середа, 10 червня 2015 р.

Марківський НВК

Виступи

Протокол № 6 

засідання педагогічної ради при Марківському НВК

 «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад»

від 22 травня 2015 року

Присутні педагогічні працівники:
Чайка М.М. – голова педагогічної ради
Супрунюк О.М. - секретар педагогічної ради
Бондаренко Н.І., Коломіченко І.В.,
Литвинов В.М., Пащенко О.А.

Порядок денний: 

1. Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання як умова підвищення якості сучасної освіти.


При обговоренні цього питання виступили:

Директор НВК, вчитель математики Чайка М.М.

     У наш час впровадження комп'ютерних технологій у навчальний процес є невід'ємною частиною шкільного навчання. 
    Загальновідомо, що використання комп'ютерних технологій в освіті неминуче, оскільки завдяки їм істотно підвищується ефективність та якість навчання. 
  Сьогодні перед кожним вчителем математики постає питання: «Як використати інформаційно-комунікаційні технології на уроках математики таким чином, щоб вони сприяли творчому ставленню до справи, для підвищення мотивації до навчання, прагнення до самостійного «добування» і збагачення знань і умінь, застосування їх у своїй практичній діяльності?» 
     Це питання постає тому, що дуже важливо навчити учнів розумно вчитися. Адже математика є найбільш трудомістким навчальним предметом, що вимагає від учнів постійної, кропіткої і значної за обсягом самостійної роботи, причому, дуже специфічної і різноманітної. 
        Для вирішення цього питання детально опрацювала змістовний аспект навчання і відібрала принципи:
  • доступності;
  • зв’язку теорії з практикою;
  • наочності;
  • системності та послідовності.
       Методи пізнавальної діяльності: пояснювально-ілюстративний; проблемного викладу; частково- пошуковий.
      Форми: колективна; самостійна; індивідуальна.
      Технологію рівневого навчання (автори Т. Гузик та інші)
      Впровадження цієї навчальної роботи приводить до засвоєння понятійних компонентів програми навчання, сприяє розвитку пізнавальних здібностей учнів, їх активності у навчальній діяльності, а також забезпечить формування і розвиток комунікативних компетенцій учнів.
   На уроках математики збільшується розумове навантаження на учнів. Це змушує замислюватися над тим, як підтримати інтерес учнів до предмету, що вивчається, їх активність протягом всього уроку.
       Для забезпечення інтересу до предмета і підтримання якості навчально-виховного процесу використовую інформаційні технології по таких напрямках:
1) вивчення питань теорії (засвоєння готових алгоритмів, опорних схем, навчальних таблиць, пам’яток, орієнтувальних схем, тощо)
2) робота в парах ( бліцопитування, знаходження помилки в обчисленнях, відповіді за аркушем опитування, опиши властивості фігури і інше)
3) індивідуальна робота (заповнити пропуски в завданнях з підказкою; виконати тестові завдання)
4) виконання і використання презентацій
5) виготовлення електронних навчальних матеріалів (екранні конструкції; навчальні тексти, в яких ключові слова виділяються;
6) створення уроків з використанням ІКТ(уроки геометрії, де необхідна побудова креслень, вивчення властивостей фігур, запам’ятовування формул; уроки алгебри при вивченні графіків функцій)
7) використання диску при вивченні теми «Лінійна функція» у 7 класі
      В основі застосування ІКТ реалізовується наша гуманна вчительська позиція: висувати досить високі вимоги до здібних учнів забезпечувати їх максимальний інтелектуальний розвиток і в той же час створювати умови для розвитку і успішного оволодіння знаннями тих учнів, які не мають природних задатків до вивчення предмета.
На мою думку:
  • Використання ІКТ дає змогу вирішити проблему економії часу в ході навчального процесу
  • Шляхом впровадження ІКТ поступово нарощується навчальна самостійність учнів, стимулювання їх до інтелектуальної праці
  • ІКТ дають змогу широко використовувати різні орієнтувальні схеми (алгоритми, схем-карти, таблиці, памятки). Цим самим впорядковує процес навчання і робить його особливо значимим. 
  • навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, - це і рівнева диференціація, тому що в умовах цієї технології учень має право на вибір змісту своєї освіти, рівня засвоєння.
  • ІКТ сприяє організації пошуку знань з метою зробити їх системними, дійовими.
Висновок:
   Одна із найактуальніших проблем, яку необхідно вирішити на сучасному етапі побудови інформаційного суспільства в Україні – це навчання вчителів комп'ютерній грамотності: вмінню підготовки та опрацювання електронних документів (підготовка навчально-методичних матеріалів, роздаткового матеріалу, наочності та ін.), створенню презентацій (впровадження відеофрагментів, звукових та графічних файлів та ін.), використання ресурсів мережі Інтернет (пошук та опрацювання інформації, електронна пошта, розташування особистих науково-методичних розробок в мережі Інтернет, створення особистої сторінки), вмінню створення та верстки публікацій (засоби видавничих систем), використанню засобів управління навчальною діяльністю та засобів її планування (органайзер)
   Кожен вчитель повинен свідомо йти в ногу із сучасністю, поставити собі за мету: оволодіти належним чином основами ІКТ, бо у наш час впровадження комп'ютерних технологій у навчальний процес є невід'ємною частиною шкільного навчання.
   Декому, можливо, сказане може здаватися дивним, але якщо вчитель хоч на йоту відстає від учня в аспекті комп'ютерної грамотності, то він повинен піти із професії.

