМО вчителів гуманітарного циклу; 
В)уроки вчителів початкових класів 
2. Продовжувати роботу із впровадження та використання ІКТ з метою підвищення якості освіти школярів та творчого зростання вчителів. 

Голова педагогічної ради _________ Наумова М.Й. 
Секретар педагогічної ради _______ Моклюк Т.М. 

Немає коментарів:

Дописати коментар