вівторок, 2 червня 2015 р.

Помічнянська ЗШ І-ІІІ ступенів №2


Виступи

Хто не йде вперед, іде назад: 
тану нерухомості не існує.
Віссаріон БЄЛІНСЬКИЙ

  На сучасному етапі розвитку суспільства забезпечення належного рівня математичної підготовки набуває особливої актуальності. Це обумовлено насамперед тим, що сьогодні все більше спеціальностей потребують високого рівня застосування математики, а звідси розширюється коло школярів, для яких математика стає професійно значущим предметом.
  Науково-технічна революція сприяла різкому зростанню ролі такого ресурсу сучасних компаній, як інформаційний. Інформаційна компетентність у вузькому значенні пов`язана з умінням використовувати інформаційні технології, засоби і методи. У широкому значенні – з умінням переосмислювати інформацію, розв`язувати інформаційно-пошукові задачі, використовуючи бібліотечні та електронні інформаційно-пошукові системи, тобто здійснювати інформаційну діяльність із використанням як традиційних, так і нових технологій. Суспільство, яке дбає про своє майбутнє, повинно не стояти осторонь нових інформаційних технологій, а навчитися грамотно застосовувати їх. Тому я не випадково обрала методичну проблему «Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів засобами інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні математики».
Актуальність

Найважливішою вимогою сучасного інформаційного суспільства до школи є конкурентоспроможність випускника, якого б вирізняли самостійність, критичність і творчість мислення, висока інформаційна грамотність, тобто актуалізується проблема формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів, адже на сьогодні – це один із найважливіших чинників успішності молодої людини. 
Мета

Формувати в учнів інформаційну компетентність, а саме: уміння вчитися, знаходити інформацію, критично її оцінювати і творчо використовувати, що у майбутньому забезпечить їм можливість успішно навчатися впродовж усього життя, жити і працювати в інформаційному суспільстві, в сучасних економічних умовах. 
Завдання
  • досягти якісного рівня унаочнення, здійснювати демонстрацію математичних об’єктів;
  • дати можливість матеріалізувати деякі абстрактні властивості реальних об’єктів, сприяти підвищенню доступності навчального матеріалу для засвоєння учнями;
  • перевірити засвоєння математичних формул в усіх учнів одночасно;
  • стимулювати пізнавальний інтерес до вивчення математики, допомогти дитині знайти й проявити себе у колективі.
Основні напрями реалізації ідеї
  • залучати учнів до самостійного пошуку інформації, синтезу матеріалу та виходом на самостійне узагальнення й висновки;
  • розвивати творчі здібності;
  • розвивати особистостісь учня та його адаптацію у світовому інформаційному просторі;
  • формувати інформаційну культуру учнів;
  • інтенсифікувати навчання і виховання за рахунок використання ІКТ;
  • удосконалювати науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у НВП сприяє:
  • індивідуалізації навчального процесу;
  • високій ступені наочності під час викладання предметів;
  • пошуку необхідних ресурсів для занять (Інтернет тощо);
  • можливості моделювання природних процесів і явищ;
  • організації групової роботи;
  • забезпечення зворотного зв’язку в процесі навчання;
  • ефективному контролю та перевірці засвоєння навчального матеріалу.
  Перевагою застосування ІКТ на уроках є те, що завдяки фактичній достовірності та сконцентрованості викладу матеріалу учні дістають значний обсяг навчальної інформації за порівняно короткий час. Це звільняє вчителя від тривалих, часом достатньо непереконливих пояснень, що призводить до формального засвоєння навчального матеріалу.
Шляхи використання інформаційних технологій на уроках математики
   Застосування комп’ютера та мережі Інтернет як фрагмента уроку дозволяє активізувати розумову діяльність учнів, віртуально здійснювати практичні роботи, об’єктивно оцінювати знання учнів, оскільки комп’ютер неупереджений, дає учневі можливість працювати в індивідуальному темпі. Крім того, я маю можливість одночасно оцінювати декількох учнів, які працюють за комп’ютером. Темп комп’ютерного уроку вищий, ніж традиційного.
    У своїй діяльності використовую наступні програмні засоби для підтримки навчально-виховного процесу:
  • Advanced Graphеr;
  • Gran (Gran 1d, Gran 2d, Gran 3d);
  • ПМК «Математика» 5-6 клас;
  • ППЗ «Геометрія» 10 клас;
  • ППЗ «Геометрія» 11 клас;
  • ППЗ «Алгебра» 11 клас;
  • Електронні підручники;
  • Пакет програм «Динамічна геометрія»;
  • Microsoft Excel 2007(Microsoft Office 2007).
Можливості мультімедійних засобів
  • підготовка дидактичних матеріалів для уроків;
  • використання готових програмних продуктів;
  • робота з електронними підручниками на уроці;
  • пошук необхідної інформації в Інтернеті під час підготовки до уроків або позакласних заходів;
  • робота на уроці з матеріалами Web-сайтів;
  • розробка тестів, використовуючи готові програми-оболонки;
  • створення мультимедійних фрагментів уроків;
  • використання комп’ютерних програм-тренажерів для контролю знань.
  Застосування комп’ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравішими, насиченішими, цікавішими.
    Основною перевагою є те, що комп’ютерні демонстрації можуть бути органічною складовою будь-якого уроку та ефективно допомогти вчителеві й учневі. Перші кроки показали, що комп'ютерна підтримка вивчення математики захоплює учнів, полегшує осмислення визначень, дає наглядне уявлення про основні поняття геометрії, сприяє розвитку образного мислення, спонукає учнів до дослідницької діяльності. Наприклад, готуючись до уроку «Римська непозиційна система числення» використовую програмно-методичний комплекс навчального призначення Математика-5. У даному випадку комп’ютерна демонстрація дозволяє «стиснути» часові й просторові рамки. Крім того, вона не вимагає великої кількості комп’ютерів: достатньо одного комп’ютера та проектора, щоб почати демонстрацію.

