Виступи
Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність. Джордж Бернард Шоу Стрімкий розвиток інформаційних ікомунікативних технологій є одним з факторів, що визначає вектор розвитку світового співтовариства XXI століття.Цивілізація неухильно рухається до побудови інформаційного суспільства, де вирішальну роль грають інформація й наукові знання.
Сучасне інформаційне суспільствоставить перед всіма типами навчальних закладів і насамперед перед школою завдання підготовки випускників, здатних:
- гнучко адаптуватися в мінливих життєвихситуаціях,
- самостійно критично мислити;
- грамотно працювати з інформацією;
- бути комунікабельними, контактними врізних соціальних групах;
- самостійно працювати над розвиткомвласної моральності, інтелекту,культурного рівня.
Застосування компютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими.На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес.Комп’ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання:
- шляхом активного діалогу учня з компютером,
- розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук +колір + анімація),
- шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяєдовести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку),
- використовуючи ігрову форму спілкування людини змашиною,
- витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовноучня.
Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє:
- Активізувати пізнавальну діяльність учнів
- Візуалізувати навчальний матеріал
- Індивідуалізувати процес навчання
- Здійснювати моніторингові відстеження результативності навчання
- Створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, організувати самоконтроль
- Забезпечити розвиток творчої активності школярів
- Створити бібліотеку навчального електронногоприладдя
- Використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернет та локальну шкільну мережу
- Реалізувати входження учня у реальний світдорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням комп’ютерних технологій.
Проте на сьогодні наявні проблеми використання ІКТ при вивченні математики.
- Недостатній рівень забезпечення НВП комп’ютерною технікою.
- Організаційні і технічні ускладнення при використанні обладнання кабінету інформатики
- Недостатня кількість якісного ППЗ
- Відсутність методики застосування ІКТ
- Відсутність єдиного освітнього цифровогосередовища
- Недостатній рівень підготовленості учнів дороботи з комп’ютером
При плануванні уроків математики з використанням ІКТ треба враховувати:
- наявний набір комп’ютерного тамультимедійного обладнання,
- наявність програмно-методичного комплексудо підручника, що відповідає діючій програмі,
- наявність інструментальних середовищ,
- наявність програм-тренажерів,
- наявність додаткових ЦОР,
- готовність учнів до роботи з використанням комп’ютера,
- можливості учня використовувати компютернітехнології поза класом.
Наявність навіть одного компютера, проектора та екрану дає можливість унаочнити викладення нового матеріалу, провести математичний диктант та його перевірку, продемонструвати хід розвязку певних завдань, актуалізувати знання тощо.
Види комп’ютерних матеріалів:
- Друковані матеріали
- Комп’ютерні презентації
- Компютерне тестування
- Програмовані навчальні середовища
- Сучасні дидактичні посібники
- Мультимедійні посібники
- Ресурси Інтернету
- Сайти вчителів
- Методичні сайти
- Загальноосвітні портали
- Педагогіка та психологія
Друковані матеріали, збірники задач, довідники, таблиці, опорні конспекти, методичні розробки, роздаткові матеріали, макети, історичні довідки тощо.Якщо всі матеріали зберігати в паперовому вигляді, то кількість паперів перебільшить кількість папок, полиць, стелажів.Інформація в електронному цифровому форматі замає малий матеріальний простір, полегшує пошук потрібної інформації, її опрацювання та використання.Наприклад, в електронному вигляді зручно створити інформаційно-методичну базу вчителя, так зване портфоліо.
Комп’ютерні презентації, виконані в різних програмних середовищах, органічно вписуються в будь-який урок, ефективно допомагають учителю за мінімальний час самостійно виготовити мультимедійний посібник до уроку, що унаочнює навчальний матеріал, дає можливість провести математичний диктант і його перевірку, продемонструвати способи розв’язання завдань тощо. Причому достатньо одного лише комп’ютера та проектора для використання презентацій на уроці математики
Тести з математики, виготовлені в відповідних тестових програмах, автоматизують трудомісткий процес тестування, моніторингових відстежень процесу засвоєння учнями певних тем, спонукають учня до активізації пізнавальної діяльності з метою отримання кращих результатів навчання. Комп’ютерне тестування бажано рекомендувати учням для домашньої роботи.