Вчитель англійської мови Пащенко О.А.

   Використання інформаційних та телекомунікаційних технологій робить навчально-пізнавальну діяльність учня значно вагомішою, надає цій діяльності пошукового, творчого спрямування, а також сприяє підвищенню інтересу школярів до вивчення англійської мови.
       Мистецтво навчання полягає не в умінні повідомляти, а в умінні будити, оживляти. Саме використання ІКТ у навчально-виховному процесі «оживить» будь-який урок, зацікавить учнів, пробудить їх до активної співпраці з вчителем.
        Процесс навчання – це співпраця учнів та учителя в пошуках знань.
   Використання інформаційних технологій у навчальному процесі значно підвищує ефективність засвоєння матеріалу учнями. Великих результатів можна досягти, застосовуючи дані технології у викладанні англійської мови в молодшій і середній школі. У старших класах використання інформаційних технологій дозволяють розкривати можливості учнів у створенні серйозних дослідних, проектних робіт з мультимедійними презентаціями і т.д.
      Використання засобів інформаційних та комунікаційних технологій (ІКТ) на уроках іноземної мови досить актуальна для розвитку особистості учня та формування в учнів наступних компетенцій: умінь порівнювати переваги та недоліки різних джерел інформації, вибирати відповідні технології її пошуку, створювати і використовувати адекватні моделі і процедури вивчення і обробки інформації і т.д.
На уроках англійської мови я використовую ІКТ для:
  • пошуку та отримання додаткової інформації;
  • більш повного задоволення особистісно орієнтованих запитів учнів;
  • формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування;
  • комплексного застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів.
Найпоширенішими напрямками використання мною ІКТ на уроках англійської мови є:
1) компакт-диски для виконання практичої роботи, проекту, виконання будь-якого творчого завдання;
2) використання на уроці мультимедійних можливостей комп'ютера, що слугує наочним посібником. Це найпоширеніша форма організації навчання із застосуванням комп'ютера на уроці.
Важливий аспект роботи з ІКТ - створення навчальних електронних презентацій.
Найбільшими перевагами у використанні ІКТ я вважаю такі:
  • за короткий час особистість спроможна засвоїти та переробити великий обсяг інформації.
  • фактичне сприйняття демонстраційних матеріалів є в 60 тисяч разів швидшим, аніж тексту, який читаємо.
     Використання КТ у викладанні англійської мови дозволяє мені і учням відійти від традиційних форм навчання; підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів; оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил; подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові.
       Використання ІКТ на різних етапах підготовки та проведення уроку англійської мови:
      Презентація Power Point: - Активізація ЛО по темі - Фонетична зарядка - Введення нових ЛО та граматичного матеріалу Відео та аудіофайли : - Мотивація навчальної діяльності учнів; - Розвиток навичок аудіювання, усного мовлення, письма.
     Але я, як вчитель англійської мови, хочу ввести застереження щодо викистання КТ на уроках англійської мови, а саме: надмірність у використанні наочності веде до певних диспропорцій у розвитку конкретного і абстрактного мислення учнів; робота з комп’ютером не повинна сприйматися як розважальна “вставка” у процес вивчення іноземної мови, а має розглядатися як органічна активізуюча складова частина пізнавального процесу; КТ можуть застосовуватись на всіх етапах вивчення мови, під час розгляду всіх тем і розділів шкільної програми.
Отже, я вважаю,що використання ІКТ:
  • Дозволяє відійти від традиційних форм навчання
  • Підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів
  • Оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил
  • Подолати монотонність заняття при формуванні мовленевої та комунікативної компетенції учнів.
Вчитель біології Литвинов В.М.