Уроки з комп’ютерною підтримкою
 Ця комп’ютерна технологія навчання є перспективним науковим напрямом, який розробляється вже десятки років. Застосування цієї технології у школі має велике майбутнє, оскільки комп’ютерне моделювання є могутнім інструментом пізнання світу. Застосовується як індивідуальна, так і групова форма створення комп’ютерних моделей. Наприклад, застосовую програмно-методичний комплекс навчального призначення Математика-5-6. ПМК призначений для вивчення математики в 5-6 класах загальноосвітніх навчальних закладів. ПМК розраховано на використання як для самостійної роботи учнів, так і для колективної форми навчання.
     Крім того, програмний засіб містить довідникову інформацію: довідку по роботі з ПМК, словник термінів і понять, історичну довідку, додатки (таблиця простих чисел, координатна площина).
    Ще одним важливим засобом є конструктор уроків, за допомогою якого вчитель може створити уроки за власною методикою, а також при потребі відредагувати запропоновані розробниками уроки.
Створення ПМК дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:
  • підтримка групових та індивідуальних форм вивчення математики в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;
  • створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання математики;
  • підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення математики;
  • забезпечення диференційованого підходу до вивчення математики;
  • формування навичок розв’язування задач практичного та дослідницького характерів;
  • структуризація змісту навчання математики та активізації опорних знань.