Навчальні прикладні пакети програм, адаптовані на певний предмет, певний клас, різні рівні навченості учнів, що забезпечують діалог учень - комп’ютер, керують ходом вивчення навчального матеріалу, здійснюють контроль знань і надають своєчасну допомогу учневі.Програмовані навчальні середовища Математика 5-6, Алгебра 7-9, Геометрія 7-9 учні можуть використовуватися як під час уроку, так і вдома під час самостійного вивчення предмета, надолуження пропущених уроків, повторення і систематизації знань, підготовки до тематичного оцінювання.
Комп’ютер може використовуватися на всіх етапах процесу навчання:•Під час уроків (при поясненні новогоматеріалу, закріпленні, повторенні, контролі,при цьому для учня він виконує різні функції:учителя, робочого інструменту, обєктанавчання, співробітника колективу);•При виконанні домашніх завдань (як довідник,тренажер, інструмент);•При виконанні творчих робіт, роботі надпроектами індивідуальними чи груповими;•При поглибленому вивченні предмета.
Етап засвоєння нових знань. На цьому етапі уроку бажано використовувати комп’ютерні презентації як наочні посібники і джерело навчальної інформації.Візуальна форма подачі означень, формул, теорем, їх доведень, якісних креслень до геометричних задач, подача рухомих зображень забезпечує ефективне засвоєння учнями нових знань та вмінь.
Етап перевірки засвоєння учнями нових знань та способів розв’язування задач• Тести• Дидактичні ігри• ДиктантиРезультатом застосування ІКТ на даному етапі є позитивний педагогічний ефект:• швидке отримання результатів,• оперативність,• відсутність суб’єктивного фактора,• керівна роль учителя.
Використання інформаційних технологій, багатогранних можливостей Інтернету в проектній діяльності учнів розвиває їх творчі, дослідницькі здібності, сприяє самовираженню, підвищує інтелектуальну та соціальну дієвість, створюючи мотивацію для самостійної пізнавальної діяльності в групах або індивідуально.Зокрема, до уроків узагальнення та систематизації знань з певного розділу математики доречно давати учням індивідуальні чи групові проектні творчі роботи із прикладного застосування вивченого матеріалу в техніці чи побуті, з історії виникнення і розвитку відповідного наукового розділу тощо.
Формати використання ІКТ при вивченні математики:• самостійне навчання учнів;• використання тренінгових (тренувальних) програм;• використання діагностичних і контролюючих матеріалів;• виконання домашніх самостійних і творчих завдань;• використання компютера для обчислень, побудови графіків;• використання програм, що імітують досліди, лабораторні роботи, застосування теорії у практичній діяльності людини;• використання ігрових і цікавих програм;• використання інформаційно-довідкових програм.
Критерії оцінок уроку з використанням ІКТ:
1. Особистий внесок учителя в розробку уроку звикористанням ІКТ
2. Форма використання програмногозабезпечення
3. Організація діяльності учнів на уроці
4. Рівень методичної підготовки вчителя в областівикористання засобів ІКТ
5. Дотримання санітарно - гігієнічних вимог
6. Вплив інформаційних технологій нарезультативність
7. Індивідуалізація навчання за рахуноквикористання засобів ІКТ
Висновок.
Використання комп’ютера на уроціматематики – не дань моді, не засібперекласти на плечі комп’ютерабагатогранну творчу працю вчителя, а лишеодин із засобів, що дозволяєінтенсифікувати навчальний процес,активізувати пізнавальну діяльність,підвищити мотивацію учня до навчання,створити умови для підвищенняефективності уроку.
Підготувала: вчитель математики Кочерган Г.С.
ІКТ – потреба сьогодення чи данина моді?
Перше питання, яке обговорюється з
учнями на першому уроці інформатики: Що таке інформація? І з'ясовують, що це
знання, які вони отримують, нові повідомлення, новини. Якщо поставити друге
питання: Що ми робимо з інформацією? Передаємо, зберігаємо, обробляємо. Так от,
процеси отримання, зберігання, передачі і обробки інформації називаються
інформаційними процесами. А що ж таке інформаційно-комунікаційні технології –
це сукупність методів, пристроїв, що використовуються суспільством для збору, зберігання, обробки і
розповсюдження інформації.
У своїй педагогічній роботі вчителю постійно доводиться працювати з величезним об´ємом інформації, і цей об´єм збільшується з кожним роком. Але
вся ця інформація спрямована на досягнення однієї мети – навчити дітей думати.