    Сучасний розвиток науки, в тому числі й біологічної, неможливий без інформаційної культури особистості.
    Для сучасних учнів інформаційна культура –ц е вміння працювати з прикладним програмним забезпеченням. Викладання біології пов’язане з використанням великого обсягу різноманітної інформації, що робить застосування комп’ютерної техніки особливо ефективним, оскільки дозволяє дуже швидко опрацювати інформацію та представити її у вигляді таблиць, схем, діаграм.
   Тому в своїй роботі я не обмежуюсь підручником та класною дошкою, а використовую інформаційні технології та практичні роботи. Під час підготовки до уроку з використанням ІКТ складаю план його проведення з дотриманням основних дидактичних принципів: системності та послідовності, доступності, диференційного підходу, науковості та ін.
     В практику моєї роботи я використовую слідуючі види мультимедійних супроводів:
  • Слайд-шоу – повна відсутність тексту, робиться акцент на яскраві, великі зображення.
  • Анімовані схеми – застосовую при повторювально-узагальнюючих уроках.
  • Заповнюємо таблицю – використовую для закріплення навичок учнів через виконання вправ. В даному випадку в учнів є можливість виправлення помилок.
     Тестування – використовую при проведенні повторювально-узагальнюючого уроку.
 Крім того при вивченні нового матеріалу використовую аудіокасети, де коротко висловлюється новий матеріал, який в поєднанні з прочитаним параграфом підручника дає змогу краще засвоїти матеріал.
    При проведенні уроків по вивченню тваринного світу використовую відеофільми про тварин, а також рекомендую дітям перегляд телевізійних програм «Дисковері».
   Використання ІКТ на уроках біології тісно пов’язую з проведенням практичних занять, екскурсій на природу, даю список додаткової літератури для підготовки цікавих повідомлень про рослинний та тваринний світ. Це дає змогу дітям краще засвоїти вивчений матеріал. Крім того для дітей цікаві екскурсії до Карбівського заповідника диких тварин та птахів, Уманського дендропарку «Софіївка» та вивчення флори і фауни свого села.
    Досвід роботи показує, що використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках біології сприяє активізації творчої пізнавальної діяльності учнів, підвищує ефективність навчально-виховного процесу. Саме за такими технологіями –майбутнє сучасної біологічної освіти.

Вчитель історії Коломіченко І.В.
   Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання учнів є ефективним засобом досягнення навчально-виховної мети. Вони досить перспективні для особливо для підвищення творчої активності. Учень відходить від позиції об’єкта навчання, отримувача готової навчальної інформації, стає активним суб’єктом навчання, він може самостійно здобувати необхідну інформацію і навіть вміти винайти, сконструювати необхідні для цього способи дій. Водночас при всіх позитивних аспектах потрібно відзначити, що нині методика використання інформаційно-комунікативних технологій у викладанні гуманітарних дисциплін перебуває у стадії розроблення.
    На уроках історії використовую
  • Тестування по темах
  • Освітницькі фільми
  • Навчальні комп’ютерні програми з історії записані на компакт-дисках дисках
  • Ілюстративний матеріал із Інтернету
     Моє завдання вчити учнів складати логічні схеми, розкривати причинно-наслідкові зв’язки, закономірності подій і явищ громадського життя.
      Проте однією із проблем застосування ІКТ є відсутність комп’ютерного класу.

Рішення

Педагогічна рада вирішила:

1) Здійснити роботу по обладнанню комп’ютерного класу
2) Сприяти підготовці учителя, який вільно орієнтується у світовому інформаційному просторі, використовуючи сучасні комп’ютерні технології.
3) Кожному вчителю пройти навчання з метою отримання сертифікатів «Основи ІКТ» та «Основи інтернету»
4) Широко використовувати у навчальному процесі здобутки новітніх інформаційних технологій;
5) Шляхом впровадження ІКТ забезпечувати ефективний індивідуальний та диференційований підхід у навчанні.


Голова педагогічної ради:_____________ Чайка М.М.
Секретар педагогічної ради:___________ Супрунюк О.М.


Немає коментарів:

Дописати коментар