  • Комп’ютерне тестування
    Тестування в навчальному процесі в тій або іншій формі я використовую давно. У традиційній формі тестування – це трудомісткий процес. Використання комп’ютерів робить його більш технологічним. Разом з традиційним контролем, що оцінює кінцеві результати навчання, комп’ютер дозволяє організувати контроль навчального процесу. Такий контроль дозволяє діагностувати рівень засвоєння матеріалу учнями та провести своєчасне його коригування. Найбільш простою й поширеною формою діагностичного контролю є тести. Комп’ютерний варіант тестів реалізується просто, немає проблем у негайному обговоренні відповідей. Анімація дозволяє подавати тести по частинах у необхідному темпі. Для проведення комп’ютерного тестування користуюсь як продуктами Microsoft Office, так і іншими тестовими оболонками, які широко представлені в Інтернеті. Також застосовую програмно-методичний комплекс навчального призначення Математика-5-6. Для перевірки знань передбачено контрольні запитання та завдання, задачі, тести для самоконтролю та контролю. Інформацію про результати роботи учнів учитель може переглядати на головному комп’ютері у зведеному вигляді та по кожному учню окремо.
   Тестові завдання збережено відповідно до міжнародного освітянського стандарту IMS QTI (Instructional Management Systems Question and Tests Interoperability) версії 2.0, який підтримують більшість виробників систем тестування та навчання.
    До створення тестів залучаю й учнів. Це одна із форм учнівських творчих робіт. Створюється творча група із учнів, які складають запитання та варіанти відповідей, вносять їх у пам’ять комп’ютера.
  • Комп’ютерний практикум
     Комп’ютер тут розглядається як засіб для розв’язання будь-яких завдань з математики. Але, застосовуючи комп’ютерний практикум, не слід відмовлятися й від традиційної форми проведення практичної роботи. Більш доцільним вбачається їх поєднання. Наприклад, поки одна підгрупа будує перерізи за допомогою програми Grand3, інша робить такий же практикум, традиційно (уроці геометрії в 11 класі). Таку форму роботи на уроці практикую у 7 класі (Урок алгебри у 7 класі «Координатна площина»). Використовую Advanced Graphеr; Gran 1.
  •  Створення інформаційних проектів
   В основу методу створення проектів покладена ідея про спрямованість навчально-пізнавальної діяльності школярів на результат, який одержують під час вирішення тієї чи іншої проблеми. Зовнішній результат можна побачити, осмислити, застосувати в реальній практичній діяльності. Внутрішній результат (досвід діяльності) стає безцінним надбанням учня, сполучаючи в собі знання та уміння, компетенції та цінності.
     Інформаційний проект направлений на збір інформації про якийсь об’єкт, явище з метою його аналізу, узагальнення й представлення для широкої аудиторії. При вивченні теми в 11 класі «Полігон. Гістограма. Середнє значення. Мода і медіана вибірки» на домашнє завдання учням пропоную провести соціологічне (анонімне) опитування серед учнів 5-7 класів, 8-9 класів. 10-11 класів, чи палять вони цигарки?
   Учні потім будують гістограму MS Excel за результатами опитування. А дехто з них на наступний урок знаходить ще й таку інформацію:
  • У всьому світі курить ≈ 1,3 млрд. осіб (30% жителів планети).З них 47% – чоловіки, 12% – жінки.
  • Україна знаходиться на 10 місці за кількістю курців.
  • Протягом 2005 року від захворювань, пов’язаних з палінням померло майже 5 млн. чоловік.
  • Кожен третій українець віком від 35до 69 років помирає від паління.
  • З 1000 людей, які смалять з юності, 250 проживуть на 10-15 років менше.
  • З 75% курців хотіли б почати нове життя – без цигарок.
Але тільки один з тисячі здатен відмовитися від цієї звички самотужки
Ось така сумна статистика. Поміркуйте над цим.
    У своїй роботі використовую такі форми проведення уроку, як урок-лекція, урок-залік, урок-узагальнення, урок-дослідження, урок-ділова гра, урок-подорож, інтегрований урок, урок-семінар, урок розв’язування задач у середовищі MS Excel. Це дозволяє не лише візуалізувати математичні об’єкти, але й залучити учнів до процесу пізнання шляхом виконання інтерактивних вправ і творчих завдань, комп’ютерного моделювання.