Змінюються лише засоби
для вирішення даної
проблеми. Але цього вимагає від нас
сучасне
життя. Процес «інформатизації» на сьогоднішній день розглядається Міністерством
освіти і науки України як один із стратегічних напрямів розвитку
освіти.
Тому тема
сьогоднішньої педради вибрана не випадково «Використання інформаційно-комунікаційних
технологій навчання як умова підвищення якості сучасної освіти».
Можна виділити
декілька напрямків діяльності вчителя
щодо застосування ІКТ у навчальному процесі. Розглянемо їх більш докладно на
прикладах.
1.
Використання мультимедійних дисків на уроках і при підготовці до уроків є в
нашій школі найбільш поширеним серед вчителів. Активно в цьому напрямку
працюють: Івахно О.А., Кулик Т.В.,
Малохатко Т.О., Гордова К.М., Драгоєв В.М.
2. Використання
презентацій. У «комп'ютерний» урок можна включити як текстовий матеріал, так і
аудіо ефекти (музика, фонодокументи і т. д.), відеоряд (графіки, схеми,
фотографії, відео) та ін.. Це дозволяє домогтися різноманітності форм подачі
матеріалу, що, в свою чергу, дає можливість утримувати увагу учнів на предметі
навчання, уникаючи небезпеки перенапруги їх у ході уроку. Інформація, продубльована
через різні сенсорні шляхи, через текст, відео, графіку і звук, засвоюється
краще і зберігається набагато довше, згідно з теорією асоціативного
запам'ятовування.
Презентації використовуються на уроці та в позаурочній діяльності . У цьому
напрямку активно працюють педагоги Івахно О.А., Кулик Т.В., Малохатко
Т.О., Гордова К.М., Драгоєв В.М.
3. Проектна діяльність. Даний вид роботи в
нашій школі в основному підтримується вчителями початкових класів.
4. Самоконтроль знань. Один з
ефективних способів — навчальне тестування. Ця діяльність передбачає індивідуальну
роботу кожного учня з комп'ютерною програмою, запропонованою вчителем. Проте наявна база комп´ютерів у НВК не дозволяє
запровадити цей вид роботи.
5. Використання ресурсів мережі
Інтернет на уроках і при підготовці до уроків. Багато педагогів вміло можуть використовувати ресурси Інтернету на своїх уроках. Про те, як можна
організувати цю діяльність розкажуть нам сьогодні наші педагоги.
6. Використання комп'ютера у
позаурочній діяльності. Тут можна виділити поки що один вид використання інформаційних технологій в НВК – це поширення педагогічного досвіду
(особисті блоги
вчителів, участь в Інтернет педрадах, форумах). Свої особисті блоги, що відповідають освітнім
стандартам, мають 3 педагога ( Дрига Н.В., Кулик Т.В., Носач Н.В.).
Впровадження інформаційних
технологій в навчальний процес тягне за собою застосування нових методів
навчально-виховного процесу, підвищення педагогічної компетентності вчителя.
Практика показує, що застосування
ІКТ має свої позитивні і негативні сторони.
ПОЗИТИВНІ
СТОРОНИ:
1.
Використання ІКТ дає можливість педагогу індивідуалізувати процес навчання,
підвищити мотивацію до вивчення предмета, стимулювати учнів;
2.Всі учасники
освітнього процесу мають можливість, використовуючи засоби Інтернет, зайнятися
самоосвітою, дослідницькою діяльністю, що важливо для всебічного розвитку
особистості як дитини, так і дорослого;
3.Інформаційно-комунікаційні
технології дають можливість учням спланувати час навчання при роботі з
комп'ютерними тренажерами, сформувати загальну картину при сприйнятті і
запам'ятовуванні матеріалу;
4.ІКТ дають
можливість створити власний фонд демонстраційних матеріалів, які здатні
розвивати логічне і образне мислення учнів, використовувати різні види уваги.
5.Свобода
пошуку і вибору навчальної інформації, її доступність, необмеженість
інформаційних ресурсів, різноманітність видів інформації і т.д.
6.Процес
навчання стає більш індивідуалізованим, особистісно-орієнтованим. Нові інформаційні технології перетворюють навчання в захоплюючий процес, з
елементами гри, сприяють розвитку дослідницьких навичок учнів. У вчителя
з'являються додаткові стимули відійти від традиційної репродуктивної моделі
викладання на користь дослідних, проектних методик;
7.З появою комп'ютерних мереж школярі
та вчителі придбали нову можливість оперативно отримувати інформацію з
будь-якої точки земної кулі. Через глобальну телекомунікаційну мережу Інтернет
можливий миттєвий доступ до світових інформаційних ресурсів (електронних
бібліотек, баз даних, сховищ файлів, і т. д.).