    Створюючи презентації, розв’язуючи різного роду завдання в Excel, учні усвідомлюють важливість своїх знань з інформатики не тільки на далеку перспективу, а й їхнє практичне застосування під час вивчення математики та інших шкільних предметів.
  • Застосування комп’ютера та мережі Інтернет
   Школярам, які нічим не заявляють про свою індивідуальність і неповторність, нічим не цікавляться, пропонуються завдання, які б були для них не тільки обов'язком, але перш за все, цікавим моментом їх діяльності, щоб вони відчували гордість за виконану роботу. До таких форм відноситься випуск математичних газет, складання кросвордів, умов задач за поданим розв'язком, участь у позакласних математичних заходах. Таким чином намагаюся виховувати зацікавленість у кожного учня до вивчення математики, що в свою чергу призводить до якісних змін в навчальному процесі навіть у учнів з малорозвиненими здібностями до математики. Першою сходинкою для мене стало ознайомлення з мережею Інтернет. Потім створила електрону скриньку, за допомогою якої можу спілкуватися з різними людьми, виданнями, вчителями по обміну досвідом. Потім з’явилася ідея створити скриньку, яка б допомогла мені спілкуватися з учнями та батьками. Створивши таку скриньку, я розсилаю роботи учням, перевіряю їх реферати, розв’язки олімпіад, творчих конкурсів, казки, вірші, кросворди.
  • Висновки та результативність
    Використання комп’ютера на уроці математики – не дань моді, не засіб перекласти на плечі комп’ютера багатогранну творчу працю вчителя, а лише один із засобів, що дозволяє інтенсифікувати навчальний процес, активізувати пізнавальну діяльність, підвищити мотивацію учня до навчання, створити умови для підвищення ефективності уроку.
    Учні поступово навчаються працювати в команді. Сильніші учні допомагають слабшим. Діти навчають вільно володіти комп`ютером, швидко знаходити інформацію в Інтернеті. Крім того, у них розвивається уява та просторове бачення за рахунок того, що діти працюють із інтерактивними моделями, але вони також виконують і звичайні лабораторні досліди. Досить новим і цікавим для учнів є участь в Інтернет-олімпіадах, конкурсах. Запис розв’язку задач потребує певних знань та вмінь користування комп`ютером, уважності, вміння користуватися Інтернетом. Кожного року учні беруть участь в обласних інтернет-конкурсі з інформатики «Бобер».
    Використовуючи комп’ютер на уроках математики, пам’ятаю, що комп’ютер лише засіб, який допомагає в навчанні і, що він не повинен звільнити учня від роздумів. Комп’ютер повинен звільнити учня тільки від механічної знайомої роботи і звільнити час для роздумів та творчого пошуку. Самостійне опрацювання літератури, добір потрібної інформації в мережі Інтернет допомагає учням під час підготовки доповідей, написані рефератів, в проектній роботі.
    З кожним роком все більше дітей вибирає професії пов`язані з математикою, науками та комп`ютерними технологіями.
   Таким чином, використання ІКТ та мережі Інтернет на уроках математики забезпечує підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення предмету, формування навичок пошуку, аналізу і використання інформації, що веде до підвищення якості процесу навчання і, в кінцевому результаті, сприяє формуванню у випускника інформаційної компетентності.
Використані джерела:
1. Державний стандарт базової і повної середньої освіти.
2. Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. Математика. 5 клас. ¾ Х.: Гімназія, 2005.
3. Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. Алгебра. 9 клас. ¾ Х.: Гімназія, 2009.
4. Нелін Є. П. Алгебра. 8 клас: Опорні таблиці, схеми, розв’язування, Тренувальні тести. ¾ Х.: Видавництво «Ранок», 2009.
5. ПМК «Математика» 5-6 клас
6. 4. Інтерактивні технології на уроках математики/Упорядн. І.С. маркова.– Х.: Вид. група «Основа», 2007. –128 с.
7. Раков С. А. Математична освіта: компетентнісний підхід з використанням ІКТ. ¾ Х.: Факт, 2005. ¾ 360 с.
8. Раков С. А. Формування математичних компетентностей випускника школи як місія математичної освіти // Математика в школі. ¾ 2005. ¾ № 5.
9. Урок математики в сучасних технологіях: теорія і практика. Метод проектів. Компютерні технології. Розвивальне навчання/ Уклад. І.С. Маркова.– Х.:Вид.група «Основа»: «Тріада+»,2007. 144 с.
10. 3D моделі-ілюстрації (каркасні), які часто зустрічаються в умовах задач.http://www.3dg.com.ua/SGSL/index.htm

Підготувала вчитель математики Передерій Тетяна Іванівна

Використання ІКТ на уроках англійської мови як умова підвищення якості освіти

   Останнім часом методика викладання іноземних мов зазнала певних змін у організації процесу та методів навчання, його структурі та змісті. На сьогоднішній день найпоширенішим та дієвим методом викладання та навчання іноземних мов, безперечно, є комунікативно-орієнтований, який покликаний максимально наблизити учнів до реальних умов іншомовного середовища. А активне застосування комп'ютерних технологій є одним із засобів реалізації цього методу. Ось декілька основних тез.
Впровадження ІКТ в учбовий процес:
  • Стимулює інтерес до навчальної діяльності;
  • Сприяє формуванню логічного та творчого мислення;
  • Сприяє розвитку здібностей учнів та формуванню інформаційної культури.
На уроках англійської мови використовуємо ІКТ для:
  • пошуку та отримання додаткової інформації;
  • розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет, більш повного задоволення особистісно орієнтованих запитів учнів;
  • формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування;
  • комплексного застосування КТ з іншими видами дидактичних засобів.
Напрямки використання ІКТ на уроках англійської мови:
1) використання Інтернету, ком пакт - дисків для виконання практичної роботи, проекту, написання реферату, виконання будь-якого творчого завдання;
2) використання на уроці мультимедійних можливостей комп'ютера, що слугує наочним посібником. Це найпоширеніша форма організації навчання із застосуванням комп'ютера на уроці.
    Важливий аспект роботи з ІКТ – це створення навчальних електронних презентацій.
Використання таких презентацій на уроці допомагає:
  • змінити форму навчання з авторитарної на комунікативну, інтерактивну, заглиблену в спілкування; 
  • формувати здатність висловлюватися, виражати думки за рахунок умінь слухати, читати, говорити і писати іноземною мовою; 
  • підтримувати ефективну мотивацію та зв’язок з реальним життям для набуття практичних умінь; 
  • викликати інтерес до отримання інформаційних повідомлень та відтворення власних; 
  • виховувати та розвивати особистість учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань. 
Переваги впровадження ІКТ:
  • ефективний допоміжний технічний наочно-слуховий засіб;
  • допоміжний засіб учбово-пізнавальної діяльності учнів;
  • засіб підвищення мотивації та бажання учнів вивчати англійську мову; 
  • засіб підвищення інтерактивної та комунікативної діяльності.
Переваги використання ІКТ – це те, що за короткий час особистість спроможна засвоїти та переробити великий обсяг інформації. Фактичне сприйняття демонстраційних матеріалів є в 60 тисяч разів швидшим, аніж тексту, який читаємо. 
Пріоритетами впровадження КТ є такі положення:
  • вчителі залишаються головними особами в організації пізнавальної діяльності учнів; комп’ютери є лише допоміжними інструментами їх педагогічної діяльності;
  • застосування комп’ютерів має відбуватися з урахуванням педагогічних та ергономічних вимог навчання;
  • найважливішою властивістю КТ є постійний зворотній зв’язок, тобто кожний визначений програмою момент повинен не тільки видавати інформацію про стан навчального об’єкта та його потреби, але і вносити необхідні корективи у навчально-виховний процес;
  • КТ застосовуються для раціоналізації та інтенсифікації навчальної діяльності учнів при виконанні дослідницьких і самостійних робіт;
  • КТ сприяють інтенсифікації роботи учасників навчально-виховного процесу.
Дидактичні можливості мультимедійних засобів:
  • посилення мотивації навчання;
  • активізація навчальної діяльності учнів, посилення їх ролі як суб’єкта навчання діяльності;
  • індивідуалізація процесу навчання, використання основних і допоміжних навчальних впливів, розширення меж самостійної діяльності школярів;
  • урізноманітнення форм подання інформації;
  • урізноманітнення типів навчальних завдань;
  • створення навчального середовища, яке забезпечує "занурення" учня в уявний світ, у певні соціальні і культурні ситуації;
  • постійне застосування ігрових прийомів;
  • забезпечення негайного зворотного зв’язку, можливість рефлексії;
  • можливість відтворення фрагмента учбової діяльності.
Організація самостійної роботи з допомогою інформаційних технологій:
  • забезпечує оптимальну для кожного конкретного учня послідовність, швидкість сприйняття матеріалу, можливість самостійної організації роботи;
  • формує навички аналітичної і дослідницької діяльності;
  • забезпечує можливість самоконтролю якості здобутих знань і навичок;
  • заощаджує час учня. 
  • сприяють формуванню комунікативної (граматичної, країнознавчої, лінгвістичної) та інтелектуальної компетенції учнів. 