НЕГАТИВНІ СТОРОНИ:
1. Зростаючі
вимоги до педагога;
2. Нестійка дитяча психіка приводить до звикання учнів до
комп'ютера, що позначається на їх здоров'ї;
3.
Не відфільтрована інформація завдає психологічної шкоди дитині;
4.
Дослідницька діяльність учнів
ускладнена двома причинами:
- безліч рефератів на CD дисках і в Інтернеті дають
можливість отримати готовий продукт;
-
технологія проектної діяльності
не до кінця вивчена вчителями-предметниками;
5. Невисока інформаційна культура;
6. Психологічна неготовність вчителів до освоєння ІКТ;
7. Часто зустрічається невисока якість авторських
мультимедійних програм з точки зору змісту і методики: гонитва за «картинкою» у
збиток змісту, невдалий методичний супровід;
8. ІКТ надають негативний вплив на особистість учня:
втрата
комунікативних навичок, надмірна індивідуалізація і втрата здібностей групової
роботи, що негативно позначається на здоров'ї, формує психологічну залежність
від віртуального світу, стимулює акцент не на аналіз, а на пошук і збір
матеріалу, погіршує усне і письмове мовлення.
Тим
не менш застосування ІКТ виправдано, так як дозволяє активізувати діяльність
учнів, підвищити професійний рівень педагога, урізноманітнити форми
міжособистісного спілкування всіх учасників освітнього процесу. Але необхідно обмежувати доступ до інформаційних ресурсів, створити умови
для творчої та дослідницької діяльності учнів з різним рівнем розвитку.
Застосування
інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому та виховному процесі не
замикається лише на використанні комп'ютера як друкарської машинки для
підготовки будь-яких ілюстративних матеріалів. І не обмежується тільки
демонстрацією презентацій. Це використання всього потенціалу цифрових освітніх
ресурсів для досягнення поставлених освітньою установою цілей.
Перерахую
кілька можливостей комп'ютерних технологій:
Комп'ютер
як засіб пошуку інформації (текстової, відео і аудіорядів): можна
використовувати з цією метою інтернет-ресурси, інформацію на дисках, відео - і
аудіо - носіях.
Інтернет-ресурси;
Електронні довідники та енциклопедії;
Бази даних;
Фонотеки;
Відеотеки.
Комп'ютер як засіб обробки інформації:
Створення бази даних на учнів;
Аналіз успішності;
Облік відвідуваності;
Облік індивідуальних досягнень
учнів (портфоліо);
Обробка анкет;
Перетворення інформації (усунення
тексту з пісень, перетворення аудіо-).
Комп'ютер як засіб зберігання інформації – бази даних, фото - та відеоархіви, електронні музеї.
Фотоальбоми в електронному вигляді;
Збірники творчих робіт учнів та вчителів в
електронному вигляді;
Відеоархів;
Сайт.
Комп'ютер як засіб забезпечення наочності: презентації та інші демонстраційні форми, термінове
фото, видавнича діяльність у друкованому та електронному вигляді, моделювання
конкретних ситуацій – ігрові програми, вікторини, використання у виставах.
Сайти;
Презентації;
Видавнича діяльність;
Експрес-матеріали для стендів з використанням
цифрового фотоапарата та ін.
Комп'ютер як засіб комунікації – сайт, пошта і т. п.
Гостьова книга;
Електронна пошта;
Телемости і телеконференції;
Форуми та ін.
Запровадження
ІКТ у процес освіти – неминучий процес, веління часу. Педагог затребуваний,
поки він вчиться, підвищує свій професіоналізм, тобто крокує в ногу з часом,
вміло застосовуючи у своїй роботі нові технології. Педрада є однією з форм
ділової наради, за допомогою якої можна організувати обмін інформацією,
досвідом між педагогами, підвищити ступінь зацікавленості до проблеми. І проведення педагогічної ради актуально і значимо для пропаганди щодо впровадження у навчально-виховний процес
інформаційно-комунікативних технологій. Обмін творчими напрацюваннями
викладачів в цій галузі важливий. На
сьогоднішній день медіа-обладнання стає все більш затребуваним. Вчителі
поступово оцінюють переваги комп'ютера для вдосконалення методики уроку.