Використання КТ у викладанні англійської мови:
  • дозволяє відійти від традиційних форм навчання;
  • підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів;
  • оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил;
  • подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові. 
Використання ІКТ на різних етапах підготовки та проведення уроку англійської мови це:
  • Презентація Power Point:
  • Активізація ЛО по темі 
  • Фонетична зарядка
  • Введення нових ЛО та граматичного матеріалу
Відео та аудіофайли :
  • Мотивація навчальної діяльності учнів; 
  • Розвиток навичок аудіювання, усного мовлення, письма.
     Але для використання ІКТ на уроках вчитель повинен вміти користуватися різноманітними програмами: графічними, flesh – анімації, web – редактора, програмами для створення презентацій, програмами для роботи зі звуком та відео тощо.
    Використання комп‘ютерних технологій робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання. Урок, на якому з‘являються нові можливості для розвитку гармонічної індивідуальності, здібної до колективної співпраці. 
    Спираючись на комп’ютерні технології, вчителі іноземної мови розширюють можливості навчального процесу за допомогою використання мультимедійних презентацій у навчальному процесі. Таким чином учні вчаться:
  • читати з метою вибіркового отримання інформації;
  • точно записувати необхідну інформацію;
  • оформляти короткі повідомлення;
  • точно і стисло викладати думку;
  • визначати тему та основні ідеї тексту і записувати їх;
  • формулювати своє ставлення до прочитаного;
  • оформляти пункти плану;
  • користуватися словником і довідковою літературою.
   Робота над створенням мультимедійної презентації сприяє розвиткові навичок та вмінь писемного мовлення, що спонукає учнів до усного мовлення. Практичне володіння іноземною мовою не може бути повноцінним, якщо воно не включає обидві основні форми комунікації (усну і писемну) у тісному взаємозв’язку. Писемне мовлення має багато якостей, необхідних для усного мовлення. Воно має потребу у вдосконалішому обдумуванні, щоб забезпечити вимоги правильності, чіткості викладу думки. поступово оволодіваючи особливостями писемного мовлення, учні переносять їх у певній мірі на усну мову, від чого усна мова стає досконалішою, а сам учень відчуває себе впевненіше. 
Публікації у програми Publisher допомагають вчителю розробити та створити наочний матеріал:
  • Плакатів та постерів,
  • Стін газет,
  • Листівок і багато іншого.
    Таким чином можна створити наочність з будь-якої теми, для будь-якого уроку. Працюючи в команді вчитель та учні розкривають свій творчий потенціал, вони разом працюють, шукають необхідний матеріал, яскраві картинки і разом працюють над оформленням. Така робота якнайкраще розриває учня, як особистість, дає змогу висловити свою точку зору з певної теми, а також проявити свою творчість.
  Презентації у програмі Power Point це найкраща можливість зробити урок цікавим та захоплюючим. Як вчитель може приготувати цікавий матеріал з теми, так і учні можуть зробити звичайне монологічне мовлення у вигляді презентації, з картинками та ключовими словами та питаннями для однокласників.
    Такий вид роботи є не тільки цікавим, але й корисні, адже учні вчаться підбирати влучний матеріал, правильно його оформлювати та презентувати для однокласників.
    Презентацію також можна використати для підготовки для тематичного свята. Таким чином залучення новітніх технологій до процесу вивчення іноземної мови підвищує інтерес до вивчення іноземної мови та культури, заохочує учня до індивідуальної та творчої роботи, а також мотивує учнів конкурувати у групі і презентувати свої власні розробки та презентації.
     Застереження щодо використання КТ на уроках англійської мови:
  • надмірність у використанні наочності веде до певних диспропорцій у розвитку конкретного і абстрактного мислення учнів;
  • робота з комп’ютером не повинна сприйматися як розважальна “вставка” у процес вивчення іноземної мови, а має розглядатися як органічна активізуюча складова частина пізнавального процесу.
    КТ можуть застосовуватись на всіх етапах вивчення мови, під час розгляду всіх тем і розділів шкільної програми.
    Так що можна зробити висновок, що використання ІКТ на уроках англійської мови:
  • Дозволяє відійти від традиційних форм навчання
  • Підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів
  • Оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил
  • Подолати монотонність заняття при формуванні мовленевої та комунікативної компетенції учнів.
   Отже використання мультимедії сприяє кращому вивченню навчальної інформації на уроках.