Тема педагогічної ради є перспективною, оскільки в сучасних умовах якість
освіти залежить не від обсягу знань учня, а від володіння ним ключових
компетентностей.
Підсумки педради
Інформаційні технології на уроках
• Не як мета, а як ще один спосіб
осягнення світу дитини
• Як джерело додаткової інформації з
предмету
• Як спосіб самоорганізації праці та
самоосвіти вчителя та учнів
• Як можливість
особистісно-орієнтованого підходу для вчителя
• Як спосіб розширення зони
індивідуальної активності дитини
Проект рішення педради
• Активізувати діяльність вчителів з
використання ІКТ на уроках з метою підвищення їх ефективності.
• Зобов'язати керівників шкільних МО
включити до плану проведення предметних декад заходи з використанням ІКТ.
• Створити методичну скарбничку уроків
із застосуванням ІКТ.
Підготувала:
вчитель Кулик Т.В.
Сьогодні людство переходить від індустріальних до науково-інформаційних технологій. Саме вони характеризують рівень сучасного економічного стану країни та формують перспективи її розвитку в майбутньому. Суспільство, яке дбає про своє майбутнє, має усвідомити колосальні можливості, привнесені новими інформаційними технологіями та навчитися грамотно застосовувати їх, перш за все, в освіті. Тому, перед системою освіти постає принципово нове завдання — підготувати молоду людину до життя і діяльності в умовах інформаційного світу.
Найважливішою умовою, яку висуває сучасне суспільство до школи, - це конкурентоспроможність випускника, набуття ним таких якостей: самостійно, критично і творчо мислити; грамотно працювати з інформацією (вміти збирати певні факти, аналізувати їх, робити ґрунтовні об`єктивні висновки). Тобто актуалізується проблема формування інформаційно-комунікативної компетенції старшокласників, адже на сьогодні — це один із найважливіших чинників успішності молодої людини.
Стратегічні орієнтири реформування освіти в Україні окреслені в Законі «Про загальну середню освіту», «Концепції розвитку загальної середньої освіти», «Концепції профільного навчання у старшій школі».
Серед завдань, що ставляться до природничої освіти в школі нова Навчальна програма з географії для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що складена на основі нового Державного стандарту базової (основної) середньої освіти, спрямовує географічний компонент галузі «Природознавство» на оволодіння учнями основної школи: використовувати різні джерела географічної інформації — картографічні, статистичні, геоінформаційні технології для пошуку, інтерпретації і демонстрації різноманітних географічних даних та формування в учнів на цій основі однієї з ключових компетенцій — інформаційної.
Інформаційна компетентність визначається як системний обсяг знань, умінь та навичок набуття, перетворення,передачі та використання інформації у різних галузях людської діяльності для якісного виконання професійних функцій.
Активне впровадження інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) в навчально-виховний процес з метою розширення його можливостей, забезпечення нових шляхів подання інформації. ІКТ дають можливість для випробування власних ідей та проектів. Використання ІКТ у процесі навчання та викладання надає можливість задовольнити індивідуальні освітні потреби учнів. Ні для кого не є новиною, що сьогодні дитина опановує комп'ютер раніше, ніж навчається грамотно писати,читати, критично мислити. ІКТ значно полегшують доступ до інформації, збільшують можливості спілкування, в тому числі і для учнів зі спеціальними навчальними потребами та обмеженими фізичними можливостями, підвищують ефективність та мотивацію навчання, забезпечують нові шляхи подання інформації, які полегшують її розуміння, дають можливість для випробування власних ідей та проектів, роблять учнів більш впевненими та здатними вирішувати проблеми самотужки.
Формування інформаційної компетентності через використання інформаційно-комунікативних технологій реалізується вирішенням наступних задач:
- активізація пізнавальної діяльності учнів, що досягається шляхом використання ІКТ на уроках географії;
- забезпечення високого рівня знань випускників, уміння самостійно набувати і застосовувати їх на практиці;
- розвиток кожного учня як творчої особистості, здатної до практичної та дослідницької діяльності;
- розвиток критичного мислення;
- формування в учнів цілісної картини світу.
Фундаментом є опора на активне використання комп’ютерів та мультимедіа, що забезпечують формування здібностей роботи з інформацією, дослідницьких навичок, умінь приймати оптимальне рішення, розвивають комунікативні здібності та дозволяють отримати дитині стільки інформації, скільки вона потребує.
Очікуваний результат в найближчій перспективі — підвищення рівня засвоєння учнями знань та умінь; у подальшій перспективі — успішність і професійна реалізація випускників школи в дорослому житті. Саме вони дозволяють робити висновки про дієвість.
Свою педагогічну діяльність спрямовую на розвиток індивідуальних пізнавальних та творчих здібностей кожної дитини, її самовизначення, самореалізацію та самовдосконалення.
Людина, яка володіє ІКТ та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до оцінювання проблем, організації своєї діяльності. Інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, розширюють можливості для творчості.
При підготовці до уроку активно використовую можливості програми MS PowerPoint, яка дозволяє широко представити різнопланову інформацію: відео-, аудіо-, фотоматеріали, графіки, діаграми тощо.
При роботі над проектами учні також складають презентації в програмі MS PowerPoint. Для повного розкриття досліджуваного питання учні змушені відбирати найважливішу, найсуттєвішу інформацію, об’єднувати її в таблиці, схеми, що сприяє кращому осмисленню матеріалу.
Активно використовую програмні засоби навчання, колекцію тематичних відеороликів, мультимедійні підручники: «Географія материків та океанів, 7 клас», «Фізична географія України, 8 клас», «Економічна та соціальна географія України, 9 клас»; електронний конструктор уроку «Географія 10 клас». Електронні засоби навчання, дають унікальну можливість продемонструвати процеси, або змоделювати явища (наприклад: виверження вулкану, утворення атмосферних фронтів, льодовиків, боліт, принцип дії гейзера і т.д.)
Використання Інтернету є невід’ємною частиною навчального процесу, тому намагаюсь якомога повніше використовувати його можливості. При підготовці до уроків та при розробці позакласних заходів я користуюсь різноманітними освітніми та географічними Інтернет - ресурсами, які рекомендую і учням . Завдяки інтерактивним формам навчання учень з пасивного слухача перетворюється на активного учасника навчального процесу. Як відомо навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Відбувається колективне, групове, індивідуальне навчання у співпраці.
На уроці географії намагаюсь створити умови для формування особистості, яка:
- самостійно набуває необхідні знання, вміло застосовує їх на практиці для розв’язання різноманітних проблем;
- вміє самостійно критично мислити, бачити труднощі в реальному світі і шукати шляхи раціонального їх подолання;
- чітко усвідомлює, де і яким чином отримані нею знання можуть бути застосовані у практичному житті;
- вміє працювати з інформацією ( збирати, аналізувати, узагальнювати, зіставляти, аргументувати тощо).
Звичайно в навчально-виховному процесі на уроках географії при використанні комп’ютера, учителю треба пам’ятати про негативний вплив випромінювання монітора на зір, симптом хронічної втоми та болі у спині, появу психічного стресу тощо. Тому, звичайно, весь урок будувати тільки на роботі з ІКТ недоцільно. Потрібно дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог, передбачати спеціальні вправи на уроках для запобігання можливих небажаних наслідків. Для їх запобігання учні користуються пам’яткою при роботі з ІКТ. При складанні плану уроку враховую вікові особливості учнів.
Але певні недоліки не стануть на заваді все ширшого використання інформаційних та мультимедійних технологій на уроках географії.
Висновки та рекомендації.
Застосування на уроках географії ІКТ у взаємозв’язку з новітніми методами та технологіями навчання сприяє активізації навчально-виховного процесу, удосконалює форми і методи уроку, відкриває нові можливості широкого впровадження в навчальний процес самостійної пізнавальної діяльності учнів, дозволяє залучити всіх учасників навчального процесу до активного набуття знань, до творчої діяльності.
Творче використання інформаційних технологій дозволило підвищити інформаційну культуру учнів, активізувати школярів в процесі навчання, що призвело до виникнення стійкого інтересу до предмета.
Використання ІКТ на уроках географії має позитивні наслідки, тому що формується інформаційна компетентність, реалізується особистісно-зорієнтований підхід,розвиваються навички комп’ютерної грамотності.
Ці технології розвивають не тільки учнів, а й учителя, роблять його роботу приємною, успішною, результативною, полегшують працю, забезпечують професійне зростання та самовдосконалення.
Підготувала: вчитель географії Івахно О.А.
Протокол
????????
Рішення
????????
Немає коментарів:
Дописати коментар