Література:
1. Гевал П.А. Загальні принципи використання комп’ютера на уроках різних типів // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2000. - №3.
2. Войцех Р.М. Використання ТЗН та комп’ютерної техніки. – Освітянський вісник, смт Чорнобай. – № 7, 2010. http://teacher.at.ua.
3. Коваленко Ю.А. Використання інформаційних технологій у навчанні аційних технологій у навчанні іноземних мов.// Іноземні мови. — 1999. — №4. 
4. Полат Е.С. Интернет на уроках иностранного языка// ИЯШ. — 2000.
5. Стрикун О.С. Навчання іноземній мові шляхом використання мультимедійних технологій HYPERLINK http://www.rusnauka.com/ http://www.rusnauka.com/ 
6. Словникова стаття. Інформаційно-комунікаційні технології //http://uk.wikipedia.org/

Підготувала вчитель англійської мови 
О.А. Максіньова

Упровадження ІКТ – запорука успішної освіти у початковій школі

Скажу мені, і я забуду
Покажи мені, я зможу запам’ятати.
Дозволь мені це зробити,
І це стане моїм назавжди.

     Інформатизація освіти – один з основних напрямків процесу інформатизації, продиктований потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості. Вона має забезпечити впровадження в практику програмно – педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання.
   Одним із головних завдань початкової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів у рамках програми. У цікавій, динамічній, ігровій формі учні молодших класів опановують комп’ютерні засоби, набувають первинних навичок користування пристроями введення – виведення, початковими уміннями й навичками управління комп’ютером та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам'ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності. Ще К. Д. Ушинський помітив: « Дитяча природа вимагає наочності». Учні 1 – 4 класів мають наочно – образне мислення, тому дуже важливо будувати їхнє значення, застосовуючи якомога більше якісного ілюстративного матеріалу, залучаючи у процес сприйняття нового не тільки зір, а й слух, емоції, уяву.
Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:
  • забезпечити зворотній зв'язок в процесі навчання;
  • зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;
  • забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел;
  • індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття;
  • моделювати досліджувані процеси або явища;
  • організувати колективну й групову роботи;
  • здійснювати контроль навчальних досягнень;
  • створювати сприятливу атмосферу для спілкування.
   Учителю застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця. Як показує практика,застосування комп’ютера на уроках у початковій школі має декілька режимів:
  • демонстраційний;
  • індивідуальний;
  • комбінований.
   Використання комп’ютера можливе на всіх етапах навчання. Але слід пам’ятати, що комп’ютерна підтримка повинна бути одним із компонентів навчального процесу і застосуватися там, де це доцільно. Однією із найвдаліших форм підготовки і подання навчального матеріалу до уроку у початковій школі можна назвати створення мультимедійних презентацій. Одночасний вплив на два найважливіших органи сприйняття ( слуху і зору) дає змогу досягти набагато більшого ефекту. У класі під час таких уроків створюється ситуація реального спілкування, за якого учні охоче використовують завдання, виявляють цікавість до досліджуваного матеріалу, вчаться самостійно працювати з навчальною, довідковою та іншою літературою з предмета. 
    Практика доводить, що при активному використанні ІКТ досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну та письмову мову, відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення. Так, вже у початковій ланці вони допомагають дитині побачити своїми очима незвичайний і різноманітний світ рослин і тварин, наповнити клас звуками лісу, дзюрчанням струмка. Уроки із застосуванням інформаційних технологій викликають великий інтерес в учнів, яка виражається у зростанні кількості питань, що задаються дітьми, а так само в пошуку відповідей на складні запитання. Зростає кількість учнів, які готують самостійно додаткову інформацію до уроку. Дані уроки також сприяють формуванню комп’ютерної грамотності.
     Мій досвід роботи з молодшими школярами дозволяє зробити такі висновки: 
1. Застосування сучасних інформаційних технологій у початковій школі сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу з математики, природознавства, української мови, предметів художньо – естетичного циклу.
2. Оволодіння елементами комп’ютерної грамотності не викликає суттєвих труднощів у молодших школярів. При цьому, комп’ютерні ігрові програми сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, створюють позитивне емоційне ставлення учнів до діяльності, опосередкованої коп’ютером.
3. В процесі сумісної комп’ютерно – ігрової діяльності виникає « кооперуючий ефект». Учні у грі проти комп’ютера допомагають, як правило,несвідомо один одному. Шукають раціональні способи організації сумісних дій, навіть в тому випадку, коли така задача їм не ставиться в явному вигляді.
4. Навчаючі і контролюючі програми, програми – тести, програми – редактори стимулюють інтерес молодших школярів до навчальної діяльності, сприяють формуванню логічного, творчого мислення,розвитку здібностей учнів.
5. Використання інформаційних технологій на уроках в початковій школі є одним з найсучасніших засобів розвитку особистості молодшого школяра, формування інформаційної культури.
     Є підстави вважати, що комп’ютер дозволить більш глибоко розвити резерви дитини, дасть змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з більшою професійною майстерністю. 
Література:
1. Н.Петлюшенко.Упровадження комп’ютерних технологій у початковій школі./ Початкове навчання і виховання, №1, 2012 р.
2. Використання ІКТ на уроках як засіб підвищення якості навчальних
досягнень учнів http://metodportal.net
3. Гевал П. Інформаційні технології в навчальному процесі // Завуч. 2002р. №10. 
Підготувала вчитель початкових класів 
І.А. Канівець


Протокол


Витяг
з протоколу № 3 засідання педагогічної ради 
Помічнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2

від 22 травня 2015 року


Тема: Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання як умова підвищення якості освіти.
Мета: формування нового педагогічного мислення, здійснення творчого підходу до аналізу навчально-виховного процесу, активізації освітян до пошуку та реалізації державних вимог щодо розвитку школи.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ 
1. Про можливості ІКТ у навчально- виховному процесі.
2. Про упровадження ІКТ як запоруки успішної освіти у початковій школі.
3. Про використання ІКТ на уроках англійської мови як умова підвищення якості освіти.
4. Про формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів засобами ІКТ при викладанні математики.
5. Про актуальність та необхідність використання ІКТ на уроках фізики.


1. По першому питанню слухали виступ ЗДНВР Гідулян Л.А. про можливості упровадження ІКТ у навчально-виховному процесі.

2. По другому питанню слухали виступ вчителя початкової освіти Канівець І.А про упровадження ІКТ як запоруки успішної освіти у початкових класах.

3. По третьому питанню слухали виступ вчителя англійської мови Максіньової О.А. про використання ІКТ на уроках англійської мови як умова підвищення якості освіти.

4. По четвертому питанню слухали виступ вчителя математики Передерій Т.І. про формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів засобами ІКТ при викладанні математики.

5. По п’ятому питанню слухали виступ вчителя фізики Горелік І.В. про актуальність та необхідність використання комп’ютерних ігор на уроках фізики.

Рішення

1. Впроваджувати інформаційно-комунікаційні технології в навчально -виховний процес навчального закладу.
(Постійно всі члени педагогічного колективу)
2. Розробити й затвердити заходи з упровадження інформаційнно комунікаційних технологій.
(Гідулян Л.А. вересень 2015 року)
3. Проводити систематичний аналіз професійної діяльності педагогів та узагальнювати досвід вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій.
(Щорічно)
4. Надавати методичну допомогу вчителям з питань упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес.
(Адміністрація школи)
5. Розробити й затвердити план проведення Тижня сучасного уроку з використанням ІКТ.
(До 15 жовтня 2015року)
6. Провести засідання ШМО з теми: «Сучасний урок. Інформаційно-комунікаційні технології навчання»
(За планом роботи ШМО)
7. Розпочати роботу зі створення банку мультимедійних уроків та навчальних презентацій.
(Постійно)
8. Скласти план самоосвіти, використовуючи робочий час для формування ІКТ-компетенції
(До 15 вересня 2015 року)
9. Продовжити формування ІКТ-компетенції через відвідування курсів, семінарів, відкритих уроків своїх колег з цієї тематики.
(Постійно)
10. Провести моніторинг володіння ІКТ педагогами школи.
(Квітень 2016 року, Гідулян Л.А.)


Немає коментарів:

Дописати коментар